Packeta / Zásilkovna··4 min

Zásilkovna bude instalovat své Z-BOXy u prodejen společnosti Tesco

Packeta / Zásilkovna

Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna je ryze český franšízový logisticko-technologický projekt zakladatelky Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logisticko-technologické služby pro internetové obchody. Zásilkovna je dnes součástí 14 společností holdingu Packeta, který působí v 8 zemích, do 34 zemí doručuje. Holding Packeta řídí Simona Kijonková. Zásilkovna provozuje také úspěšnou službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami. V roce 2020 spustila Packeta Z-BOXy, ekologické automatické výdejní boxy. Jejich počet překonal hranici 6 000 instalací, kromě České republiky fungují také na Slovensku a v Maďarsku. Packeta má aktuálně více než 15 000 vlastních výdejních míst (v ČR je to více než 9 000 VM), více než 140 000 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 46 000 e-shopy. Obrat skupiny v roce 2022 byl 6,1 miliardy korun, počet přepravených zásilek 90 milionů kusů. Více na www.zasilkovna.cz / www.packeta.com.

Tisková zpráva

Tisková zpráva (16. březen 2022) – Zásilkovna, přední česká technologická firma, zahájila spolupráci s maloobchodním prodejcem Tesco. V první fázi spolupráce umístí svá ekologická bezdotyková samoobslužná výdejní místa Z-BOXy u 9 prodejen a postupně se počet instalací rozšíří na 100 provozoven Tesco po celé České republice. Prodejny, kde budou Z-BOXy umístěné jsou vybírány tak, aby vhodně doplnily již fungující síť Z-BOXů a výdejních míst Zásilkovny. V současné době provozuje Zásilkovna v ČR téměř 2 100 Z-BOXů.

„Mám radost ze spolupráce s jedním z nejvýznamnějších obchodních řetězců u nás, společností Tesco, která pokrývá svojí prodejní sítí celou Českou republiku. Víme, že Z-BOXy jsou u prodejen velmi využívané. Zákazníci oceňují, že mohou spojit nákup potravin s vyzvednutím zboží, které si objednali na internetu. Ovládání Z-BOXů je pro ně velmi jednoduché. Navíc jsou tato samoobslužná výdejní místa díky solárním panelům nenáročná na energii, a proto mohou stát prakticky kdekoliv,“ říká Michaela Machovcová, obchodní ředitelka pro rozvoj sítě Z-BOXů.

„Neustále pracujeme na tom, abychom zákazníkům nabídli zákaznický zážitek v prostředí moderního obchodu postaveného nejen na širokém sortimentem potravin a dalšího zboží, ale také řadě doprovodných služeb, které přispívají ke komfortnímu nakupování. Jsme rádi, že na těchto principech stojí i tato partnerská služba, a věříme, že spolupráci se Zásilkovnou naši zákazníci ocení a Z-BOXy budou u prodejen Tesco zákazníci využívat,“ říká Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro Českou republiku s tím, že v současnosti společnost napříč ČR provozuje 185 kamenných prodejen i vlastní e-shop Tesco Online nákupy, který dnes k nákupu potravin využívá na 2,7 milionů domácností.

Zásilkovna začala s instalací Z-BOXů v roce 2020. Od té doby bylo do Z-BOXů doručeno téměř 3 000 000 000 zásilek. V České republice je pro zákazníky dostupných téměř 2 100 Z-BOXů, na Slovenku 500 a v Maďarsku 90. Oblíbené jsou díky svému jednoduchému ovládání přes aplikaci Zásilkovna a také kvůli tomu, že si lidé svou zásilku mohou vyzvednout kdykoliv a nejsou závislí na otevíracích hodinách klasického kamenného výdejního místa. Jakmile řidič doručí zásilku do Z-BOXu, obdrží zákazník informační e-mail, SMS zprávu a notifikaci do aplikace Zásilkovna. Od této chvíle si zákazník může své zboží vyzvednout.

K obsluze stačí mít v chytrém telefonu nainstalovanou aplikaci Zásilkovna a zapnuté Bluetooth. Při příchodu k Z-BOXu se aplikace pomocí Bluetooth sama automaticky spáruje a otevře schránku s danou zásilkou. Cena za doručení do Z-BOXu je stejná, jako na jiné výdejní místo.

Z-BOXy je v současné době možné vidět v nákupních centrech, na parkovištích, náměstích, nebo autobusových zastávkách. Stojí například v areálu jaderných elektráren Temelín a Dukovany, v nemocnicích Bulovka, Vinohrady, Mladá Boleslav a Šumperk, před VŠE v Praze nebo Univerzitou v Hradci Králové. Instalace Z-BOXů se podařilo domluvit s dalšími významnými partnery – například s největším vlastníkem tuzemských nemovitostí CPI Property Group anebo s jednou z největších developerských skupin FINEP HOLDING.


Zásilkovna je ryze český franšízový logisticko-technologický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody. Zásilkovna je součástí 14 společností holdingu Packeta, který působí v 8 zemích, do 33 zemí doručuje. Holding řídí Simona Kijonková. Zásilkovna provozuje také úspěšnou službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami. Packeta má aktuálně více než 10 000 vlastních výdejních míst (v ČR je to více než 4 200 VM), téměř 92 000 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 30 000 e-shopy. Obrat skupiny byl v roce 2021 4,9 miliardy korun, počet přepravených zásilek 73,2 milionů kusů. www.zasilkovna.cz / www.packeta.com

Další články

Další články od Packeta / Zásilkovna

V soutěži Nejdůvěryhodnější značka Zásilkovna v kategorii Balíkové služby zvítězila už potřetí

V soutěži Nejdůvěryhodnější značka Zásilkovna v kategorii Balíkové služby zvítězila už potřetí

Zásilkovna se potřetí v řadě stala vítězem v soutěži Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby. Vítězné značky vzešly z rozsáhlého průzkumu uskutečněném na reprezentativním panelu čtyř tisíc českých respondentů. Ocenění za Zásilkovnu převzala na slavnostním vyhlášení PR manažerka Zásilkovny, Tereza Kotková.
| Packeta / Zásilkovna
Největší síť boxů v Česku splyne s prostředím. Zásilkovna představila nový design svých Z-BOXů.

Největší síť boxů v Česku splyne s prostředím. Zásilkovna představila nový design svých Z-BOXů.

Česká logistická společnost Zásilkovna jako první v oboru představila nové designy svých samoobslužných výdejních míst. Díky bílému, šedivému, béžovému nebo zelenému provedení splynou Z–BOXy s okolním prostředím. Nové varianty budou sloužit především pro budoucí rozvoj sítě. Zásilkovna má v Česku dlouhodobě nejširší síť výdejních míst (5 600) a Z-BOXů (4 400), jejich počet nadále roste. V létě začala Zásilkovna instalovat na Z-BOXy klávesnice, díky kterým je největší síť výdejních boxů v tuzemsku dostupná všem.
| Packeta / Zásilkovna
Získali jsme zásilky neoprávněně zadržené na depu Liberec, zajišťujeme jejich vrácení

Získali jsme zásilky neoprávněně zadržené na depu Liberec, zajišťujeme jejich vrácení

Na konci srpna 2023 došlo na našem tehdejším externím libereckému depu k zadržení zásilek. Přestože tato situace nevznikla naší vinou, všechny zadržené zásilky jsme začali urychleně kompenzovat a podali jsme trestní oznámení.
| Packeta / Zásilkovna
Největší síť boxů v Česku bude ještě dostupnější. Zásilkovna na své Z-BOXy instaluje klávesnice

Největší síť boxů v Česku bude ještě dostupnější. Zásilkovna na své Z-BOXy instaluje klávesnice

Zásilkovna, přední česká logistická společnost, začala na své Z-BOXy instalovat tlačítkové klávesnice. Společnost tím reaguje na požadavky zákazníků a zvyšuje dostupnost svých služeb. Vyzvedávání zásilek přes automatické boxy bude ještě jednodušší. Do konce roku plánuje Zásilkovna instalaci klávesnic na všechny své Z-BOXy v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Z-BOXy umožňují rychlý výdej a podání zásilek bez front, jsou napájeny solárními panely a fungují nonstop. Zásilkovna v Česku dlouhodobě disponuje nejhustší sítí kamenných výdejních míst (5 600) a Z-BOXů (4 100).
| Packeta / Zásilkovna
Zásilkovna pravidla hospodářské soutěže neporušila, rozhodl ÚOHS

Zásilkovna pravidla hospodářské soutěže neporušila, rozhodl ÚOHS

V průběhu minulých let probíhalo u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže správní řízení týkající se možného porušení hospodářské soutěže ze strany Zásilkovny. To mělo spočívat v nesprávném znění konkurenční doložky. Rozhodnutí ÚOHS ale potvrzuje, že k porušení pravidel hospodářské soutěže nedošlo.
| Packeta / Zásilkovna
Zásilkovna upevňuje svou pozici na trhu. Sází na své místo v srdcích Čechů

Zásilkovna upevňuje svou pozici na trhu. Sází na své místo v srdcích Čechů

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická firma, spouští jednu ze svých největších brandových kampaní s názvem Zásilkovna. Moje srdcovka. Cílem kampaně je dlouhodobě upevnit pozici Zásilkovny nejen na trhu, ale i v srdcích zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Socialpark a poběží od konce března jako klíčová linka komunikace Zásilkovny pro rok 2024. Propagace startuje v Česku a následně bude pokračovat na Slovensku a Maďarsku, které patří mezi klíčové trhy Packety, mateřské společnosti Zásilkovny.
| Packeta / Zásilkovna
Už potřetí jsme partnerem Remobilu v kampani Recykluj mobil

Už potřetí jsme partnerem Remobilu v kampani Recykluj mobil

Startuje třetí ročník kampaně Recykluj mobil s cílem zvýšit recyklaci starých a nepotřebných mobilních telefonů. Se Zásilkovnou je to snazší, než byste čekali, a navíc zdarma.
| Packeta / Zásilkovna
Simona Kijonková odchází po 13 letech z vedení Packeta Group

Simona Kijonková odchází po 13 letech z vedení Packeta Group

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny, odejde z vedení skupiny Packeta. Zásilkovnu založila v roce 2010 a po dobu 13 let ji z pozice generální ředitelky vedla až do současného úspěšného exitu. V prosinci 2023 uzavřeli společníci skupiny Packeta, JSK Investments (48,6 %), společnost NOTINO a další čtyři společníci smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu Emma Capital a CVC Capital Partners; s kapitálovou podporou R2G. Do funkce CEO skupiny Packeta by měl nastoupit, po splnění všech odkládacích podmínek smluvní dokumentace, zkušený manažer Erich Čomor. Packeta je dlouhodobě zisková a v roce 2023 dosáhla obratu 7,25 miliardy korun. Oproti roku 2022 se ji podařilo zdvojnásobit EBITDA.
| Packeta / Zásilkovna
Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů

Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2023 obrat na 7,25 miliardy korun. Meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 106 milionů. Ve srovnání s rokem 2022 jde o navýšení o 17,9 %. Na konci roku 2023 měla skupina Packeta více než 15 000 vlastních výdejních míst ve 4 zemích, z toho 6 200 Z-BOXů, automatických boxů a přes 137 000 partnerských výdejních míst v celé Evropě. V roce 2023 Packeta významně investovala do budování nových dep, automatizace a modernizace dep stávajících s cílem zvýšit kvalitu doručení, zvýšit efektivitu svozů a rozvozů zásilek, a tím zvýšit zákaznickou spokojenost. Packeta aktuálně doručuje pro více než 49 000 e-shopů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si stáhlo přes 8 000 000 uživatelů.
| Packeta / Zásilkovna
Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitelskou strukturu. Novým majitelem se během příštího roku stane konsorcium investorů

Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitelskou strukturu. Novým majitelem se během příštího roku stane konsorcium investorů

Společníci skupiny Packeta, mateřské společnosti české technologicko-logistické firmy Zásilkovna, uzavřeli smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu CVC Capital Partners a Emma Capital; s kapitálovou podporou R2G. Transakce podléhá souhlasu příslušných regulačních orgánů a její uzavření se očekává v první polovině roku 2024. Podmínky transakce jsou důvěrné. Skupina Packeta je dlouhodobě zisková a v letošním roce dosáhne obratu 7,25 miliardy korun.
| Packeta / Zásilkovna