BMW··4 min

„Belle Macchine. Italský automobilový design v BMW.“ Nová výstava v BMW Muzeu od června 2025 – dolce vita propojená s německou inženýrskou dokonalostí.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov. Dne 7. června se v Muzeu BMW otevře výstava „Belle Macchine. Italský automobilový design v BMW“. Itálie se svým proslulým smyslem pro nadčasovou estetiku udává standardy v módě a interiérovém či produktovém designu odjakživa. A italští designéři tak zanechali trvalou stopu i v automobilovém světě. Tato výstava zkoumá vliv italského designu v BMW a nabízí fascinující retrospektivu vývoje a designu karoserií v posledních několika desetiletích.

BMW čerpá inspiraci z italské „karosářské“ kultury již od 30. let 20. století. Spolupráce s renomovanými designéry, jako jsou Giorgio Giugiaro, Giovanni Michelotti a Marcello Gandini, přinesla ikony, které na tuto automobilku zanechaly trvalý vliv. „BMW využilo italské vlivy k vytvoření automobilového designu, který spojuje osobitost a eleganci s moderními tvary a funkčností. Kombinace italského designu a německé inženýrské dokonalosti byla klíčovým motorem růstu BMW v pozici prémiového výrobce,“ vysvětlují kurátoři Anna Schleypen a Klaus-Anton Altenbuchner. Výstava ilustruje tento vývoj řadou designových skic z archivu BMW Design Archive a výběrem exponátů s 23 historickými vozidly a poskytuje poutavý vhled do historie designu BMW.

Tour celé výstavy.

„Belle Macchine. Italský automobilový design v BMW“ se rozkládá na pěti plošinách a rampách v ikonické „míse“ BMW Muzea. Začíná obecným úvodem do světa italského designu s příklady snažení této země v oblasti módy a produktového designu. Velkou část výstavní plochy zaujímá vliv významných italských studií na design karoserií vozidel BMW. Například koncepční vůz BMW Garmisch od Marcella Gandiniho představuje podstatu italského stylu a hrál hlavní roli v designu původních BMW řady 3 a řady 5 v 70. letech. Jak je zřejmé z mnoha vystavených sériových vozů, jako je například populární BMW 1800 TI/SA, stylistický vliv italských designérů byl úspěšně využit u velkého počtu modelů. Do centra pozornosti se dostala i akvizice partnerské automobilky Glas společností BMW s řadou tří vozů, včetně BMW 3000 V8, láskyplně známého jako „Glaserati“. Výstava pokračuje přehlídkou dokonale zpracovaných unikátů, jako jsou BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé, BMW 2800 GTS Frua a BMW Nazca M12. Tyto modely si společnost objednala jako zdroje kreativní inspirace, neboť je navrhli samotní italští designéři, aby se staly součástí konverzace, když BMW hledalo partnery.

Na rampách mezi výstavními plochami se návštěvníci mohou vydat na vizuální výlet po silnici se zastávkami, včetně legendární Concorso d'Eleganza Villa d'Este na břehu jezera Como – soutěže elegance historických vozidel s bezkonkurenční tradicí. Zde vystavené designové kresby poskytují další důkaz uměleckého rukopisu italských designérů. Výstava vrcholí modelem BMW Vision Neue Klasse – moderním nástupcem původní italské Neue Klasse z minulosti – a speciálními koncepty, jako je BMW M1 Hommage. Tyto vozy ukazují, jak BMW oceňuje úspěchy italských designérů své doby a nově interpretuje vlastní historii designu jako zdroj inspirace pro své nejnovější vozy.

Dalším vizuálním lákadlem je výstavní prostor obklopený 360stupňovou expozicí promítanou na stěny „mísy“; představuje díla italského umělce Giorgia de Chirica, jenž nějakou dobu dokonce studoval v Mnichově.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW
Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Nová kampaň BMW využívá tančící chobotnici k vizualizaci centrální řídicí jednotky Heart of Joy.

Mnichov. Prostřednictvím nové kampaně a videa „Meet Okto the Octopus“ nabízí BMW neobvyklý pohled na fungování své nové centrální řídicí jednotky Heart of Joy. Hvězdou videa je chobotnice, která předvádí dokonale koordinovanou podvodní choreografii – jedná se o analogii způsobu, jakým bude Heart of Joy inteligentně koordinovat klíčové jízdní funkce v budoucích vozech BMW, počínaje modely Neue Klasse.
| BMW