Mnichov. Nové BMW M2 CS (kombinovaná spotřeba paliva: 10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 226 g/km v cyklu WLTP, třída CO2: G)* posouvá laťku ryzí radosti z jízdy v prémiovém segmentu vysokovýkonných kompaktních sportovních vozů ještě výš. Mimořádná agilita, výrazně vyšší výkon, špičková dynamika a dramatické sportovní designové prvky činí z jízdy s tímto nejnovějším exkluzivním modelem speciální edice od BMW M GmbH strhující zážitek. Nové BMW M2 CS je další kapitolou v úspěšné historii, která začala ikonickým modelem BMW 2002 turbo a pokračovala BMW řady 1 M Coupé a prvním BMW M2, včetně jeho varianty CS, která byla představena v roce 2019. BMW M GmbH poprvé model BMW M2 CS veřejnosti ukázalo 23. května v rámci jedinečné akce Concorso d'Eleganza Villa d'Este na břehu jezera Como.
Nová verze tohoto speciálního modelu nabízí maximální radost z jízdy jak na závodních okruzích, tak v každodenním provozu. Stejně jako BMW M2 Racing, které vychází z podvozku nejnovější generace M2, i BMW M2 CS se bude vyrábět v továrně BMW Group v San Luis Potosí v Mexiku. A jako ostatní speciální edice BMW M GmbH vznikne i BMW M2 CS v omezeném počtu kusů. Klíčovými trhy jsou USA, Německo a Čína. Vůz bude na trh uveden na konci léta 2025. Cena BMW M2 CS je v České republice stanovena na 2 798 900 Kč včetně DPH.
Nové BMW M2 CS vychází z druhé generace BMW M2 (kombinovaná spotřeba paliva: 9,8 l/100 km; emise CO2, kombinované: 223 g/km v cyklu WLTP, třída CO2: G) a výrazně vylepšuje již tak mimořádnou úroveň jeho dynamických schopností. Například vysokootáčkový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo dosahuje v BMW M2 CS impozantního výkonu 390 kW/530 k. To je o 37 kW/50 k více než u současného BMW M2. BMW M2 CS tak disponuje stejným výkonovým potenciálem jako BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 10,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 230 g/km v cyklu WLTP, třída CO2: G) a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 10,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 229 g/km v cyklu WLTP, třída CO2: G). BMW M2 CS přenáší svůj výkon výhradně na zadní kola prostřednictvím osmistupňové převodovky M Steptronic s logikou řazení Drivelogic, která je součástí standardní výbavy.
Výrazné snížení hmotnosti díky inteligentní lehké konstrukci.
BMW M GmbH snížilo hmotnost speciální edice oproti standardnímu modelu M2 o přibližně 30 kilogramů. Toho bylo dosaženo mimo jiné díky promyšlenému použití principů lehké konstrukce. BMW M2 CS je například vybaveno celou řadou vnějších a vnitřních komponentů z uhlíkových kompozitů (CFRP). Standardně je vybaveno M kovanými koly z lehké slitiny. Výsledkem je, že CS je nejlehčím BMW M2 současné generace.
Vylepšený řadový šestiválec s výrazným zvýšením výkonu a točivého momentu.
Pro BMW M2 CS zvolilo BMW M GmbH vylepšenou verzi řadového šestiválce o objemu 3,0 litru, který se používá ve standardním modelu M2. Ten zejména při velmi dynamické jízdě ještě více umocňuje zážitky z jízdy v této speciální edici. Tento řadový šestiválec dále posiluje svůj nezaměnitelný charakter a dokonale podtrhuje lineární přenos výkonu, který zcela v duchu M modelů od BMW graduje až do nejvyšších otáček. Ve srovnání s BMW M2 se standardní osmistupňovou převodovkou M Steptronic s řazením Drivelogic byl maximální točivý moment zvýšen o 50 Nm na 650 Nm, k dispozici je navíc v širokém rozsahu otáček mezi 2650 a 5730 1/min. Motor dosahuje maximálního výkonu 390 kW/530 k při 6250 1/min, přičemž maximální otáčky motoru dosahují 7200 1/min. Aby bylo možné extrémně rychle reagovat na pokyny řidiče a aby zvýšený výkon poskytoval ještě intenzivnější zážitky z jízdy, došlo ve všech jízdních režimech, které lze volit v menu M Setup, k úpravě charakteristiky plynového pedálu.
Závodní zkušenosti přinášejí fascinující dynamiku.
Díky zvýšení výkonu si nové BMW M2 CS upevňuje své prvenství v segmentu kompaktních výkonných vozů. Těchto výkonových parametrů bylo dosaženo úpravou řízení motoru a jsou dalším důkazem mimořádného potenciálu jeho řadového šestiválce vyvinutého společností BMW M GmbH, který slouží také jako základ pro pohon závodního vozu BMW M4 GT3 EVO. Technologie M TwinPower Turbo je tvořena dvojicí jednokomorových turbodmychadel, z nichž každé zásobuje stlačeným vzduchem tři válce, nepřímým mezichladičem stlačeného vzduchu využívajícím nízkoteplotní chladicí okruh a elektronicky řízeným obtokovým ventilem. Součástí technických řešení je také vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection pracující s maximálním tlakem 350 bar, variabilní zdvih sacích ventilů VALVETRONIC a plně variabilní časování vačkových hřídelů Double-VANOS. Motor disponuje rovněž řadou detailů převzatých přímo z konstrukce závodních motorů, zajišťujících například okamžité reakce na pohyby plynového pedálu, chuť po otáčkách a vysokou výkonnost při použití na závodním okruhu. Mezi tyto detaily patří kromě jiného extrémně tuhý blok motoru bez vložek s uzavřenou konstrukcí, lehký kovaný klikový hřídel, vnitřní stěny válců s nastříkávaným litinových povrchem a 3D tištěná forma pro odlévání hlavy válců.
M specifický chladicí systém zajišťuje, že jednotlivé komponenty hnací soustavy si udržují optimální provozní teplotu i při vysokém zatížení, a olejový okruh je navržen tak, aby zvládl extrémně dynamické jízdní situace. Parametricky řízené olejové čerpadlo zajišťuje spolehlivé mazání i při extrémním přetížení.
Motor přenáší svůj točivý moment přes osmistupňovou převodovku M Steptronic s řízením Drivelogic, která je součástí standardní výbavy. Tlačítko Drivelogic, integrované do voliče převodovky, umožňuje ve třech výrazně odlišných režimech měnit charakteristiku řazení převodovky. Volicí páka v nejnovějším M designu i řadicí páčky na volantu umožňují kdykoli provést manuální volbu převodového stupně.
BMW M2 CS prolomilo čtyřsekundovou bariéru.
Pro daný model specificky navržené tužší uložení motoru v karoserii vytváří mimořádně pevné spojení hnacího ústrojí s konstrukcí BMW M2 CS. Extrémně přímý přenos výkonu současně zrychluje odezvu vozu na pokyny řidiče. Díky bleskovému přenosu výkonu v kombinaci se zvýšeným výkonem motoru a nižší hmotností se BMW M2 CS dokáže v disciplíně zrychlení z 0 na 100 km/h dostat pod hranici čtyř sekund. Jeho čas 3,8 sekundy je o 0,2 sekundy lepší než u standardního modelu M2. Hodnota vypočítaná metodou „1-foot rollout“**, kdy měření začíná až po ujetí jedné stopy, je 3,5 sekundy. Zvýšení výkonu také zlepšuje čas zrychlení z 0 na 200 km/h, který se zkrátil o 1,2 sekundy na 11,7 s (nebo 11,4 sekundy podle metody „1-foot rollout“**). Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zabere jen 3,4 sekundy. Maximální rychlost tohoto speciálního modelu, který je standardně vybaven paketem M Driverʼs, je elektronicky omezena na 302 km/h. Dynamický přenos výkonu podtrhuje emotivní zvuk motoru, který vytváří M výfukový systém s elektricky ovládanými klapkami a typickými čtyřmi koncovkami výfuku, které u BMW M2 CS mají matně černé provedení. Pro ty, kteří si chtějí svůj vůz dodatečně zušlechtit, je v nabídce příslušenství M Performance Parts pro BMW M2 CS poprvé k dispozici tlumič výfuku M Performance s koncovkami vyrobenými z kombinace karbonu a titanu, který byl vyvinut speciálně pro modely CS. Lehký výfukový systém s titanovými tlumiči a klapkami vydává zvuk závodního vozu, který zaručeně rozproudí emoce. Aktivní zvukový systém pomáhá do interiéru autenticky přenášet zvuk motoru. Zejména v režimech SPORT a SPORT PLUS se jeho intenzita podmanivě zvýší.
Podvozek a brzdy optimalizované pro vyšší výkonnost.
Podvozek a brzdový systém BMW M2 CS jsou na míru přizpůsobeny posílenému a specifickému rozložení hmotnosti této speciální edice. Podvozek s individuálně laděnými pružinami, tlumiči a regulačními elektronickými systémy byl snížen o osm milimetrů a speciálně přizpůsoben tomuto modelu. Tyto úpravy výrazně zlepšují jízdní dynamiku ve všech situacích, a to včetně extrémně náročných podmínek na okruzích. Nastavení stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) a režimu M Dynamic Mode bylo pečlivě naladěno tak, aby splňovalo požadavky jízdy na závodních okruzích. Standardně dodávaný adaptivní M podvozek dostal důkladně přizpůsobené specifické nastavení navržené přímo pro tento model, což platí také pro řízení M Servotronic, M sportovní diferenciál a integrovaný brzdový systém. Sériově dodávaný M brzdový systém s dvoudílnými kotouči a červenými brzdovými třmeny zajišťuje účinné zpomalení. Volitelně je k dispozici M karbon-keramický brzdový systém s M červenými brzdovými třmeny.
Součástí standardní výbavy jsou také M kola z lehké slitiny, navržená exkluzivně pro CS, s dvojitými paprsky a matným povrchem Gold Bronze. Vpředu mají průměr 19 palců a vzadu 20. Jejich standardní součástí jsou okruhové pneumatiky s rozměry 275/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu. Pneumatiky ještě více určené na závodní okruh, stejně jako standardní sportovní pneumatiky, jsou ve stejných rozměrech k dispozici na přání a bez příplatku.
Exteriér se vyznačuje mnoha karbonovými komponenty a exkluzivními detaily.
Výrazný exteriér BMW M2 CS je tvořen mnoha komponenty z uhlíkových kompozitů (CFRP) a dalšími exkluzivními detaily. Stejně jako M kryty vnějších zrcátek známé z BMW M2, i M karbonová střecha, která je u speciální edice standardem, a zadní difuzor specifický pro model CS jsou také vyrobené z viditelně ponechaného „karbonu“. Sportovní a dynamický vzhled dotváří přední splitter v matně černém provedení a exkluzivní BMW M černá maska ve tvaru ledvinek s vylepšenými otvory pro přívod vzduchu. Lehké víko zavazadlového prostoru, taktéž vyrobené z uhlíkových kompozitů, je svým tvarem skutečným magnetem pro oči. Jeho výrazný tvar integruje velký zadní spoiler, tzv. „ducktail“. Logo „M2 CS“ na zádi má červený obrys. Nové BMW M2 CS je k dispozici ve čtyřech metalických lacích: černé Sapphire Black, modré BMW Individual Velvet Blue, šedé M Brooklyn Grey a modré M Portimao Blue. Adaptivní LED světlomety s funkcí BMW Selective Beam, neoslňujícími dálkovými světly a zatmavenými světlomety M Shadowline jsou součástí standardní výbavy.
Karbon a závodní atmosféra pokračují i v interiéru.
Interiér nového BMW M2 CS kombinuje exkluzivní vzhled se sportovním výrazem materiálu Alcantara a inovativní lehkou konstrukcí. Například středová konzola je vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Řidič a spolujezdec usedají do odlehčených a vyhřívaných karbonových M sedadel, vyznačujících se širokou škálou elektricky ovládaných nastavení a osvětleným logem „CS“. Integrované opěrky hlavy jsou odnímatelné a díky možnosti integrace vícebodových bezpečnostních pásů zlepšují připravenost sedadel pro použití v kombinaci s přilbou na závodním okruhu. Sedadla jsou čalouněna kůží Merino.
Standardní výbavou je tříramenný M Alcantarový volant se zploštěnou spodní částí, řadicími páčkami, červeným středicím proužkem v pozici 12. hodiny a dvěma M tlačítky pro volbu individuálního nastavení jednotlivých systémů vozu, který do interiéru vnáší závodní atmosféru. Volitelně je k dispozici s vyhřívaným věncem. Obložení palubní desky a středové konzoly je tvořeno viditelnou strukturou tkaniny z uhlíkových vláken. Mezi další specifické detaily patří červené logo „CS“ na středové konzole, M bezpečnostní pásy a prahové lišty, které jsou poprvé černé a doplněné logem „M2 CS“ a červeným obrysem. Osvětlené logo „CS“ ve výplních dveří rozhodně upoutá pozornost. Jeho barvu lze individuálně nastavit, stejně jako standardně dodávaného vnitřního osvětlení. Po zhasnutí tohoto loga se objeví karbonová struktura. Sportovní interiér dotváří tmavé obložení stropu v provedení M Anthracite.
BMW Operační systém 8.5, digitální ovládání klimatizace.
Součástí standardní výbavy nového BMW M2 CS je dvouzónová automatická klimatizace, komfortní přístupový systém, prostorový zvukový systém Harman Kardon a BMW Live Cockpit Professional, jehož součástí je i navigační systém BMW Maps. Kromě BMW Head-Up Displeje je jeho součástí také pohled s rozšířenou realitou na kontrolním displeji. Standardně dodávaná integrace telefonu umožňuje bezdrátové používání Apple CarPlay® a Android AutoTM. M specifická grafika na BMW Prohnutém displeji a BMW Head-Up Displeji dodává palubní desce progresivní sportovní nádech. BMW Prohnutý displej je tvořen do jednoho celku propojeným 2,3palcovým přístrojovým panelem a 14,9palcovým dotykovým kontrolním displejem. Slouží jako základ pro ovládací systém BMW iDrive využívající BMW Operační systém 8.5 a také pro obsluhu funkcí klimatizace. V BMW M2 CS lze nastavení teploty a ventilace, vyhřívání sedadel a vyhřívaného volantu (je-li součástí výbavy) ovládat buď dotykem v rámci speciálního menu v dolní části kontrolního displeje, nebo hlasovým příkazem s využitím digitálního asistenta BMW Intelligent Personal Assistant.
Koncepce ovládání, specifická pro M modely, umožňuje přímý přístup k široké škále funkcí.
Speciální edice přebírá z modelu BMW M2 nejmodernější koncept přizpůsobení nastavení jednotlivých systémů a funkcí vozu. Jeho srdcem je tlačítko Setup na středové konzole, poskytující přímý přístup k nastavení charakteristiky motoru, adaptivního M podvozku, řízení M Servotronic, integrovaného brzdového systému spolupracujícího s M dvoudílnými brzdami a funkce M Traction Control, která řidiči umožňuje individuálně zvolit prahové hodnoty protiprokluzového systému. Funkce M Drive Professional je ideálním společníkem pro jízdy plné adrenalinu. Režim M TRACK a desetistupňová M kontrola trakce umožňují přizpůsobit jízdní projev vozu. M Drift Analyser zobrazuje úhel a délku driftu, zatímco funkce M Laptimer je ideální pro ty, kdo usilují o dokonalé rychlé kolo na okruhu.
Sériově dodávané asistenční systémy pro částečně automatizovanou jízdu a parkování zahrnují kromě jiného varování před čelní srážkou, tempomat s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění, varování při opuštění jízdního pruhu a Parkovacího asistenta, jehož součástí je i Couvací asistent. Aktivní tempomat s funkcí Stop&Go a funkcí udržování uprostřed jízdního pruhu je připraven v nabídce volitelné výbavy.
Zdroj: www.press.bmwgroup.com