Makro··5 min

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Největší gastronomická událost třetí ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 se letos uskuteční pod heslem „Máme gastro v krvi. A to fest!“. Přesně za dva měsíce, v pátek a v sobou 4. a 5. dubna 2025 se v O2 universum v Praze sejdou ti nejlepší šéfkuchaři, baristé, barmani, cukráři a přední odborníci z oboru gastro, aby nabídli návštěvníkům kuchařské show, ochutnávky jídel zdarma, odborné diskuze i interaktivní prezentace. Po celé dva dny budou na festivalu i jeho hlavní dva ambasadoři: Zdeněk Pohlreich za odbornou veřejnost, a Karel Kovy Kovář, který se díky společném programu s makro ČR Cook like a Pro stal nadšeným amatérským kuchařem. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association a Státní zdravotní ústav.

Řekněme to natvrdo: větší gastronomickou událost letos nenavštívíte.

Festival nabídne bohatý program, který zahrnuje show renomovaných Michelinských a Bocuse d'Or šéfkuchařů. Na hlavním pódiu vystoupí kuchařské hvězdy jako Sebastian Gibrand, stříbrný medailista z prestižní kulinářské soutěže Bocuse d’Or, Jimmy Ericsson (švédský kuchař roku, honorary Bocuse d´Or winner), Daren Lewis, držitel dvou michelinských hvězd, michelinský šéfkuchař Peter Duranský se svým týmem, který se zúčastnil světového finále prestižní soutěže Bocuse d´Or. Ochutnejte, inspirujete se, naslouchejte a dívejte se mistrům přímo pod ruce.

Máme gastro v krvi.

V rámci festivalu spustilo makro ČR kreativní kampaň s hlavním sloganem Máme gastro v krvi. A to fest! Kampaň je plná vtipných a neotřelých spojení kuchařského žargonu, jež snadno pochopí každý, kdo má gastro v krvi. A to fest!

Se vstupenkami se nespálíte.

Zajistěte si své místo na festivalu, předprodej vstupenek je již v plném proudu, a tak je ideální čas na zakoupení lístků. Více informací a nákup vstupenek naleznete na makroczechgastrofest.cz. První den, pátek 4. dubna, bude patřit profesionálům z gastronomie. Ti se mohou těšit na:

  • Finále soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2025.
  • Prezentace klíčových projektů makro, Chytrý kuchař, Naděje české gastroscény, iniciativa České pole a HoReCa řešení, které ukazují cestu k efektivnějšímu provozu, kvalitnímu vzdělávání a podpoře lokálních surovin.
  • Workshopy, prezentace, přednášky a networking v rámci odborné sekce Hydepark.
  • Novinky a trendy v jednotlivých sekcích gastronomie (bar, víno, káva, instituce, hotel, street food a další) nad kterými převzali záštitu odborné asociace, jako partneři festivalu.
V sobotu, 5. dubna, festival otevře dveře široké veřejnosti a nabídne:
  • Ochutnávky delikates, degustační porce zdarma a cooking show od českých
    i zahraničních šéfkuchařů.
  • Prezentace českých surovin a tradic v zóně Česká restaurace.
  • Zóny plné inspirace, jako je Street Food zóna, Café zóna, Bar a prémiová cukrárna.
  • Osobní setkání s osobnostmi české a zahraniční gastronomie, ambasadory Zdeňkem Pohlreichem a Karlem „Kovy“ Kovářem a moderátory Markétou Hrubešovou, Pavlem Cejnarem a Lukášem Hejlíkem.
Třetí ročník festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST, který se bude konat v pátek 4. a v sobotu 5. dubna 2025 ve čtyřech patrech O2 univerzum, představí více než dvě stovky vystavovatelů a partnerů makro ČR z České republiky a zahraničí.​


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii. Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR tel.: +420 603 850 320 e-mail: [email protected] www.makro.cz www.facebook.com/makro.cz www.linkedin.com/company/makro-cr/ Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro