Makro Cash & Carry ČR··5 min

Chystá se unikátní festival MAKRO CZECH GASTRO FEST, kde se již brzy setkají profesionálové, aby společně posunuli českou gastronomii vpřed

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva
S podnikateli ze segmentu HoReCa nás pojí čtvrt století úspěšného a vzájemně přínosného partnerství. Gastronomie je důležitou součástí kultury, sounáležitosti a pospolitosti každé země. Přispívá k zaměstnanosti, cestovnímu ruchu, veřejnému zdraví a spokojenosti lidí. Rádi bychom nejen touto formou poděkovali celému sektoru za dlouhé roky poctivé práce a dodali jim novou inspiraci,
říká ředitel prodeje a provozu makro ČR Jiří Nehasil.

MAKRO CZECH GASTRO FEST bude největší akcí svého druhu, která se kdy v České republice konala. Uskuteční se ve dnech 4. až 6. května 2023 v pražském O2 universu. Během tří dnů získá pestrá škála návštěvníků – od majitelů restaurací, šéfkuchařů, dodavatelů až po zástupce profesních sdružení a gastronomii podporujících institucí – mnoho praktických informací a tipů, ochutnají skvělé jídlo a pití a budou svědky kuchařské soutěže a množství různých show. Čtyři velkorysá patra plná programu nabídnou rovněž prostor pro vzájemné sdílení zkušeností, nápadů, ochutnávek a networking. Zatímco úvodní dva dny festivalu budou vyhrazeny zejména profesionálům z oblasti gastronomie, v závěrečném dni si na své přijde také široká veřejnost. Kromě ochutnávek nových jídel, pop-up restaurací, fresh marketu či ukázek párování jídla s pitím se lidé budou moci dozvědět, co mohou od restaurací jako zákazníci čekat. Více informací o akci samotné, včetně těch, kde je možné zakoupit vstupenky, je k dispozici na www.makroczechgastrofest.cz.

Společně s makro chceme ukazovat cestu. V současné době, kdy řada lidí v obavách z hospodářské situace začíná šetřit a omezuje návštěvy restaurací, půjde o oboustranně cenná setkání. Majitelům podniků chceme ukázat, jak být dlouhodobě úspěšní, dozvědí se, co nyní hosty nejvíce láká a čím je mohou oslovit,
popisuje zakladatel Českého gastronomického institutu Luboš Kastner.

První den festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST se v O2 universu uskuteční rovněž kongres nazvaný Česká brambora v gastronomii, jehož cílem je vrátit slávu tradiční české plodině – bramboře. Během kongresu se originálním a zajímavým způsobem propojí svět pěstitelů a odborníků se světem gastronomie a kuchařů. Uspořádání tohoto kongresu je součástí inciativy makro ČR nazvané ČESKÉ POLE, jejímž cílem je dlouhodobě podporovat tradiční tuzemské plodiny a vracet je do gastronomie.

MAKRO CZECH GASTRO FEST bude jak oslavou toho, co se již v českém gastro segmentu povedlo, tak inspirací pro skvělou budoucnost, která ho jistě čeká. Rádi bychom s našimi partnery z HoReCa začali psát novou kapitolu české gastronomie, která si zaslouží být uznávaná a vyhledávaná. Z české gastronomie by měli prosperovat všichni. Společně s ČGI chceme tuto vizi uvést do reality,
říká Jiří Nehasil.

V rámci MAKRO CZECH GASTRO FEST proběhne také národní kolo nejprestižnější světové kuchařské soutěže Bocuse d’Or, která se po letech opět vrací do České republiky. Licenci k jejímu uspořádání získal Český gastronomický institut a makro ČR je hrdým generálním partnerem. „Jde o nejprestižnější, ale také nejnáročnější kuchařskou soutěž na světě. Pokud máte rádi jídlo a baví vás gastronomie, tak na začátku května nemůžete v O2 universu chybět!“ zve Filip Sajler, zakladatel ČGI a generální sekretář Bocuse d’Or Czech.

* **

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.
| Makro Cash & Carry ČR
Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Od svého založení v roce 2022 přispěla iniciativa ČESKÉ POLE k vypěstování 300 tun českých brambor na hranolky a 1,7 tuny tuzemských odrůd česneku. Podpořila také renesanci řízného českého křenu. Nyní se iniciativa, jejímž hlavním cílem je navracení české úrody do gastronomie, zaměřuje na další plodiny – pravé české okurky a dvouletý Český kmín s jedinečnou chutí. Nové plodiny byly dnes slavnostně představeny na 50. ročníku agrosalonu Země živitelka.
| Makro Cash & Carry ČR
Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
| Makro Cash & Carry ČR
METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.
| Makro Cash & Carry ČR