Mnichov. Dnes sjel z montážní linky hlavní továrny BMW Group v Mnichově třímiliontý elektrifikovaný vůz – BMW 330e* Touring v modré barvě Portimao Blue určené pro britský trh. Již v roce 2024 měl každý čtvrtý prodaný vůz elektrifikovaný pohon, byl tedy buď čistě elektrický, nebo plug-in hybridní. V továrnách BMW Group se na stejné výrobní lince vyrábějí vozidla s elektrifikovanými pohony i se spalovacími motory.
„Díky vysoce flexibilní výrobě je BMW Group schopná reagovat na požadavky zákazníků v souladu s tržními trendy a poptávkou,“ vysvětluje Milan Nedeljković, člen představenstva odpovědný za výrobu. „Všechny továrny v naší globální výrobní síti jsou připraveny na elektromobilitu, což otevírá cestu k dalšímu růstu v tomto segmentu.“
Zahájení sériové výroby elektrických vozů s modelem BMW i3 v Lipsku v roce 2013.
Společnost zahájila sériovou výrobu čistě elektrických vozů modelem BMW i3 již v roce 2013. Elektrický městský vůz se vyráběl téměř deset let v továrně v Lipsku, společně s prvním plug-in hybridním modelem BMW Group, kterým bylo BMW i8. V té době se BMW i3 z důvodu své unikátní architektury vyrábělo v Lipsku na speciální lince určené výhradně pro tento model, vozy s konvenčními pohony se vyráběly odděleně.
Od té doby BMW Group ve všech svých závodech po celém světě elektromobily integrovala do výroby. Mnoho továren již zpočátku flexibilně montovalo plug-in hybridní modely na jedné lince, společně se vznětovými a zážehovými verzemi. Elektrifikované vozy mají na celkovém objemu výroby stále rostoucí podíl, který v roce 2024 činil 25 procent, z nichž přibližně tři čtvrtiny patřily čistě elektrickým modelům. Celkem již bylo dodáno zákazníkům jeden a půl milionu elektrických vozů značek BMW, MINI a Rolls-Royce.
Globální výrobní síť připravená na elektromobilitu.
Se zahájením výroby MINI Cooper SE v Oxfordu v roce 2019 byla nabídka čistě elektrických modelů rozšířena i do portfolia značky MINI. V roce 2020 pokračovalo zavádění nejnovější generace elektrických pohonů. BMW iX3 se vyrábělo v Číně, zatímco BMW iX a i4 se v roce 2021 začala vyrábět v Dingolfingu a Mnichově. Během jednoho roku byly všechny továrny BMW Group v Německu připraveny na výrobu čistě elektrických vozů. Společnost i nadále usiluje o systematickou integraci elektrifikovaných vozů do stávající výroby.
V Číně byla elektrifikace zavedena již ve všech závodech. V USA se továrna Spartanburg připravuje na výrobu plně elektrických vozů od roku 2026, zatímco závod San Luis Potosí v Mexiku přidá do svého výrobního portfolia čistě elektrické modely NEUE KLASSE v roce 2027. Obě továrny ale již vyrábějí plug-in hybridní modely. Závod v Rosslynu v Jižní Africe vyrábí plug-in hybridy od roku 2024. Také lokální továrny BMW Group v Brazílii, Indii a Thajsku již produkují elektrifikované vozy.
Kompetenční centrum pro výrobu elektrických pohonů.
Výroba komponentů elektrických pohonných jednotek se rozšiřuje i mimo Německo. Od uvedení modelu BMW i3 se v Dingolfingu vyrábějí bateriové moduly, vysokonapěťové baterie a elektromotory. V rámci elektrifikace výrobní sítě bylo v této továrně zřízeno kompetenční centrum pro výrobu elektrických pohonů. Do roku 2022 již dosáhlo roční kapacity přes 500 000 tohoto druhu pohonu. Ostatní továrny postupně zvyšovaly kapacitu, aby podpořily rychlý růst elektromobility. Výsledkem je, že kromě Dingolfingu se vysokonapěťové baterie páté generace nyní vyrábějí a instalují do vozidel také v Regensburgu, Lipsku a Spartanburgu. Zkušenosti získané od té doby se nyní využívají při vývoji šesté generace elektrických pohonů, která bude uvedena na trh koncem tohoto roku spolu s modely NEUE KLASSE v novém výrobním závodě v maďarském Debrecínu.
Zdroj: www.press.bmwgroup.com