Albert··3 min

Albert se zapojil do měsíce diverzity a oznámil novinky pro maminky a tatínky na rodičovské

Albert

Albert

Dnes je Albert známou značkou po celém Česku a více než 300 našich obchodů obslouží každý týden čtyři miliony zákazníků. Supermarkety i hypermarkety najdou zákazníci v každém kraji. O zákazníky se stará 20 000 zaměstnanců na různých pozicích a s různými úvazky, kteří pracují v obchodech, ve třech distribučních centrech a v centrální kanceláři v Praze. Albert se řadí k největším soukromých zaměstnavatelům v zemi. Jsme odpovědným obchodníkem a záleží nám na tom, abychom byli dobrým sousedem všude tam, kde působíme.

Tisková zpráva

Albert zaměstnává 20 000 lidí, mezi nimi studenty, maminky na mateřské, rodiče malých dětí, střední generaci, ale i seniory. Týmy v Albertu jsou pestré jako celá společnost. I proto se rozhodl zapojit do měsíce diverzity. Při jeho příležitosti spouští portál pro podporu rodičů a organizuje panelovou diskusi, webináře či den otevřených dveří.

„V Albertu podporujeme inkluzivní přístup. Máme rozmanitou strukturu týmů, protože víme, že diverzita mimo jiné podporuje také dobrý výkon, spolupráci a dobrou náladu v týmu,“ popisuje Ctirad Nedbálek, personální ředitel společnosti Albert.

Není to ale bez práce. „S diverzitou musíme umět pracovat a přirozeně vytvářet prostředí, kde se jí daří. Je to proces, kterému se poslední roky intenzivně věnujeme. Organizujeme různé tréninky nebo školení pro manažery či vhodně doplňujeme týmy v prodejnách. Například tak, aby se mladý člen týmu malé prodejny necítil nesvůj v kolektivu, který je například starší než 45 let. Snažíme se mu pak nabídnou pozici v jiné prodejně, kde jsou i jeho vrstevníci a kde se bude cítit lépe,“ vysvětluje Ctirad Nedbálek.

Stejně tak Albert pracuje i s rodiči na mateřské či rodičovské. Cílem je zůstat s nimi co nejvíce v kontaktu, vtahovat je do dění ve firmě a v případě zájmu o práci jim nabídnout možnost postupného a flexibilního zapojení, a pokud to pozice umožňuje, i práci z domova. Právě flexibilitu oceňují také studenti či senioři, kterým plné úvazky mnohdy nevyhovují.

Ještě větší kontakt s rodiči

Komunikaci s maminkami a tatínky na mateřské či rodičovské chce Albert ještě zintenzivnit. Ve spolupráci se společností Marter spouští program mentoringu a rozvojových aktivit, který nabízí pestrou škálu vzdělávacích kurzů, školení a také aktuální informace o dění ve společnosti. Pomůže tak rodičům zůstat s Albertem i nadále v kontaktu a usnadní jim návrat do pracovního života.

„Pro rodiče jsme vytvořili tři pilíře, o které se při návratu do práce mohou opřít. Jedná se o vzdělávací kurzy Marter akademie, webovou komunikační aplikaci a mentoring Rodičovská není brzda, popisuje Andrea Bohačíková, CEO Marter. Výhodou vzdělávacího programu je individuální tempo. Zaměstnanci mohou jednotlivými kurzy a lekcemi postupovat podle vlastních potřeb. „Díky webové aplikaci mají možnost více se napojit na pracovní zázemí, kam ve firmě míří. Navíc byl program sestaven v úzké spolupráci se zkušeným HR oddělením Alberta,” doplňuje.

Kromě spuštění portálu už Albert v tomto měsíci zorganizoval po své zaměstnance panelovou diskusi na téma Úspěšné ženy v byznysu aneb rodičovská není brzda. Zazněly inspirativní příběhy a rady nejenom kolegů z Alberta, ale také mimo něj. Dále budou následovat webináře o mezigeneračním porozumění a nevědomých předsudcích. Květnový program měsíce diverzity pak vyvrcholí dnem otevřených dveří pro všechny zaměstnance a jejich blízké.

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

Lego zabaví malé i velké

Lego zabaví malé i velké

Albert přináší podzimní věrnostní kampaň plnou exkluzivních odměn. Od 30. října do 31. prosince 2024 mohou zákazníci sbírat body, za které získají výrazné slevy na produkty oblíbených značek Tefal a Lego. Body lze sbírat jak fyzicky, tak v aplikaci Můj Albert.
| Albert
„O úklid v našich supermarketech se starají externí firmy, které ale neuklízí po celou dobu provozu. Mimo vyhrazené hodiny tak musí běžný úklid podlahy prodejní plochy zajišťovat sami zaměstnanci, což je často odvádělo od jiných úkolů. To se s instalací nyní změní, protože úklidové roboty lze snadno ovládat podle aktuální situace prostřednictvím mobilní aplikace nebo přímo na stroji a zaměstnanci se tak budou moci plně soustředit na práci s vyšší přidanou hodnotou,“ vysvětluje Dagmar Rose, Operations Support Consultant ve společnosti Albert.

„O úklid v našich supermarketech se starají externí firmy, které ale neuklízí po celou dobu provozu. Mimo vyhrazené hodiny tak musí běžný úklid podlahy prodejní plochy zajišťovat sami zaměstnanci, což je často odvádělo od jiných úkolů. To se s instalací nyní změní, protože úklidové roboty lze snadno ovládat podle aktuální situace prostřednictvím mobilní aplikace nebo přímo na stroji a zaměstnanci se tak budou moci plně soustředit na práci s vyšší přidanou hodnotou,“ vysvětluje Dagmar Rose, Operations Support Consultant ve společnosti Albert.

S úklidem v supermarketech Albert už také pomáhají roboti. Po téměř dvou letech provozu v hypermarketech se dostávají i do menších prodejen, kam bylo zapotřebí umístit menší typ autonomních úklidových strojů. Do konce roku jich řetězec plánuje po obchodech rozmístit čtyři desítky a další přibudou v příštím roce.
| Albert
Do programu se řadu let zapojuje například přerovský dětský domov. „Za dobu této pomoci si mohly všechny děti z dětského domova užívat v rámci letních prázdnin čas strávený na táborech spolu s ostatními dětmi z fungujících rodin. Bertík nám skutečně pomohl v časech, kdy jsme neměli dostatek finančních prostředků pro zabezpečení letních akcí pro všechny děti a jsme vděčni, že se na tuto podporu můžeme spolehnout,“ říká ředitel dětského domova, Luděk Doležel.

Do programu se řadu let zapojuje například přerovský dětský domov. „Za dobu této pomoci si mohly všechny děti z dětského domova užívat v rámci letních prázdnin čas strávený na táborech spolu s ostatními dětmi z fungujících rodin. Bertík nám skutečně pomohl v časech, kdy jsme neměli dostatek finančních prostředků pro zabezpečení letních akcí pro všechny děti a jsme vděčni, že se na tuto podporu můžeme spolehnout,“ říká ředitel dětského domova, Luděk Doležel.

Veřejnost může rozhodnout o podpoře projektů zaměřených na vzdělávání, rozvoj či psychoterapeutickou péči pro děti ze znevýhodněného prostředí. V dalším ročníku rozdělí charitativní kampaň Bertík pomáhá, kterou organizuje Nadační fond Albert, čtyři miliony korun mezi stovku projektů po celém Česku. Hlasování probíhá v obchodech Albert a také online v období mezi 16. a 29. říjnem.
| Albert
„Při cestě k vlastní uhlíkové neutralitě se kromě energetických úspor, kde už jsme většinu zásadních úkolů splnili v posledních letech, zároveň dí­váme na možnost vlastní výroby elektřiny,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost v Albertu. „V roce 2023 jsme nainstalovali 450 fotovoltaických panelů na střeše supermarketu v Příbrami. Dalším z možných prostředků ke snižování uhlíkové zátěže je pak nákup zelené energie,“ upřesňuje.

„Při cestě k vlastní uhlíkové neutralitě se kromě energetických úspor, kde už jsme většinu zásadních úkolů splnili v posledních letech, zároveň dí­váme na možnost vlastní výroby elektřiny,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost v Albertu. „V roce 2023 jsme nainstalovali 450 fotovoltaických panelů na střeše supermarketu v Příbrami. Dalším z možných prostředků ke snižování uhlíkové zátěže je pak nákup zelené energie,“ upřesňuje.

Obchodník tento týden vydal třetí nefinanční report, ve kterém informuje o výsledcích, cílech a výzvách v oblasti udržitelnosti. Zaměřuje se na zdraví lidí i planety. Do roku 2040 se Albert zavázal být uhlíkově neutrální ve vlastním provozu, přičemž v posledních pěti letech se dostal za polovinu. Na kompletní neutralitě do roku 2050 pracuje s dodavateli i zákazníky.
| Albert
Před odjezdem i po příjezdu. Cestující na Hlavním nádraží nově nakoupí pohodlně v Albertu

Před odjezdem i po příjezdu. Cestující na Hlavním nádraží nově nakoupí pohodlně v Albertu

Severní nástupiště, první patro. Tam dnes otevřel Albert novou prodejnu potravin. Cestujícím, turistům i rezidentům nabídne širokou nabídku kvalitních, čerstvých potravin a rychlého občerstvení. Otevřeno je denně od 6 do 23 hodin, včetně státních svátků.
| Albert
„Náročná doba, ve které žijeme, nám ukazuje, jak důležitá je naše solidarita, starostlivost a odpovědnost vůči komunitám. Jsem opravu hrdý, že dokážeme pomáhat dlouhodobě a konzistentně v rámci zavedených a veřejnosti známých programů, ale také rychle reagovat na celospolečenské události, jako jsou aktuální povodně,“ říká Jiří Mareček, předseda správní rady Nadačního fondu Albert.

„Náročná doba, ve které žijeme, nám ukazuje, jak důležitá je naše solidarita, starostlivost a odpovědnost vůči komunitám. Jsem opravu hrdý, že dokážeme pomáhat dlouhodobě a konzistentně v rámci zavedených a veřejnosti známých programů, ale také rychle reagovat na celospolečenské události, jako jsou aktuální povodně,“ říká Jiří Mareček, předseda správní rady Nadačního fondu Albert.

Tento týden oslavil patnáctileté výročí Nadační Fond Albert, organizace zaměřená na vzdělávání školáků a podporu děti i mladých lidí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Oslavy proběhly jako součást jednoho z mnoha dobročinných projektů – Běhu pro nadační fond Albert. Letošního ročníku akce se v Praze a Olomouci zúčastnilo pět stovek zaměstnanců společnosti Albert, kteří vyběhali přes 243 tisíc korun. Částka podpoří dětské domovy a nízkoprahová centra.
| Albert
Dalšími svátky, kdy zůstanou prodejny potravin uzavřeny, jsou 28. říjen a oba vánoční svátky 25. a 26. prosince. Na Štědrý den, 24. prosince, zavřou prodejny ve 12 hodin.

Dalšími svátky, kdy zůstanou prodejny potravin uzavřeny, jsou 28. říjen a oba vánoční svátky 25. a 26. prosince. Na Štědrý den, 24. prosince, zavřou prodejny ve 12 hodin.

V Den české státnosti, 28. září, zůstanou prodejny Albert v souladu s legislativou uzavřené. Výjimku tvoří pouze prodejna Albert v Českých Budějovicích, která se nachází v obchodně-dopravním centru Mercury. Ostatní prodejny opět otevřou v neděli 29. září podle běžné otevírací doby.
| Albert
S osmi nasbíranými body zákazníci získají produkty se slevou ve výši až 60 %. Termohrnky tak pořídí s vyplněnou kartičkou za 99,90 Kč, skleněnou konvici na čaj za 159 Kč anebo dvoustěnný french press na kávu za 249 Kč.

S osmi nasbíranými body zákazníci získají produkty se slevou ve výši až 60 %. Termohrnky tak pořídí s vyplněnou kartičkou za 99,90 Kč, skleněnou konvici na čaj za 159 Kč anebo dvoustěnný french press na kávu za 249 Kč.

Albert představuje novou sběratelskou kampaň s produkty pro pití čaje a kávy značky Perla
| Albert
„Ovoce je předem nakrájené a připravené k okamžitému servírování, což z něj dělá ideální volbu pro rychlou a zdravou svačinu pro děti i dospělé. Kousky exotického ovoce také perfektně poslouží při posezení s přáteli nebo jako ingredience do různých pokrmů. V nadcházejících měsících navíc plánujeme sortiment rozšířit o sezónní ovoce, jako je papája nebo granátové jablko," říká Jan Klamrt, category manažer ve společnosti Albert.

„Ovoce je předem nakrájené a připravené k okamžitému servírování, což z něj dělá ideální volbu pro rychlou a zdravou svačinu pro děti i dospělé. Kousky exotického ovoce také perfektně poslouží při posezení s přáteli nebo jako ingredience do různých pokrmů. V nadcházejících měsících navíc plánujeme sortiment rozšířit o sezónní ovoce, jako je papája nebo granátové jablko," říká Jan Klamrt, category manažer ve společnosti Albert.

Při produkci je kladen velký důraz na udržitelnost. Zbytky ovoce jsou efektivně zpracovávány ještě v místě původu. Jedlé části se dále využívají k výrobě zmrzlin a džusů, zatímco nejedlé zbytky slouží k produkci kompostu nebo briket v případě kokosových skořápek. Udržitelnost se promítá i do balení, které je vyrobeno ze 100% recyklovaného plastu rPET, jenž je používán také pro oblíbené tapas produkty pod značkou Albert Excellent.
| Albert
„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

Rostlinné alternativy masa rozdělují Česko: Polovina zákazníků jim fandí, pětina je konzumuje pravidelně, odhalil průzkum
| Albert