Vodafone··4 min

Čeští podnikatelé jsou v digitalizaci na chvostu Evropy, nemají na ni prý čas. Připravují se tak o peníze

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Ve znojemském vinařství Arte Vini před časem instalovali na svých vinicích chytré senzory. Díky tomu dovedou šetrněji hospodařit s ochranným postřikem a nasbíraná data jim také šetří spoustu času i peněz, protože není nutné věnovat se tolik kontrole aktuální situace na všech vinicích. Takové případy, kdy menší podnikatelé vsadí na digitální transformaci, jsou ale v Česku ojedinělé. Tuzemské malé a střední firmy výrazným způsobem zaostávají v digitalizaci v rámci celé Evropy, ukázal nedávný průzkum. Více než 20 % z nich necítí potřebu jakéhokoliv digitálního řešení.

Šetření, kterého se účastnilo více než tři tisíce malých a středních podniků napříč jedenácti evropskými zeměmi, zkoumal rozdíly v úrovni digitalizace mezi firmami. Ty malé a střední bohužel stále o velký kus zaostávají za těmi velkými v celé Evropě.

Česká republika z mezinárodního srovnání vychází nejhůře. Pro místní malé a střední podnikatele zkrátka digitalizace není v popředí zájmu, což se na výsledcích odráží. Pouze pro jednu třetinu z nich je digitalizace prioritou, 12 % má zpracovanou digitální strategii. Jako hlavní důvody podnikatelé uvádí nedostatek času, málo finančních prostředků, složité žádosti o granty a obavy o zabezpečení v digitálním prostředí.

Nejmenší ochotu investovat mají Češi, Němci, Nizozemci a Britové

Jasnými premianty mezi evropskými malými a středními firmami jsou ty portugalské. Právě v Portugalsku je také největší ochota investovat do digitální transformace finanční prostředky, a to společně se Španělskem a Tureckem.

Zdaleka nejmenší ochotu investovat do digitálních řešení vykazují malé podniky v Česku, Německu, Nizozemsku a Spojeném království. V uvedených zemích více než 1 z 5 firem necítí žádnou potřebu digitálních řešení. Data ukazují, že čím je firma větší, tím se její ochota dát finance do digitální transformace zvyšuje.

I malé krůčky v digitalizaci se finančně vyplatí

I malé posuny však mohou mít velký význam. V Evropě existuje více než 1,2 milionu firem, které nejsou digitalizované. Odhady uvádějí, že pokud by prošlo digitální transformací jen 100 tisíc z nich, vedlo by to k celkovému zvýšení obratu až o 148 miliard eur, což je v průměru 1,4 milionu eur na jednu firmu.

Ovoce, které digitalizace nese, sklízí i vinařství Arte Vini, kde internet věcí šetří čas, peníze i pracovní sílu. Digitalizace ovšem může spočívat i v drobnějších změnách, například využívání cloudových služeb, e-dohledu nad firemním majetkem, v chytrém managementu energií, automatizaci procesů nebo zavedení nástrojů pro práci na dálku. Dalším odvětvím jen pak marketing, který se dnes bez digitálního světa téměř neobejde.

Pro firmy a podnikatele, kteří chtějí uspět v digitálním světě, proto připravil Vodafone poradenský portál V-Hub a Digiakademii. Obě platformy pomohou malým a středním společnostem s digitální transformací. Vodafone na svých webových stránkách pro firemní zákazníky nabízí zdarma odborný a inspirativní obsah, online poradenství a především řadu kurzů z oblasti online marketingu.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Až o 50 procent více dat za stejnou cenu, a to s každým druhým a dalším internetovým balíčkem, mohou nově získat majitelé předplacené karty SAZKAmobil. Například balíček s objemem dat 15 GB tak lze získat za cenu balíčku s 10 GB. Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech nebo online.
| Vodafone
Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

V úterý 1. října slavíme Mezinárodní den seniorů. Nadace Vodafone se dlouhodobě věnuje jejich vzdělávání v digitálním světě. Program Digitální odysea
| Vodafone
3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

Dlouhodobou prioritou Vodafonu je budovat a také neustále vylepšovat síť pevného internetu. Naším cílem je zajistit dostupné připojení k síti opravdu pro každého. Být online je totiž důležitou součástí našeho každodenního života.
| Vodafone
Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

V krizových chvílích je důležité, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone umožní lidem nepřetržitě sledovat povodňovou situaci a zůstat v kontaktu s blízkými. Ke všem měsíčním tarifům, které zatím nemají neomezená data, přidá zdarma neomezený datový balíček. Uživatelům s předplacenou kartou nabídne 1 GB dat.
| Vodafone
Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Vodafone výrazně vylepšil mobilní pokrytí největšího fotbalového stadionu v České republice. Fortuna Arena v pražských Vršovicích, kde hraje domácí zápasy tým SK Slavia Praha, má kapacitu 19 370 sedících diváků. Ať už diváci dorazí na stadion do Edenu na fotbal nebo třeba na koncert, mohou se nově těšit na jednu z nejrychlejších mobilních sítí v zemi. Umožní stahování dat rychlostí až 2 Gb/s.
| Vodafone
Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Cesta k úspěchu je v dnešní době lemována digitálními nástroji. Ve Vodafonu podporujeme díky řešením na míru nejen malé, střední i velké podniky, ale také obce a města. A také poskytujeme pravidelné poradenství prostřednictvím V-Hubu. Mrkněte s námi na detaily a přidejte se k nám.
| Vodafone
Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Jsme přesvědčeni, že nejlepší věci vznikají, když je společně mohou vytvářet lidé s různými pohledy na věc. Proto podporujeme rozmanitost a inkluzi v celém našem hodnotovém řetězci. Proto spoluvytváříme prostředí, kde se lidé mohou rozvíjet s ohledem na svůj osobní potenciál a kde existuje vzájemný respekt. Jak to děláme?
| Vodafone
Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Parametry, které přináší nejmodernější mobilní síť 5G, je nyní možné využít k vytvoření velmi výkonné, zcela izolované a bezpečné bezdrátové sítě. Právě takovou 5G standalone síť Vodafone nově spustil v pilotním provozu pro společnost ČEZ v temelínské jaderné elektrárně. Jde o první takovou síť v jaderné elektrárně v Evropě. Nasazení nových technologií a způsobů komunikace do ostrého provozu elektrárny teď budou obě strany společně testovat. Půjde například o využití brýlí s rozšířenou realitou.
| Vodafone