Makro Cash & Carry ČR··5 min

ŽIJEME GASTRONOMIÍ

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

„Druhý ročník a desítky partnerů jsou dokladem toho, že žijeme gastronomií a že se nám společně daří budovat respektovanou národní platformu pro gastro profesionály i milovníky dobrého jídla a pití, kteří se na MAKRO CZECH GASTRO FEST budou setkávat, budou ochutnávat, sdílet své zkušenosti a vzájemně se inspirovat. Vedle kuchařských show a kulinářských zážitků považuji za důležitou součást festivalu i ekonomické debaty a další odborné diskuze,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává, že budování silné odborné komunity je tou správnou hybnou silou, aby česká gastronomie byla i nadále atraktivní a prosperující.

První den festivalu bude vyhrazen zejména profesionálům z oblasti gastronomie, kteří budou mít možnost diskutovat, poslouchat názory odborníků o budoucnosti gastro podnikání a získají praktické informace i přehled o novinkách v sortimentu. Sobota bude patřit milovníkům dobrého jídla a pití z řad široké veřejnosti, kteří na čtyřech patrech O2 universa v pražských Vysočanech okusí rozmanité chutě ze všech koutů světa a potkají známé tváře nejen české gastro scény. Hlavním ambasadorem letošního ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 bude známý šéfkuchař a moderátor kuchařských pořadů Zdeněk Pohlreich: „Je mi ctí, že se mohu stát ambasadorem této významné gastronomické události, kterou byste si rozhodně neměli nechat ujít. Těším se, že se tam uvidíme,“ vzkazuje.

Letošní ročník nabídne skvělé jídlo včetně ochutnávkových porcí zdarma, signature drink od koktejlového guru George Němce, jedinečný dezert od Vlada Ryasneho a Heleny Fléglové připravený speciálně pro tento festival. Součástí programu budou kuchařské show a soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Kromě nich zde potkáte osobnosti, jako je nejmladší vítězka soutěže MasterChef Kristína Nemčková, vítěz národního kola Bocuse D’Or ČR a ambasador makro akademie Dominik Unčovský, šéfkuchař Martin Makovička, marketingový profesionál v gastru Luboš Kastner, šéfkuchař a podnikatel v gastru Filip Sajler,

vítěz Wahshoku World Challenge Jakub Horák, šéfkuchař Radek Příhonský, jeden z nejlepších českých someliérů Jakub Přibyl a další.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 na stránkách www.makroczechgastrofest.cz.

Celý prostor O2 universa bude rozdělen do osmi tematických sekcí MAKRO CZECH GASTRO FEST 2. Záštitu nad jednotlivými z nich poskytli, kromě makroČR, například Státní zdravotní ústav, Food’n Beverage Foundation nebo ambasador koktejlové kultury George Němec, který pro festival vytvořil vlastní signature drink,“ říká Lenka Slezáková ředitelka marketingu makro ČR.

V sekci Fresh market pod záštitou makro ČR se budou konat kuchařské a cukrářské show. Jednou z nich bude utkání mezi cukrářkou Helenou Fléglovou a cukrářským experimentátorem a lektorem Vladem Ryasnyym.

Sekce Instituce, kterou zaštiťuje Státní zdravotní ústav ČR, se promění na modelovou kantýnu budoucnosti, ve které zaměstnanci, klienti či pacienti budou dostávat kvalitní, vyváženou a chutnou stravu.

Umělá inteligence, technologie v gastronomii, názory významných ekonomů na gastro business, ale i diverzita a ženy v gastru, to jsou jen některá témata z více než patnácti panelových diskusí a inspirativních setkání v sekci GastroTek, kterou pořádá Food’n Beverage Foundation (Luboš Kastner a Filip Sajler). Součástí programu bude i vyhlášení soutěže 30 pod 30 ve světě gastronomie.

Samostatnou sekci budou mít také hotely nebo street foody pod záštitou České food truck asociace. Návštěvníci se mohou těšit na bohatou kávovou sekci připravenou ve spolupráci se Specialty Coffee Association ČR, ve které proběhnou soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Kdo preferuje místo kávy pivo, může se těšit na školu čepování v partnerské sekci.

Celým festivalem provedou moderátoři Evropy 2 Pavel Cejnar a Bob Švarc mladší, herečka a milovnice jídla Markéta Hrubešová, herečka Michaela Maurerová a youtuber a moderátor Karel Kovy Kovář.

Příloha č. 1: MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 - SEKCE
Příloha č. 2: MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 - AMBASADOŘI

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Společnost makro ČR stahuje vybrané chlazené hovězí maso nizozemské produkce s datem minimální trvanlivosti do 9. a 15. listopadu 2024. Zákazníci jsou vyzýváni, aby produkt vrátili do prodejen makro, kde jim bude vyplacena finanční kompenzace.
| Makro Cash & Carry ČR
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro Cash & Carry ČR
Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.
| Makro Cash & Carry ČR
„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR