Albert zaměstnává 20 000 lidí, mezi nimi studenty, maminky na mateřské, rodiče malých dětí, střední generaci, ale i seniory. Týmy v Albertu jsou pestré jako celá společnost. I proto se rozhodl zapojit do měsíce diverzity. Při jeho příležitosti spouští portál pro podporu rodičů a organizuje panelovou diskusi, webináře či den otevřených dveří.
„V Albertu podporujeme inkluzivní přístup. Máme rozmanitou strukturu týmů, protože víme, že diverzita mimo jiné podporuje také dobrý výkon, spolupráci a dobrou náladu v týmu,“ popisuje Ctirad Nedbálek, personální ředitel společnosti Albert.
Není to ale bez práce. „S diverzitou musíme umět pracovat a přirozeně vytvářet prostředí, kde se jí daří. Je to proces, kterému se poslední roky intenzivně věnujeme. Organizujeme různé tréninky nebo školení pro manažery či vhodně doplňujeme týmy v prodejnách. Například tak, aby se mladý člen týmu malé prodejny necítil nesvůj v kolektivu, který je například starší než 45 let. Snažíme se mu pak nabídnou pozici v jiné prodejně, kde jsou i jeho vrstevníci a kde se bude cítit lépe,“ vysvětluje Ctirad Nedbálek.
Stejně tak Albert pracuje i s rodiči na mateřské či rodičovské. Cílem je zůstat s nimi co nejvíce v kontaktu, vtahovat je do dění ve firmě a v případě zájmu o práci jim nabídnout možnost postupného a flexibilního zapojení, a pokud to pozice umožňuje, i práci z domova. Právě flexibilitu oceňují také studenti či senioři, kterým plné úvazky mnohdy nevyhovují.
Ještě větší kontakt s rodiči
Komunikaci s maminkami a tatínky na mateřské či rodičovské chce Albert ještě zintenzivnit. Ve spolupráci se společností Marter spouští program mentoringu a rozvojových aktivit, který nabízí pestrou škálu vzdělávacích kurzů, školení a také aktuální informace o dění ve společnosti. Pomůže tak rodičům zůstat s Albertem i nadále v kontaktu a usnadní jim návrat do pracovního života.
„Pro rodiče jsme vytvořili tři pilíře, o které se při návratu do práce mohou opřít. Jedná se o vzdělávací kurzy Marter akademie, webovou komunikační aplikaci a mentoring Rodičovská není brzda, popisuje Andrea Bohačíková, CEO Marter. Výhodou vzdělávacího programu je individuální tempo. Zaměstnanci mohou jednotlivými kurzy a lekcemi postupovat podle vlastních potřeb. „Díky webové aplikaci mají možnost více se napojit na pracovní zázemí, kam ve firmě míří. Navíc byl program sestaven v úzké spolupráci se zkušeným HR oddělením Alberta,” doplňuje.
Kromě spuštění portálu už Albert v tomto měsíci zorganizoval po své zaměstnance panelovou diskusi na téma Úspěšné ženy v byznysu aneb rodičovská není brzda. Zazněly inspirativní příběhy a rady nejenom kolegů z Alberta, ale také mimo něj. Dále budou následovat webináře o mezigeneračním porozumění a nevědomých předsudcích. Květnový program měsíce diverzity pak vyvrcholí dnem otevřených dveří pro všechny zaměstnance a jejich blízké.
Zdroj: www.albert.cz