Makro··5 min

České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

, významný hráč na poli gastronomie. Tento krok představuje průlomovou spolupráci mezi tradičními zemědělskými produkty a sektorem HoReCa (Hotely, Restaurace, Catering).

„Spojení se Zátiší Group je pro nás zásadním krokem v naplňování naší mise. Jejich závazek ke kvalitě a udržitelnosti je v souladu s našimi hodnotami. Věříme, že tento příklad inspiruje další restaurace, aby podpořili české farmáře a místní produkty,“ uvedl Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR.

Přínos Zátiší Group a podpora HoReCa

Zátiší Group, známá svými prestižními restauracemi Mlýnec, V Zátiší a Zátiší catering, přináší iniciativě nejen zkušenosti, ale i nové možnosti spolupráce. Profesionální kuchaři této společnosti budou testovat a používat produkty České pole ve svých receptech a aktivně navrhovat další plodiny, které na trhu chybí.

„Iniciativa České pole je pro nás příležitostí podpořit cestu lokálních surovin od českých farmářů až na talíře našich hostů. Sdílíme její hodnoty udržitelnosti a podpory české gastronomie, které jsou i základem naší vize demokratizace jídla. Suroviny budeme nejprve testovat napříč našimi divizemi a těšíme se, že je poté zařadíme do běžného provozu. Naším cílem je nabídnout hostům pokrmy z kvalitních lokálních surovin,“ říká Sanjiv Suri zakladatel a prezident Zátiší Group.

Zátiší Group navíc plánuje zapojení divize Fresh & Tasty, který zajišťuje školní a firemní stravování, což dále rozšíří využití lokálních produktů a posílí jejich dostupnost.

Fresh & Tasty je divize školního a firemního stravování, který provozuje společnost Zátiší Group. Zaměřuje se na poskytování kvalitního, čerstvého a zdravého jídla s důrazem na lokální a sezónní suroviny. Tento přístup je v souladu s principy udržitelnosti a moderního stravování, kdy se klade důraz nejen na chuť a výživovou hodnotu, ale i na šetrnost vůči životnímu prostředí.

Díky zapojení do iniciativy České pole mohou produkty tohoto konceptu získat ještě větší podíl na českém trhu, čímž podpoří nejen lokální ekonomiku, ale také zvýší povědomí o kvalitních českých surovinách.

Inspirace pro ostatní

Tímto krokem chce České pole oslovit další gastronomické subjekty po celé České republice. Ambicí je, aby se v každém kraji zapojila minimálně jedna restaurace, která bude vařit výhradně z českých surovin. Iniciativa České pole, za níž makro ČR získalo prestižní ocenění Inovace roku 2023, propojuje farmáře, odborné instituce a gastronomii. Jejím cílem je zajistit pevné místo pro české plodiny a výrobky nejen na domácích stolech, ale i v předních českých restauracích.

Úspěchy iniciativy České pole v číslech

Za poslední dva roky iniciativa zaznamenala:

  • Snížení dovozu brambor ze zahraničí o 50 % díky zvýšení domácí produkce.
  • Celkový objem prodeje českých brambor dosáhl více než 300 tun.
  • Do portfolia byly úspěšně zařazeny plodiny jako český česnek, křen, Český kmín, nakládané okurky, šalotka, sterilované a kysané zelí.

Farmáři zapojení do České pole aktuálně obhospodařují 6 000 hektarů zemědělské půdy, přičemž v roce 2025 se plánuje další rozšíření produkce i portfolia produktů díky novým partnerům.


České pole je iniciativa společnosti makro ČR, která vznikla v roce 2022 s cílem podporovat a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře a gastronomii. Pevně věříme, že lokální plodiny a potraviny jsou nenahraditelné pro zachování pestrosti a tradice české gastronomie, mají významnou roli i pro regionální ekonomiku a nemalý přínos pro kvalitu životního prostředí. České pole se snaží udržitelně a trvale navrátit původní lokální potraviny do naší gastronomie. Na rozdíl od ostatních podporuje napřímo prvovýrobce, kterým díky spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou a zemědělskou komunitou, doporučuje konkrétní plodiny a produkty vhodné k pěstování, navrhuje následné zpracování pro projekt Chytrý kuchař, pomáhá s dohledem nad kvalitou produkce v Makro akademii a zajišťuje distribuci a prodej prostřednictvím velkoobchodu makro ČR.

Během dvou let pro České pole farmáři obhospodařují více než šest tisíc hektarů polí. Svým širokým záběrem, od odborného posouzení vhodných plodin a lokalit přes pěstování, sklizeň a hodnocení kvality až po podporu receptur v restauracích, je iniciativa České pole zcela unikátní, a díky tomu získala ocenění Inovace roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku 2023 na jubilejním 30. ročníku Retail summitu.

Pro více informací kontaktujte: Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/ceskepole

www.linkedin.com/company/makro-cr/

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Ministerstvo zdravotnictví a Státní zdravotní ústav společně s makro ČR mění, co pacienti dostávají na talíř

Ministerstvo zdravotnictví a Státní zdravotní ústav společně s makro ČR mění, co pacienti dostávají na talíř

Dalších padesát kuchařů a kuchařek úspěšně absolvovalo dnes v Makro Akademii odborný kurz zaměřený na zvyšování kvality nemocniční stravy. Celkem se jarních vzdělávacích kurzů zúčastnilo už více než 100 kuchařek a kuchařů z nemocnic z celé České republiky. Kurzy vycházejí ze spolupráce mezi makro ČR a Státním zdravotním ústavem a spadají pod aktivity realizované Mezirezortní pracovní skupinou pro institucionální stravování Ministerstva zdravotnictví.
| Makro
V Makro ČR se dnes diskutovalo o toleranci a respektu v rámci Evropského měsíce diverzity

V Makro ČR se dnes diskutovalo o toleranci a respektu v rámci Evropského měsíce diverzity

Dnes probíhá v makro ČR druhý ročník inspirativního setkání „Vstříc rozmanitosti“ v rámci Evropského měsíce diverzity, které se zaměřuje na témata tolerance, respektu a vnímavosti na pracovišti. Vystoupila řada inspirativních hostů, například atletka Denisa Helceletová, která se podělila o rovnováhu mezi mateřstvím a kariérou, paralympionik Jiří Ježek, který promluvil o odolnosti, respektu a zdolávání překážek a zaměstnanci makro ČR z různých generací a regionů, kteří sdíleli své osobní příběhy a zkušenosti.
| Makro
Makro a Lukáš Hejlík představují nové tipy na skvělé podniky pro sezónu 2025

Makro a Lukáš Hejlík představují nové tipy na skvělé podniky pro sezónu 2025

Projekt NADĚJE ČESKÉ GASTROSCÉNY, dlouhodobá a úspěšná iniciativa společnosti makro ČR, dnes vstupuje do další fáze. Ve spolupráci s ambasadorem projektu Lukášem Hejlíkem, hercem a gastro influencerem, přináší makro ČR výběr patnácti nadějných gastronomických osobností z různých koutů republiky, které spojuje talent, autenticita a láska k poctivým surovinám. Série jejich medailonků, rozhovorů a tipů na nejlepší lokální podniky právě startuje na instagramu @lukashejlik. Formou navazuje na úspěšnou anketu 90 vteřin.
| Makro
Czech Food Expo 2025 hostí iniciativu České pole, která vrací českou úrodu do gastronomie

Czech Food Expo 2025 hostí iniciativu České pole, která vrací českou úrodu do gastronomie

Brambory, kmín, okurky a zelí z Českého pole, provoněné jako nedělní oběd u babičky, ale zároveň reflektující moderní přístup k zemědělství i gastronomii. To vše mohou ochutnat návštěvníci veletrhu Czech Food Expo, který právě probíhá v Českých Budějovicích. Společnost makro ČR se v pavilonu T1 představí s oceňovanou iniciativou České pole – platformou, která propojuje farmáře, oborové svazy, akademické partnery i profesionální gastronomii. Na místě budou k vidění a ochutnání nejen produkty, které se v rámci iniciativy podařilo vypěstovat a které nacházejí cestu zpět na talíře českých profesionálních i amatérských kuchyní, ale i pestrý doprovodný program.
| Makro
Makro ČR uvádí novou letní řadu zmrzlin Fine Life, která osvěží trh

Makro ČR uvádí novou letní řadu zmrzlin Fine Life, která osvěží trh

Makro ČR přináší na český trh vlastní značku zmrzlin a nanuků Fine Life, které se mohou směle postavit vedle zavedených A-brandů. Nová řada, určená především pro segment maloobchodu a HoReCa, nabízí celkem 17 druhů zmrzlin, z nichž 14 jsou úplné novinky
| Makro
Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro