Makro··7 min

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.

„Vybudovali jsme národní gastronomickou platformu, která propojuje profesionály, inspiruje mladé talenty a nastavuje trendy pro českou gastronomii. Akcentovali jsme důležitá témata jako jsou regionální potraviny, rozvoj gastro turismu nebo vaření z kvalitních surovin ve veřejných institucích. Letošní ročník byl speciální v tom, že jsme do jeho programu aktivně zapojili naše partnery – dodavatele a zákazníky, protože právě v tomto spojení vidíme budoucnost oboru. Zákazníkům jsme zároveň ukázali, že makro ČR nabízí kvalitní produkty, inovativní přístupy a ucelená řešení šitá na míru jejich potřebám,“ říká Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR a prezident festivalu.

Festival poprvé udělil Cenu za celoživotní přínos české gastronomii, kterou získal šéfkuchař Zdeněk Pohlreich. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu Jiří Nehasil, jako uznání ze jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky. Cena se bude udělovat každý rok výjimečné osobnosti české gastronomie.

Na náměstí plném chutí – MAKRO SQUARE si návštěvníci mohli vychutnat na desítky tisíc degustačních porcí – od šťavnatých grilovaných specialit a burgerů od MASO Made by makro přes poké z čerstvé ryby až po signaturní dezert z krvavého pomeranče od Ivety Fabešové. Kuchařská show s trimováním sedmdesátikilového tuňáka patřila k nejnavštěvovanějším momentům obou dní.

Velkou pozornost přilákaly i kuchařské show na hlavní MAKRO STAGE, kde své umění předvedli michelinští šéfkuchaři, finalisté světové soutěže Bocuse d’Or alei české kuchařské špičky.Mezi nimi nechyběli: Sebastian Gibrand, vicemistr světa z Bocuse d’Or a kulinářský ředitel týmu USA pro Bocuse d´Or, Martino Ruggieri, šéfkuchař michelinské restaurace Maison Ruggieri, Jimmi Eriksson, vítěz zlaté medaile Culinary World Cup a čestný vítěz Bocuse d’Or, Peter Duranský, první slovenský michelinský šéfkuchař a kapitán slovenského národního týmu Bocuse d’Or, Zdeněk Pohlreich, ikona české gastronomie a hlavní ambasador festivalu MAKRO Czech Gastro Fest, Daren Liew, dvojnásobný držitel michelinské hvězdy, Kevin Ngu, souschef restaurace Sia, Petr Svoreň, šéfkuchař Restaurant Passage nebo Kristína Nemčková, mladá talentovaná kuchařka se zkušenostmi z top světových restaurací. Svou první kuchařskou show, společně s vítězem národního kola Bocuse d’Or Dominikem Unčovským, měl i ambasador festivalu Karel Kovy Kovář.

Součástí programu byla čtyři významná soutěžní finále, která přitáhla pozornost odborné i široké veřejnosti. Nejlepším výčepním v soutěži Pilsner Urquell Master Bartender 2025 se stal Martin Tušek z restaurace U Tellerů. Ve finále, které se poprvé uskutečnilo živě před publikem na hlavní MAKRO STAGE, uspěl mezi více než 500 přihlášenými. V juniorské soutěži Mattoni Grand Drink Junior zvítězila Dora Řezníčková se svým originálním nealkoholickým koktejlem Pistachio Breeze. Festival hostil také dvě prestižní baristické soutěže – Czech Coffee in Good Spirits Championship a Czech Latte Art Championship. Obě proběhly pod záštitou Specialty Coffee Association a přivedly na festival špičkové baristy. Výherci soutěží se nominovali

do světového finále soutěže ve Švýcarsku.

Jednou z klíčových sekcí festivalu bylo MAKRO FORUM – prostor pro odborné diskuse a přednášky, které se zaměřily na aktuální výzvy a budoucnost české gastronomie. Proběhla zde diskuse se zástupkyní Státního zemědělského intervenčního fondu, paní Kateřinou Ratajovou, farmářem Karlem Jonákem a vedoucí nákupu čerstvých potravin pro makro ČR, Terezou Srncovou o důležitosti lokální surovin – které jsou základem pro kvalitní gastronomii. Velký ohlas vzbudila také netradiční show o nových přístupech k nemocničnímu a školnímu stravování, v níž vystoupili zástupkyně Státního zdravotního ústavu Mgr. Alexandra Košťálová a MUDr. Eliška Selinger s Miroslavem Krotkým, vedoucím stravovacího provozu v Nemocnici Na Homolce. MAKRO FORUM nabídlo také mezinárodní perspektivu – michelinští šéfkuchaři se podělili o zkušenosti s tím, jak prestižní michelinské ocenění ovlivnilo turismus a návštěvnost jejich restaurací, a zástupci CzechTourism představili přínosy michelinského ocenění pro rozvoj gastro turismu v České republice.

„Třetí ročník MAKRO Czech Gastro Festu byl opravdu impozantní – plný pozitivní energie a přínosný pro celou gastro komunitu. Vytvořili jsme národní platformu, která propojuje všechny, kteří mají gastro v krvi. A to fest! Letos jsme navíc pokořili nový milník – vyprodali jsme O2 universum, a to mě osobně nesmírně těší,“ shrnuje Lenka Slezáková, vedoucí marketingu makro ČR a výkonná ředitelka festivalu. Čtvrtý ročník festivalu proběhne 10.–11. dubna 2026 opět v pražském O2 universu. Více informací: www.makroczechgastrofest.cz

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.linkedin.com/company/makro-cr/

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro