Vodafone··4 min

Čeští podnikatelé jsou v digitalizaci na chvostu Evropy, nemají na ni prý čas. Připravují se tak o peníze

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Ve znojemském vinařství Arte Vini před časem instalovali na svých vinicích chytré senzory. Díky tomu dovedou šetrněji hospodařit s ochranným postřikem a nasbíraná data jim také šetří spoustu času i peněz, protože není nutné věnovat se tolik kontrole aktuální situace na všech vinicích. Takové případy, kdy menší podnikatelé vsadí na digitální transformaci, jsou ale v Česku ojedinělé. Tuzemské malé a střední firmy výrazným způsobem zaostávají v digitalizaci v rámci celé Evropy, ukázal nedávný průzkum. Více než 20 % z nich necítí potřebu jakéhokoliv digitálního řešení.

Šetření, kterého se účastnilo více než tři tisíce malých a středních podniků napříč jedenácti evropskými zeměmi, zkoumal rozdíly v úrovni digitalizace mezi firmami. Ty malé a střední bohužel stále o velký kus zaostávají za těmi velkými v celé Evropě.

Česká republika z mezinárodního srovnání vychází nejhůře. Pro místní malé a střední podnikatele zkrátka digitalizace není v popředí zájmu, což se na výsledcích odráží. Pouze pro jednu třetinu z nich je digitalizace prioritou, 12 % má zpracovanou digitální strategii. Jako hlavní důvody podnikatelé uvádí nedostatek času, málo finančních prostředků, složité žádosti o granty a obavy o zabezpečení v digitálním prostředí.

Nejmenší ochotu investovat mají Češi, Němci, Nizozemci a Britové

Jasnými premianty mezi evropskými malými a středními firmami jsou ty portugalské. Právě v Portugalsku je také největší ochota investovat do digitální transformace finanční prostředky, a to společně se Španělskem a Tureckem.

Zdaleka nejmenší ochotu investovat do digitálních řešení vykazují malé podniky v Česku, Německu, Nizozemsku a Spojeném království. V uvedených zemích více než 1 z 5 firem necítí žádnou potřebu digitálních řešení. Data ukazují, že čím je firma větší, tím se její ochota dát finance do digitální transformace zvyšuje.

I malé krůčky v digitalizaci se finančně vyplatí

I malé posuny však mohou mít velký význam. V Evropě existuje více než 1,2 milionu firem, které nejsou digitalizované. Odhady uvádějí, že pokud by prošlo digitální transformací jen 100 tisíc z nich, vedlo by to k celkovému zvýšení obratu až o 148 miliard eur, což je v průměru 1,4 milionu eur na jednu firmu.

Ovoce, které digitalizace nese, sklízí i vinařství Arte Vini, kde internet věcí šetří čas, peníze i pracovní sílu. Digitalizace ovšem může spočívat i v drobnějších změnách, například využívání cloudových služeb, e-dohledu nad firemním majetkem, v chytrém managementu energií, automatizaci procesů nebo zavedení nástrojů pro práci na dálku. Dalším odvětvím jen pak marketing, který se dnes bez digitálního světa téměř neobejde.

Pro firmy a podnikatele, kteří chtějí uspět v digitálním světě, proto připravil Vodafone poradenský portál V-Hub a Digiakademii. Obě platformy pomohou malým a středním společnostem s digitální transformací. Vodafone na svých webových stránkách pro firemní zákazníky nabízí zdarma odborný a inspirativní obsah, online poradenství a především řadu kurzů z oblasti online marketingu.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Společnost Vodafone je partnerem největší esportové akce v České republice - herního festivalu MČR, který se uskuteční na Výstavišti v Brně ve dnech 22. až 24. listopadu. Očekává se přitom návštěva 25 tisíc fanoušků. Ve spolupráci s agenturou PLAYzone Vodafone spolupořádá i soutěž o premium lístky na tuto výjimečnou akci.
| Vodafone
S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone