Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
„Vzbudit nadšení, zájem i vášeň pro obor vnímám jako společný úkol naší generace vůči studentům gastronomie“, říká generální ředitel makro Jiří Nehasil, sám absolvent Poděbradské školy, a dodává: „Škola i město Poděbrady mají ve znaku srdce a také gastronomie je srdeční záležitost. Chceme probudit zájem a lásku o obor mezi studenty, kteří zatím ani pořádně nevědí, kam se v životě se svými kariérami podějí. Důležité je, aby dělali to, co je bude bavit, a dělali to dobře. V gastru přinášíte lidem zážitek - skvělé jídlo a pohostinnost, jejich reakce a emoce vidíte hned. Sám vím, jak dobrá práce nabíjí.“
Kolik se ročně zkonzumuje ryb a mořských plodů v České republice? Jaká musí být minimální teplota teplého pokrmu při výdeji? Kolik dní se u nás v makro ČR staří maso? To a mnohem více se mohli dozvědět studenti v první, teoretické části produktového dne, která se věnovala čerstvým rybám a masu, tedy produktům, v nichž je makro z hlediska kvality a zpracování naprostá špička.
Ve druhé části dne se studenti na pěti stanovištích věnovali praktickým dovednostem. V kuchyni Makro Akademie připravili steakové řezy pod profesionálním vedením Dominika Unčovského, vítěze národního kola soutěže Bocuse d´Or, v prodejně makro je odborníci provedli sortimentem výroby masa MASO Made by makro a ukázali jim, jak se maso staří i jak se předpřipravují přesné řezy masa pro velké kuchyně v nemocnicích. U ryb si studenti zkusili filetovat lososy či naporcovat chobotnici. Na stánku iniciativy ČESKÉ POLE, která vrací českou tradiční úrodu na české stoly, studenti ochutnali kysané zelí, český kmín, nakládané okurky či šalotku. Další část exkurze byla věnovaná sortimentu vlastních značek makro pro profesionální kuchyni a kontrole jejich kvality, ve které makro vyniká.
Na závěr se seznámili s platformou DISH, která přináší inovativní řešení pro digitalizaci v gastronomii.
Překvapením pro studenty bylo setkání s legendou české gastronomie Zdeňkem Pohlreichem. Studenti měli možnost se Zdeňka na cokoliv zeptat a on s nimi sdílel své bohaté zkušenosti a vyzdvihl přínos praktického vzdělávání v jejich kariérním rozvoji. „Kvalitní vzdělávání naší budoucí generace by mělo probíhat i mimo školní lavice. Proto mě spolupráce s makro ČR neskutečně těší. Věřím, že teoretické i praktické znalosti studentům pomohou ukázat směr, kterým se do budoucna vydají a že si ještě více oblíbí obor gastronomie,” shrnuje Jana Podoláková, ředitelka Hotelové školy Poděbrady.
Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Pro více informací kontaktujte: Nikola Formanová
Vedoucí komunikace makro ČR
tel.: +420 603 850 320
e-mail: [email protected]
Zdroj: www.makro.cz