Makro··6 min

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu.

• V sobotu se při Sbírce potravin sesbíralo 518 tun potravin a drogerie, což je 10% nárůst proti loňské jarní sbírce

• Do Sbírky se zapojilo více než 2 500 obchodů po celé České republice a do 6. května sbírka probíhá u on-line prodejců potravin

• Se sbírkou pomáhalo na 5 100 dobrovolníků z charitativních organizací i z řad zaměstnanců obchodů a veřejnosti.

„Je úžasné být součástí tak velké dobročinné akce, která spojuje“ říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank. „Díky vám všem můžeme rozdávat víc než jen jídlo – můžeme rozdávat naději, důstojnost a pocit, že nikdo nezůstává sám. Dobrovolníci, kteří stáli celé hodiny u sběrných míst nebo zajišťovali logistiku, jsou hrdiny celé sbírky.“

Společná snaha tisíců lidí

Do sbírky se zapojily tisíce zákazníků obchodních řetězců, aby darovaly základní trvanlivé potraviny a drogerii a tím doplnily zásoby v potravinových bankách. Celkem se sbírka konala na 2 550 místech v obchodech.

„Pro úspěch sbírky je důležitý nejen počet obchodů, ale také aktivní zapojení dobrovolníků, kteří zákazníky upozorňují na možnost pomoci potřebným, radí jim s nákupem a vysvětlují, kam budou vybrané potraviny směřovat. Chci proto poděkovat všem dobrovolníkům, včetně stovek zaměstnanců obchodů, kteří se včera rozhodli se sbírkou pomoci. Díky jejich aktivitě se opět podařilo doplnit sklady potravinových bank a spolu s každodenním darováním čerstvých potravin ze strany obchodních řetězců tak mohou potravinové banky všem potřebným nabídnout potraviny i základní drogerii,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. „Pro darování potravin máme v Česku nastaven systém, kterým se inspiruje celá Evropa. Pevně věřím, že podobně dokážeme rozvinout i darování drogerie či textilu, i když zatím je kvůli špatně nastavené daňové legislativě bohužel výhodnější zboží zlikvidovat než darovat.“

Sbírka potravin se stala za více než deset let fungování v Česku největší materiální sbírkou a efektivním nástrojem pomoci, což se ukázalo například i v době nedávných povodní. Opíráme se o spolupráci napříč obchodními řetězci, logistickými partnery, neziskovými organizacemi a komunitními spolky s jediným cílem, svým zapojením a energií pomáhat těm, kteří se ocitli v těžké životní situaci.

„Sbírka potravin je pro nás příkladem solidarity a spolupráce napříč celým trhem. Makro ČR je součástí Sbírky potravin od roku 2013, kdy akce v České republice začínala. Během dvanácti let jsme se pravidelně zapojovali do jarních i podzimních kol v našich 13 velkoobchodních prodejnách po celé ČR a celkem jsme zprostředkovali dary ve výši přes 250 tisíc kilogramů potravin a zboží. Jako partner profesionálů v gastronomii a maloobchodu vnímáme naši roli komplexně – od zajištění kvality a stability dodávek až po odpovědnost vůči komunitám, které potřebují pomoc,“ uvedl Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR.

Online pomoc pokračuje

Zatímco sběr v prodejnách skončil, až do 6. května mohou lidé pomáhat online – darováním potravin či hygienických potřeb prostřednictvím partnerských e-shopů Košík.cz, Rohlík.cz, iTesco, Billa e-shop, dm drogerie markt a Teta drogerie.

Efektivní pomoc i prevence plýtvání

Darované zboží míří do skladů potravinových bank, kde je dále tříděno a distribuováno nejohroženějším skupinám obyvatel – seniorům, samoživitelům, rodinám v krizi nebo lidem bez domova. Potravinové banky zároveň zachraňují potraviny, které by jinak skončily jako odpad – jen za minulý rok to bylo více než 16 600 tun.

Děkujeme všem, kteří se zapojili

Sbírka potravin je organizovaná Českou federací potravinových bank a Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) za podpory klíčových obchodních řetězců i neziskových organizací. Záštitu Sbírce potravin poskytli ministr zemědělství Marek Výborný, ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka a Evropská federace potravinových bank.

Více informací: www.sbirkapotravin.cz

Fotogalerii Sbírky potravin naleznete na tomto odkazu.

Kontakt pro média

Sbírka potravin

Vendula Seifertová

tel.: 602 539 483

www.sbirkapotravin.cz

Děkujeme všem, kteří se na realizaci Sbírky potravin podílejí:

•Organizátoři:
Česká federace potravinových bank, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR

•Záštity: Ministerstvo zemědělství ČR, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Evropská federace potravinových bank

•Obchodní řetězce a internetové obchody: Albert, Billa, COOP, dm drogerie markt, Globus, Kaufland, Košík.cz, Lidl, MAKRO, Penny Market, Rohlík.cz, ROSSMANN, Tesco, Teta drogerie

•Logistický partner: Raben Logistic Czech

•Třetí sektor a partneři: Armáda spásy, Asociace společenské odpovědnosti, Člověk v tísni, Diakonie českobratrské církve evangelické, Charita Česká republika, NADĚJE, Slezská diakonie, Asociace společenské odpovědnosti, kreativní tým Dentsu Creative a Bistro Social, výzkumná agentura IPSOS

•Tisíce dobrovolníků v zelených zástěrách

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro