Makro··5 min

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.

MAKRO SQUARE – náměstí plné chutí

Tematické stánky inspirované světovou kuchyní zaplní celé spodní patro O2 univerza. Na ploše o rozloze přes 2 400 m² si budou moci návštěvníci užít signature dezert od Ivety Fabešové ve stylu Gastro máme v krvi. A to fest! MASO Made by makro nabídne výběr šťavnatých grilovaných specialit, dvou typů hotdogů a oblíbených burgerů. Čerstvé poké připraví letos kuchaři po divácky oblíbeném trimování více než dvousetkilové mořské ryby. Z lokálních surovin nabídne Iniciativa České pole tradiční zelňák s uzeným masem a oblíbené loaded fries. Z produktů Chytrý kuchař připraví kuchaři špecle s trhanou kachnou a zelím nebo domácí sekanou. Česká restaurace nabídne tři druhy tataráku. Na náměstí plném chutí nebudou chybět ani jídla asijské a italské kuchyně. Všechny degustační porce jsou v ceně vstupenky.

MAKRO STAGE – jeviště plné inspirace
Na hlavním pódiu se svými kuchařskými show vystoupí zahraniční i české hvězdy, které představí generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil příští středu 12. března 2025 na oficiální tiskové konferenci. Spolu s ním vystoupí ambasadoři největšího českého gastro festivalu Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář a představitelé odborných asociací, které jsou garanty jednotlivých sekcí, a organizátoři.

MCGF 2025 - třetí ročník ve znamení novinek

Páteční program vyvrcholí vyhlášením vítěze finále 19. ročníku o nejlepšího výčepního Pilsner Urquell Master Bartender. Součástí programu sekce BAR bude soutěž MATTONI GRAND DRINK JUNIOR určená pro mladé talenty ze středních škol s gastronomickým zaměřením. Záštitu sekce převzala Česká barmanská asociace. Pro rodiny s menšími dětmi bude po celou dobu akce otevřena junior zóna. Festival nově nabídne i interaktivní program pro studenty gastronomických škol včetně speciální mobilní aplikace. Nová sekce VÍNO V GASTRO zaměřená na správné párování vína s jídlem, jejímž ambasadorem bude přední český someliér Jakub Přibyl. Záštitu nad sekcí převzal Vinařský fond.

MAKRO FORUM – prostor pro rozhovory a diskuse

Nová konferenční sekce bude prostorem pro aktuální témata, která formují nejen českou gastronomii. Své originální gastro příběhy a inspirativní profesionální cestu mezi mezinárodní elitu budou sdílet Kristýna Nemčková, talentovaná kuchařka a vítězka soutěže MasterChef, a Petr Svejkovský, absolvent hotelové školy v Lausanne. Lukáš Hejlík, průvodce po skvělé regionální gastronomii, představí nové tváře projektu Naděje české gastroscény. Panelová diskuse odborníků, obchodníků a producentů sdružených v Iniciativě České pole, jak podporovat lokální farmáře a spolupracovat s restauracemi, školami a dalšími partnery.

Gastro máme v krvi. A to fest!

Krvavý steak láká v rámci kreativní kampaně makro na třetí ročník festivalu MAKRO Czech Gastro Fest, který se bude konat v pátek 4. a v sobotu 5. dubna 2025 ve čtyřech patrech O2 univerzum. Pátek patří profesionálů z gastronomie, v sobotu festival otevře dveře široké veřejnosti a v ceně vstupenky nabídne ochutnávky, degustační porce i cooking shows. Festivalem vás provedou moderátoři Markéta Hrubešová a Pavel Cejnar. Více informací a nákup vstupenek naleznete na makroczechgastrofest.cz.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii. Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR tel.: +420 603 850 320 e-mail: [email protected] www.makro.cz www.facebook.com/makro.cz www.linkedin.com/company/makro-cr/ Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro
METRO AG a EP Global Commerce GmbH oznámili dohodu o stažení METRO AG z burzy

METRO AG a EP Global Commerce GmbH oznámili dohodu o stažení METRO AG z burzy

Dne 5. února 2025 společnost METRO AG oficiálně oznámila, že METRO AG a EP Global Commerce GmbH ("EPGC"), která vlastní 49,99 % akcií METRO AG, podepsaly dohodu o stažení METRO AG z burzy.
| Makro
Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Do začátku MAKRO CZECH GASTRO FEST zbývají už jen dva měsíce

Největší gastronomická událost třetí ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025 se letos uskuteční pod heslem „Máme gastro v krvi. A to fest!“. Přesně za dva měsíce, v pátek a v sobou 4. a 5. dubna 2025 se v O2 universum v Praze sejdou ti nejlepší šéfkuchaři, baristé, barmani, cukráři a přední odborníci z oboru gastro, aby nabídli návštěvníkům kuchařské show, ochutnávky jídel zdarma, odborné diskuze i interaktivní prezentace. Po celé dva dny budou na festivalu i jeho hlavní dva ambasadoři: Zdeněk Pohlreich za odbornou veřejnost, a Karel Kovy Kovář, který se díky společném programu s makro ČR Cook like a Pro stal nadšeným amatérským kuchařem. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association a Státní zdravotní ústav.
| Makro
Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Makro ČR hlavním partnerem prvního českého gastronomického průvodce Gault&Millau

Česká gastronomie se dočkala svého prvního vydání prestižního průvodce Gault&Millau, který oceňuje nejlepší restaurace a šéfkuchaře. Na včerejším galavečeru bylo slavnostně pokřtěno jeho české vydání a vyhlášeny nejlepší podniky i kulinářské osobnosti. Do průvodce bylo zařazeno 270 nejlepších restaurací České republiky, 165 restaurací oceněných čepicemi a 141 populárních a trendy konceptů.
| Makro
Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Stabilně výhodná cena: Klíč k dlouhodobé stabilitě a úspěchu pro zákazníky makro ČR

Velkoobchod makro ČR akceleruje v roce 2025 úspěšný program Stabilně výhodná cena. Program aktuálně zahrnuje více než 9 100 položek označených modrožlutou směrovkou a nabízí zákazníkům z gastronomie (HoReCa) i maloobchodu jistotu trvale výhodných cen bez nutnosti čekat na slevové akce. Ty zůstanou také součástí obchodní strategie makro ČR. Význam pro segment HoReCa a maloobchod „Našim zákazníkům, ať už jde o restaurace, jídelny, hotely nebo maloobchodní partnery, chceme nabídnout nejen výhodné ceny, ale i větší kontrolu nad jejich plánováním. Díky Stabilně výhodné ceně mohou lépe spravovat své zásoby, snižovat náklady a zaměřit se na růst svého byznysu. Skutečnost, že 98 % profesionálních zákazníků v programu pravidelně nakupuje a že 55 % jejich nákupního košíku tvoří produkty z tohoto programu, ukazuje, jak důležité je pro ně mít stabilitu v tak nepředvídatelné době,“ říká Jiří Nehasil. Klíčové výhody programu Stabilně výhodná cena: Předvídatelnost: Zákazníci se mohou spolehnout na stabilní ceny u základních produktů, jako je máslo, smetana nebo fritovací olej. Úspora času: Program eliminuje potřebu sledovat letáky a objíždět obchody kvůli slevám. Efektivní plánování: Možnost nakupovat podle aktuálních potřeb bez nutnosti předzásobování. Snadná orientace: Speciální modré cenovky a směrovky na prodejnách usnadňují rychlé nalezení zboží.​ Kombinace dlouhodobé stability a flexibility Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby zákazníkům poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména v segmentu gastronomie a maloobchodu. Zároveň krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků. „Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil. Investice a výsledky programu Makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu více než 400 milionů korun, což vedlo k poklesu podílu zboží v krátkodobých promočních akcích o 50 % ve srovnání s rokem 2022. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty. „Naším cílem je pomoci zákazníkům zjednodušit podnikání. Stabilně výhodná cena jim dává jistotu, že kdykoli přijdou do makra, najdou klíčové produkty za výhodné ceny. To je v dnešní době, kdy čelíme neustálým cenovým výkyvům, neocenitelné,“ doplňuje Jiří Nehasil. Plán do budoucna Makro ČR plánuje v roce 2025 dále rozšiřovat portfolio produktů zařazených do programu a pokračovat v jeho propagaci jako hlavního pilíře své cenové strategie. Zákazníkům tak i nadále poskytne dlouhodobou stabilitu, úsporu času a lepší kontrolu nad jejich podnikáním.
| Makro