Vodafone··5 min

{ajťačky}: Anžela Macháčková

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Vystudovala mediální studia, pracovala v marketingu i interní komunikaci, ale stále víc jí to táhlo do technologií. A tak absolvovala tříměsíční kurz datové analytiky u neziskové organizace Czechitas a pak v roce 2022 uspěla v talentovém programu Technology Discover od Vodafonu.

Říká se, že abys vplula do IT, tak to musíš mít “tak trochu v sobě”, vidíš to taky tak?

Ono se toho říká. Podle mě to není pravda. Nemusíš to mít rozhodně v sobě, protože se to prostě naučíš. Člověk musí být schopný si hledat informace, pořád se učit, vědět, kam sáhnout a když neví, tak se ptát. Fakt si myslím, že když chceš, tak se naučíš opravdu všechno. Chce to jen nemít klapky na očích a být trpělivý.

Nějaké předpoklady pro tuhle práci ale určitě budou, co logické myšlení?

To ano. Člověk by měl mít analytické, komunikační a organizační schopnosti. Je třeba si dávat věci do souvislostí. Je to o procesech a postupech. A ty se ale naučíš. Nesmíš se bát vymýšlet i takové možnosti, u kterých si nejsi jistá, jestli budou fungovat. A také to není práce pro někoho, komu vadí, že něco neví. Tady platí, že se pořád učíš něco nového, nikdy nevíš všechno a díky tomu se pořád posouváš dál. Já se snažím hodně informace filtrovat, zkouším, sama hledám a když už fakt nevím, tak se ptám. A v začátcích se to stává opravdu často, ale člověk se toho nesmí bát. Myslím, že holky se do IT často bojí proto, že tomu nebudou rozumět. A spousta lidí si ještě dnes myslí, že pracovat v IT rovná se sedět za počítačem a kódovat. Ta práce je ale rozmanitější, můžeš se věnovat analýze byznys požadavků nebo dat, strategii, projektovému řízení, testování, můžeš pracovat ve vývoji nebo architektuře.

Ve Vodafonu sis vyzkoušela pozici byznys analytičky, ale teď jsi na pozici Junior BI Developerky. Jak se o liší?

V roli byznys analytičky jsem byla takovým překladatelem požadavků mezi byznysem a IT. Je to zajímavá práce, ale já jsem chtěla víc programovat. Nejvíc mě lákal programovací jazyk Python, který je dynamický, poměrně jednoduchý a hodí se pro spoustu věcí, tak jsem se pustila do jeho studia. A měla jsem štěstí, ve Vodafonu se pro mě našlo místo v týmu, který pracuje na projektu Nucleus. Ve zkratce jde o migraci našich dat do cloudu. Spolu s kolegy se staráme o to, aby data správně a v požadovaném stavu doputovala z bodu A do bodu B, jak v rámci migrace, tak i v pozdějších fázích.

Proč je dobré mít datový sklad v cloudu? A je to bezpečné?

Je to pro uživatele rychlejší, nabízí víc technických možností, lepší optimalizaci a flexibilitu. Pro firmu je zase výhodnější v tom, že platíme jen za tu část, kterou skutečně využijeme. Bezpečné to určitě je a navíc všechna data zákazníků máme šifrovaná.

Prošla jsi programem Technology Discover, který ve Vodafonu máme pro mladé lidi se zájmem o kariéru v IT, jaké to bylo?

Hlavním pilířem programu je tříměsíční rotace v IT týmech, kde získáš průřezový pohled na to, co se v našem IT děje. Nahlédneš pod pokličku jednotlivým týmům, zjistíš, na čem pracují a zároveň ti to umožní si to představit jako celek. Tedy jak to do sebe ve firmě všechno zapadá. V prvním ročníku programu jsem byla jediná žena. V našem patnáctičlenném týmu jsem také jediná žena. V pozicích, kde se hodně míchá byznys s IT je žen víc, ale v těch „core“ IT týmech je nás málo. A na manažerské pozici se dají spočítat na prstech jedné ruky. Podle mého názoru je to škoda, protože ženy dokážou přinést do týmů trochu jiný pohled na věc.

Nenarazila jsi někdy na řeči typu, že


Tak to mi asi nikdo nikdy neřekl, určitě ne nahlas. Možná částečně proto, že se pohybují v prostředí, kde se snaha cení a lidé si navzájem pomáhají. Podobně to mám i v týmu. Od kolegů cítím rozhodně respekt, není v tom ani trochu znevažování. A taky není proč.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Společnost Vodafone je partnerem největší esportové akce v České republice - herního festivalu MČR, který se uskuteční na Výstavišti v Brně ve dnech 22. až 24. listopadu. Očekává se přitom návštěva 25 tisíc fanoušků. Ve spolupráci s agenturou PLAYzone Vodafone spolupořádá i soutěž o premium lístky na tuto výjimečnou akci.
| Vodafone
S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone