Makro··5 min

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Největší gastronomická událost třetí ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 se letos uskuteční pod heslem „Máme gastro v krvi. A to fest!“. Přesně za dva měsíce, v pátek a v sobou 4. a 5. dubna 2025 se v O2 universum v Praze sejdou ti nejlepší šéfkuchaři, baristé, barmani, cukráři a přední odborníci z oboru gastro, aby nabídli návštěvníkům kuchařské show, ochutnávky jídel zdarma, odborné diskuze i interaktivní prezentace. Po celé dva dny budou na festivalu i jeho hlavní dva ambasadoři: Zdeněk Pohlreich za odbornou veřejnost, a Karel Kovy Kovář, který se díky společném programu s makro ČR Cook like a Pro stal nadšeným amatérským kuchařem. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association a Státní zdravotní ústav.

Řekněme to natvrdo: větší gastronomickou událost letos nenavštívíte.

Festival nabídne bohatý program, který zahrnuje show renomovaných Michelinských a Bocuse d'Or šéfkuchařů. Na hlavním pódiu vystoupí kuchařské hvězdy jako Sebastian Gibrand, stříbrný medailista z prestižní kulinářské soutěže Bocuse d’Or, Jimmy Ericsson (švédský kuchař roku, honorary Bocuse d´Or winner), Daren Lewis, držitel dvou michelinských hvězd, michelinský šéfkuchař Peter Duranský se svým týmem, který se zúčastnil světového finále prestižní soutěže Bocuse d´Or. Ochutnejte, inspirujete se, naslouchejte a dívejte se mistrům přímo pod ruce.

Máme gastro v krvi.

V rámci festivalu spustilo makro ČR kreativní kampaň s hlavním sloganem Máme gastro v krvi. A to fest! Kampaň je plná vtipných a neotřelých spojení kuchařského žargonu, jež snadno pochopí každý, kdo má gastro v krvi. A to fest!

Se vstupenkami se nespálíte.

Zajistěte si své místo na festivalu, předprodej vstupenek je již v plném proudu, a tak je ideální čas na zakoupení lístků. Více informací a nákup vstupenek naleznete na makroczechgastrofest.cz. První den, pátek 4. dubna, bude patřit profesionálům z gastronomie. Ti se mohou těšit na:

  • Finále soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2025.
  • Prezentace klíčových projektů makro, Chytrý kuchař, Naděje české gastroscény, iniciativa České pole a HoReCa řešení, které ukazují cestu k efektivnějšímu provozu, kvalitnímu vzdělávání a podpoře lokálních surovin.
  • Workshopy, prezentace, přednášky a networking v rámci odborné sekce Hydepark.
  • Novinky a trendy v jednotlivých sekcích gastronomie (bar, víno, káva, instituce, hotel, street food a další) nad kterými převzali záštitu odborné asociace, jako partneři festivalu.
V sobotu, 5. dubna, festival otevře dveře široké veřejnosti a nabídne:
  • Ochutnávky delikates, degustační porce zdarma a cooking show od českých
    i zahraničních šéfkuchařů.
  • Prezentace českých surovin a tradic v zóně Česká restaurace.
  • Zóny plné inspirace, jako je Street Food zóna, Café zóna, Bar a prémiová cukrárna.
  • Osobní setkání s osobnostmi české a zahraniční gastronomie, ambasadory Zdeňkem Pohlreichem a Karlem „Kovy“ Kovářem a moderátory Markétou Hrubešovou, Pavlem Cejnarem a Lukášem Hejlíkem.
Třetí ročník festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST, který se bude konat v pátek 4. a v sobotu 5. dubna 2025 ve čtyřech patrech O2 univerzum, představí více než dvě stovky vystavovatelů a partnerů makro ČR z České republiky a zahraničí.​


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii. Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR tel.: +420 603 850 320 e-mail: [email protected] www.makro.cz www.facebook.com/makro.cz www.linkedin.com/company/makro-cr/ Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Největší gastronomická událost třetí ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 se letos uskuteční pod heslem „Máme gastro v krvi. A to fest!“. Přesně za dva měsíce, v pátek a v sobou 4. a 5. dubna 2025 se v O2 universum v Praze sejdou ti nejlepší šéfkuchaři, baristé, barmani, cukráři a přední odborníci z oboru gastro, aby nabídli návštěvníkům kuchařské show, ochutnávky jídel zdarma, odborné diskuze i interaktivní prezentace. Po celé dva dny budou na festivalu i jeho hlavní dva ambasadoři: Zdeněk Pohlreich za odbornou veřejnost, a Karel Kovy Kovář, který se díky společném programu s makro ČR Cook like a Pro stal nadšeným amatérským kuchařem. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association a Státní zdravotní ústav.
| Makro
Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Česká gastronomie se dočkala svého prvního vydání prestižního průvodce Gault&Millau, který oceňuje nejlepší restaurace a šéfkuchaře. Na včerejším galavečeru bylo slavnostně pokřtěno jeho české vydání a vyhlášeny nejlepší podniky i kulinářské osobnosti. Do průvodce bylo zařazeno 270 nejlepších restaurací České republiky, 165 restaurací oceněných čepicemi a 141 populárních a trendy konceptů.
| Makro
Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro
Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Praha, 18. prosince – Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025, jeden z nejvýznamnějších gastronomických svátků v České republice, se uskuteční ve dnech 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu. Pod heslem „Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením“ propojí tento třetí ročník špičky české gastronomie s inspirativními hosty ze zahraničí a přinese jedinečné kulinářské zážitky pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory festivalu budou opět Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako jsou Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association, Státní zdravotní ústav a další.
| Makro
Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Společnost makro ČR si váží času svých zákazníků a přichází s praktickým řešením, jak usnadnit předvánoční přípravy. V rámci konceptu Chytrý kuchař letos nabídne již porcovaného čerstvého kapra v šesti úpravách, včetně speciálního prořezaného filetu. Společnost se zároveň rozhodla neprodávat živé kapry v kádích před prodejnami.
| Makro
Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Velkoobchod makro ČR upravuje otevírací dobu pro vánoční nákupy a zároveň prodlužuje svůj charitativní projekt Vánoční strom přání. Zákazníci tak mají dostatek času nakoupit dárky nejen pro své blízké, ale i pro děti z dětských domovů a seniory.
| Makro
Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Od 23. do 24. listopadu 2024 mohli zákazníci ve všech prodejnách makro ČR darovat základní trvanlivé potraviny a drogistické zboží v rámci celorepublikové Podzimní sbírky potravin. Za dva dny se díky neuvěřitelné podpoře našich zákazníků, zaměstnanců a dobrovolníků podařilo vybrat celkem 9,5 tuny toho nejpotřebnějšího.
| Makro
České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

, významný hráč na poli gastronomie. Tento krok představuje průlomovou spolupráci mezi tradičními zemědělskými produkty a sektorem HoReCa (Hotely, Restaurace, Catering).
| Makro