BMW··3 min

BMW s vozy divize M zpestřilo jubilejní 44. ročník Mistrovství Evropy v závodech do vrchu Ecce Homo 2025.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Šternberk. Největší svátek závodů do vrchu, to je tradiční závod Ecce Homo, který se letos konal 31. května a 1. června ve Šternberku nedaleko Olomouce. Letošní ročník je již v řadě 44. Mistrovstvím Evropy v závodech automobilů do vrchu Ecce Homo, které letos zároveň slaví už 120 let od prvního závodu konaného na zdejší trati.

Pro letošní rok byly připraveny jak zaváděcí, tak i exhibiční vozy BMW M2 s manuální převodovkou ve žluté barvě Sao Paulo Yellow, osazené originálními doplňky z programu M Performance Parts. Nechybělo zbrusu nové BMW M5 Touring v unikátním odstínu Sakhir Orange ani klasický sedan BMW M5 v působivé fialové barvě Daytona Violet, rovněž s doplňky M Performance Parts.

Start závodu byl naplánován na neděli 1. června v 8:30 a tréninky se konaly o den dříve, tedy v sobotu 31. května od 8:00. Na všech 216 jezdců z 18 zemí Evropy spolu s početným publikem čekalo o víkendu krásné letní počasí. I to přispělo k tomu, že si všichni účastníci včetně početného publika užili i doprovodný program na lipinské křižovatce, která je součástí závodní tratě. Na návštěvníky zde čekala dakarská exhibice, drift show a mnoho dalšího.

Samozřejmě nechyběla česká závodnická špička, kterou domácí fanoušci značně podporovali. Čeští jezdci se na Ecce Homo tradičně prezentují v té nejlepší formě a dokáží výrazně zamíchat kartami i na předních příčkách výsledkové listiny.

Do pořadí nejrychlejších jezdců promluvil Robin Faustini ze Švýcarska tak velkolepě, že se stal absolutním vítězem letošního Ecce Homo. Faustini s vozem Nova NP01 EMAP Turbo nejede seriál Mistrovství Evropy, závod Ecce Homo pojal víceméně jako test před švýcarským mistrovstvím, kde je jeho tradičním šampionem.

Ital Merli s vozem Nova Proto NP01 skončil celkově druhý a Joseba Iraola Lanzagorta obhájil třetí příčku. Nejrychlejší čas závodního dne zajel již zmíněný Faustini, má hodnotu 2:43,17. Nejrychlejším českým jezdcem byl Petr Vítek s vozem Osella PA30, který v absolutním hodnocení bral osmé místo a stal se vítězem Mistrovství České republiky.

Traťový rekord stále drží Christian Merli s časem 2:39,80. Trať Ecce Homo je známá svou technickou náročností, vysokou rychlostí i legendární atmosférou – a právě to z ní činí ideální místo pro přepisování historie.

Vyhlášení vítězů proběhlo v neděli v 18 hodin v prostorách před městským úřadem na Horním náměstí ve Šternberku.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW