Makro Cash & Carry ČR··5 min

ŽIJEME GASTRONOMIÍ

„Druhý ročník a desítky partnerů jsou dokladem toho, že žijeme gastronomií a že se nám společně daří budovat respektovanou národní platformu pro gastro profesionály i milovníky dobrého jídla a pití, kteří se na MAKRO CZECH GASTRO FEST budou setkávat, budou ochutnávat, sdílet své zkušenosti a vzájemně se inspirovat. Vedle kuchařských show a kulinářských zážitků považuji za důležitou součást festivalu i ekonomické debaty a další odborné diskuze,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává, že budování silné odborné komunity je tou správnou hybnou silou, aby česká gastronomie byla i nadále atraktivní a prosperující.

První den festivalu bude vyhrazen zejména profesionálům z oblasti gastronomie, kteří budou mít možnost diskutovat, poslouchat názory odborníků o budoucnosti gastro podnikání a získají praktické informace i přehled o novinkách v sortimentu. Sobota bude patřit milovníkům dobrého jídla a pití z řad široké veřejnosti, kteří na čtyřech patrech O2 universa v pražských Vysočanech okusí rozmanité chutě ze všech koutů světa a potkají známé tváře nejen české gastro scény. Hlavním ambasadorem letošního ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 bude známý šéfkuchař a moderátor kuchařských pořadů Zdeněk Pohlreich: „Je mi ctí, že se mohu stát ambasadorem této významné gastronomické události, kterou byste si rozhodně neměli nechat ujít. Těším se, že se tam uvidíme,“ vzkazuje.

Letošní ročník nabídne skvělé jídlo včetně ochutnávkových porcí zdarma, signature drink od koktejlového guru George Němce, jedinečný dezert od Vlada Ryasneho a Heleny Fléglové připravený speciálně pro tento festival. Součástí programu budou kuchařské show a soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Kromě nich zde potkáte osobnosti, jako je nejmladší vítězka soutěže MasterChef Kristína Nemčková, vítěz národního kola Bocuse D’Or ČR a ambasador makro akademie Dominik Unčovský, šéfkuchař Martin Makovička, marketingový profesionál v gastru Luboš Kastner, šéfkuchař a podnikatel v gastru Filip Sajler,

vítěz Wahshoku World Challenge Jakub Horák, šéfkuchař Radek Příhonský, jeden z nejlepších českých someliérů Jakub Přibyl a další.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 na stránkách www.makroczechgastrofest.cz.

Celý prostor O2 universa bude rozdělen do osmi tematických sekcí MAKRO CZECH GASTRO FEST 2. Záštitu nad jednotlivými z nich poskytli, kromě makroČR, například Státní zdravotní ústav, Food’n Beverage Foundation nebo ambasador koktejlové kultury George Němec, který pro festival vytvořil vlastní signature drink,“ říká Lenka Slezáková ředitelka marketingu makro ČR.

V sekci Fresh market pod záštitou makro ČR se budou konat kuchařské a cukrářské show. Jednou z nich bude utkání mezi cukrářkou Helenou Fléglovou a cukrářským experimentátorem a lektorem Vladem Ryasnyym.

Sekce Instituce, kterou zaštiťuje Státní zdravotní ústav ČR, se promění na modelovou kantýnu budoucnosti, ve které zaměstnanci, klienti či pacienti budou dostávat kvalitní, vyváženou a chutnou stravu.

Umělá inteligence, technologie v gastronomii, názory významných ekonomů na gastro business, ale i diverzita a ženy v gastru, to jsou jen některá témata z více než patnácti panelových diskusí a inspirativních setkání v sekci GastroTek, kterou pořádá Food’n Beverage Foundation (Luboš Kastner a Filip Sajler). Součástí programu bude i vyhlášení soutěže 30 pod 30 ve světě gastronomie.

Samostatnou sekci budou mít také hotely nebo street foody pod záštitou České food truck asociace. Návštěvníci se mohou těšit na bohatou kávovou sekci připravenou ve spolupráci se Specialty Coffee Association ČR, ve které proběhnou soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Kdo preferuje místo kávy pivo, může se těšit na školu čepování v partnerské sekci.

Celým festivalem provedou moderátoři Evropy 2 Pavel Cejnar a Bob Švarc mladší, herečka a milovnice jídla Markéta Hrubešová, herečka Michaela Maurerová a youtuber a moderátor Karel Kovy Kovář.

Příloha č. 1: MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 - SEKCE
Příloha č. 2: MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 - AMBASADOŘI

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Zdroj: www.makro.cz

Zadavatel
Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii
Makro Cash & Carry ČR

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu
Makro Cash & Carry ČR

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.
Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity

Na slavnostním setkání 7. června, během Evropského dne diverzity, podepsalo makro ČR Chartu Diverzity. Závazek k podpoře diverzity a inkluze stvrdila svým podpisem personální ředitelka Daniela Hrbková.
Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti

V rámci aktivní podpory diverzity a inkluze v pracovním prostředí uspořádalo makro ČR v květnu, u příležitosti celosvětového měsíce diverzity, celofiremní inspirativní setkání Vstříc rozmanitosti. Konference probíhala v Makro Akademii s možným online připojením, aby se jí mohlo zúčastnit co nejvíce zaměstnanců z obchodů makro po celé České republice.
Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí
Makro Cash & Carry ČR

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy.
Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7
Makro Cash & Carry ČR

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích. Společnost makro ČR se rozhodla jít proti tomuto trendu a v rámci své sítě Můj obchod nabídnout prodejnám odbornou pomoc při zavádění prodeje v režimu 24/7, který dovoluje nákupy v místě bydliště a kdykoli. První prodejna tohoto typu úspěšně funguje několik měsíců v Bystré na Frýdecko-Místecku a druhá se otevřela v pátek 26. 4. v obci Krpy na Mělnicku.
Jídlo z restaurací je první, na čem teď lidé šetří. Česká gastronomie má přesto šanci těžké časy ustát. Řešení makro ČR ukazují, jak.
Makro Cash & Carry ČR

Jídlo z restaurací je první, na čem teď lidé šetří. Česká gastronomie má přesto šanci těžké časy ustát. Řešení makro ČR ukazují, jak.

České jídelny a restaurace jsou dále pod tlakem. Poté co většina z nich vydržela náročné období pandemie, musí se nyní vyrovnávat se změnami v přístupu zákazníků kvůli zdražování. Mezi pěti nejčastějšími položkami, na kterých lidé šetří, jsou z oblasti gastronomie hned dvě – stravování mimo domov a rozvozy jídla. Na restaurace Češi přesto nezanevřeli, chodí do nich ale méně často a poptávají levnější jídla. Ustát obtížnou situaci teď provozovatelům pomáhají i řešení makro ČR.
Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2
Makro Cash & Carry ČR

Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2

Otevřené tržiště o rozloze 2 400 m2 v O2 Universum, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže, ale i odborné přednášky, panelové diskuze a vzdělávací kurzy více než dvou stovek odborníků – takový bude druhý ročník největšího gastronomického festivalu v Česku, MAKRO CZECH GASTRO FEST, který dnes začíná v Praze.
SBÍRKA POTRAVIN POPRVÉ I MIMO TRADIČNÍ PRODEJNY MAKRO
Makro Cash & Carry ČR

SBÍRKA POTRAVIN POPRVÉ I MIMO TRADIČNÍ PRODEJNY MAKRO

Jarní kolo Sbírky potravin začne o den dříve, 12. dubna, na největším gastronomickém festivalu v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST 2. Návštěvníci budou mít v rámci festivalu možnost virtuálně nakoupit pro potřebné v pátek i v sobotu.
GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?
Makro Cash & Carry ČR

GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?

Jedinečné setkání špiček české gastronomie a milovníků jídla MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 otevře své dveře již příští týden. V pátek 12. dubna a v sobotu 13. dubna budou pro příchozí připraveny nejen jedinečné kuchařské show, ale také rozmanité typy ochutnávek zdarma. Ústřice, ryby, lahodné sýry, maso vlastní výroby makro či degustační porce od nejlepších českých kuchařů. To vše bude k dispozici po oba dny na všech čtyřech patrech pražského O2 universa. Akce je ideální nejen pro jednotlivce, ale i pro skupiny přátel a rodiny s dětmi, ty mají do 12 let vstup za symbolickou 1 Kč. Vstupenky na oba dny lze zakoupit online i na místě.