Vodafone··4 min

Berete si na zahraniční dovolenou mobil? Přinášíme přehled, jak je to s voláním nebo daty

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Kromě zabalení všech nezbytností řeší lidé před dovolenou důležitou otázku. Kolik zaplatí během dovolené v cizině za volání a data? Přinášíme aktuální přehled, jak je to s voláním, SMS a datovým roamingem v oblíbených dovolenkových destinacích.

Každý rok Češi využívají mobilní internet více, a to i na cestách do zahraničí. Před odjezdem na dovolenou se ale vyplatí myslet na zdánlivou maličkost, která může ušetřit spoustu nervů – roaming. Ten je u Vodafonu možné jednoduše aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone, případně jen zkontrolovat, že je již aktivní. Samotná aplikace nespotřebovává placená data a je tak možné ji bezstarostně využívat i během cestování.

Ceny volání, SMSkování a datování se dále liší podle cílové země. Ve většině tradičních dovolenkových destinací už si turisté lámat hlavu nemusí, platí totiž za mobilní služby úplně stejně, jako by seděli doma ve svém obývacím pokoji.

Roaming v EU: V Chorvatsku a Itálii jako doma

Mezi nejoblíbenější dovolenkové destinace Čechů i nadále patří Itálie, Chorvatsko nebo Řecko. Pro všechny cestovatele do těchto zemí je skvělou zprávou, že roaming v Evropské unii nestojí nic navíc. Na celém území takzvaného Evropského hospodářského prostoru zákazníci volají, SMSkují a datují za ceny jako doma. U neomezených tarifů Vodafone navýšil datový balíček (FUP) v roamingu na parádních 70 GB.

Země EU řadíme do tzv. Zóny 1. Patří mezi ně stále i Velká Británie, Kanárské ostrovy, ale také třeba karibský ostrov Guadeloupe. Na webových stránkách je pak k dispozici přehledný seznam zemí, kde se volá a datuje jako doma.

Volání a data mimo EU v Turecku, Egyptě nebo Tunisku

Dovolená u moře ale nemusí být jen co by autem dojel. Telefonovat nebo využívat mobilní data potřebují i cestovatelé do vzdálenějších dovolenkových destinací, třeba do Turecka, Egypta, Tuniska nebo třeba do Vietnamu či Austrálie.

Pro ty, kteří mají služby od Vodafonu, platí v takovém případě roamingové ceny tarifu World Roaming pro Zónu 2. Za minutu odchozího hovoru z prosluněné pláže zaplatí 30,52 Kč, SMS vyjde na 9,68 Kč a 1 MB dat bude stát 7,70 Kč. Zaplatí i za příchozí hovor, minuta vyjde na 17,81 Kč.

Roaming umožní volat a datovat i z exotiky

V českých domácnostech už dávno není raritou cestování za exotikou. Destinace jako Bali, Thajsko, Jižní Amerika spadají do takzvané Zóny 3. Cena odchozích hovorů je zde 61,01 Kč za minutu, SMSka stojí 14,52 Kč a 1 MB dat vyjde na 302,50 Kč. Za minutu příchozího hovoru zákazník zaplatí 35,59 Kč. To platí i pro cestování na výletních lodích, trajektech nebo v letadlech. V exotických zemích proto doporučujeme náš Roaming na den. Za 199 korun získá zákazník 500 MB dat, příchozí hovory má zdarma a v případě neomezených tarifů i neomezené volání do ČR a na čísla v zemi, kde se nachází. U ostatních tarifů je to podle počtu volných minut. Cena za 1 MB dat pak vychází na desítky haléřů a jde o nejlepší nabídku na trhu.

Odpovědi na nejčastější otázky zákazníci naleznou na speciální stránce věnované roamingu. Užitečné mohu být i tipy, co dělat, pokud roaming nefunguje.

Věděli jste, že...

  • Zákazníci Vodafonu mají automaticky nastavený tarif World Roaming. Změnu na tarif Roaming na den je možné udělat v samoobsluze Vodafone.
  • Pro všechny zákazníky automaticky nastavujeme roamingový datový limit na 1 300 Kč. Každý si ho případně může snížit nebo zvýšit a nehrozí tak, že by někdo omylem utratil tisíce korun.
  • Pro výhodnější datový roaming můžete využít speciální datový balíček Připojení ze zahraničí. Nevíte, jaký tarif zvolit? Použijte naši Roamingovou kalkulačku.
  • Ostrov Kypr ve Středozemním moři patří z části do Evropské Unie, severní část však patří Turecku. Podívejte se, kde se budete pohybovat, a podle toho vyberte vhodný roamingový tarif.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Společnost Vodafone je partnerem největší esportové akce v České republice - herního festivalu MČR, který se uskuteční na Výstavišti v Brně ve dnech 22. až 24. listopadu. Očekává se přitom návštěva 25 tisíc fanoušků. Ve spolupráci s agenturou PLAYzone Vodafone spolupořádá i soutěž o premium lístky na tuto výjimečnou akci.
| Vodafone
S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone