Packeta / Zásilkovna··5 min

Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů

Packeta / Zásilkovna

Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna je ryze český franšízový logisticko-technologický projekt zakladatelky Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logisticko-technologické služby pro internetové obchody. Zásilkovna je dnes součástí 14 společností holdingu Packeta, který působí v 8 zemích, do 34 zemí doručuje. Holding Packeta řídí Simona Kijonková. Zásilkovna provozuje také úspěšnou službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami. V roce 2020 spustila Packeta Z-BOXy, ekologické automatické výdejní boxy. Jejich počet překonal hranici 6 000 instalací, kromě České republiky fungují také na Slovensku a v Maďarsku. Packeta má aktuálně více než 15 000 vlastních výdejních míst (v ČR je to více než 9 000 VM), více než 140 000 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 46 000 e-shopy. Obrat skupiny v roce 2022 byl 6,1 miliardy korun, počet přepravených zásilek 90 milionů kusů. Více na www.zasilkovna.cz / www.packeta.com.

Tisková zpráva

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2023 obrat na 7,25 miliardy korun. Meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 106 milionů. Ve srovnání s rokem 2022 jde o navýšení o 17,9 %. Na konci roku 2023 měla skupina Packeta více než 15 000 vlastních výdejních míst ve 4 zemích, z toho 6 200 Z-BOXů, automatických boxů a přes 137 000 partnerských výdejních míst v celé Evropě. V roce 2023 Packeta významně investovala do budování nových dep, automatizace a modernizace dep stávajících s cílem zvýšit kvalitu doručení, zvýšit efektivitu svozů a rozvozů zásilek, a tím zvýšit zákaznickou spokojenost. Packeta aktuálně doručuje pro více než 49 000 e-shopů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si stáhlo přes 8 000 000 uživatelů.

„Packeta v letošním roce i přes pokles celkového e-commerce trhu a dumpingových akcí ze strany konkurentů opět výrazně rostla a navýšila nejen svoji tržní pozici a obrat, ale také výrazně zvýšila ziskovost. Posílila tak opět svoji pozici jedničky v oblasti doručování zásilek na českém a slovenském trhu. Rok 2023 byl pro českou e-commerce opět velmi náročný a skončil s meziročním poklesem 6 %. Packetě se dařilo i přes cenovou válku ze strany konkurentů navýšit svoji tržní pozici prostřednictvím spolupráce se stávajícími klienty i akvizicí klientů nových. V loňském roce jsme poprvé v historii firmy překročili doručení 100 milionů zásilek ročně. Zároveň jsme investovali do produktů a navýšení kvality, do zákaznické spokojenosti a investovali do otevření nových dep, robotizace a automatizace procesů. Vyšší ziskovosti jsme i přes celoroční růst nákladových vstupů dosáhli nejen díky růstu tržeb a tržního podílu, ale především díky neustálému zvyšování efektivity, produktivity práce a hledáním úspor prostřednictvím vylepšováním a automatizace procesů. Naši aplikaci Zásilkovna, která dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější a nejstahovanější aplikace v zemi, využívá již 8 milionů uživatelů. Rok 2023 považuji za jeden z nejúspěšnějších v naší firemní historii, za což bych chtěla poděkovat všem našim více než 2 000 zaměstnanců v sedmi zemích.” komentuje Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „Očekávám, že i letošní rok bude náročný a těžko predikovatelný, ale trajektorie skupiny Packeta je zřejmá. Nadále posilovat naši pozici nejen v České republice, ale i na našich zahraničních trzích, kde působíme, rychleji expandovat a přinášet našim zákazníkům skvělé služby a produkty, které jim usnadňují život,“ dodává Simona Kijonková.

Začátkem minulého roku skupina Packeta expandovala a otevřela svoji sedmou entitu Packeta Adriatic, která své působení započala na Slovinsku. V únoru spustila Packeta na všechny zákazníky novou službu podání zásilek přes Z-BOXy. Podání zásilky je jednoduché a stačí k tomu mobilní aplikace Zásilkovna, která umožňuje i sdílení zásilky s jinou osobou. V květnu loňského roku otevřela skupina Packeta své největší depo na Moravě, a to u Brna v Holubicích. Na celkové rozloze bezmála 12 000 m² se denně zpracuje až 120 000 zásilek. Packeta rovněž navýšila váhové limity zásilek, a to z 10 kg na 15 kg.

Během loňského roku zahájila skupina Packeta spolupráci s významnými e-commerce hráči. Od března začala Packeta spolupracovat s online platformou Allegro.com. Čeští zákazníci tak mohou vybírat z milionů nabídek s doručením do Česka přes Packetu. Novými významnými partnery jsou dále například Kaufland, Deichmann, Rossmann, IQOS, HUDY nebo waterdrop.

V závěru roku překonala skupina Packeta řadu rekordů. Za pouhý jeden den zpracovala více než 880 000 zásilek. V rámci Black Friday víkendu to bylo 1,6 milionů zásilek, což je oproti minulému roku nárůst o 14 %.

Skupina Packeta potvrdila kvalitu svých služeb a produktů vítězstvím v řadě prestižních soutěží. První místo obhájila v soutěži Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby. Robotické třídičky PackMan, které Packeta spustila v říjnu 2021, se umístily na 2. místě v kategorii Nejlepší logistický produkt v soutěži The Best of Czech and Slovak Logistics. Zásilkovna obhájila zlato v anketě TOP Zaměstnavatelé v kategorii Doprava & Logistika, kterou pořádá Asociace studentů a absolventů. Zásilkovna se také zařadila do žebříčku TOP 3 nejoblíbenější značky Česka, který sestavuje poradenská firma KPMG na základě 50 000 hodnocení od zákazníků. Packeta získala 1. místo v soutěži Microsoft Awards 2022 v kategorii Apps Modernization & DevOps – za projekt automatizace procesu třídění zásilek. Aplikace Zásilkovna, která dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější aplikace v tuzemsku, zabodovala v soutěži AppParade a odnesla si cenu poroty v kategorii Runners. Díky nominacím zákazníků se i minulý rok Zásilkovna dostala mezi e-commerce jedničky českého internetu bojující o titul Křišťálová Lupa.

Zdroj: www.zasilkovna.cz

Další články

Další články od Packeta / Zásilkovna

Největší síť boxů v Česku splyne s prostředím. Zásilkovna představila nový design svých Z-BOXů.

Největší síť boxů v Česku splyne s prostředím. Zásilkovna představila nový design svých Z-BOXů.

Česká logistická společnost Zásilkovna jako první v oboru představila nové designy svých samoobslužných výdejních míst. Díky bílému, šedivému, béžovému nebo zelenému provedení splynou Z–BOXy s okolním prostředím. Nové varianty budou sloužit především pro budoucí rozvoj sítě. Zásilkovna má v Česku dlouhodobě nejširší síť výdejních míst (5 600) a Z-BOXů (4 400), jejich počet nadále roste. V létě začala Zásilkovna instalovat na Z-BOXy klávesnice, díky kterým je největší síť výdejních boxů v tuzemsku dostupná všem.
| Packeta / Zásilkovna
Získali jsme zásilky neoprávněně zadržené na depu Liberec, zajišťujeme jejich vrácení

Získali jsme zásilky neoprávněně zadržené na depu Liberec, zajišťujeme jejich vrácení

Na konci srpna 2023 došlo na našem tehdejším externím libereckému depu k zadržení zásilek. Přestože tato situace nevznikla naší vinou, všechny zadržené zásilky jsme začali urychleně kompenzovat a podali jsme trestní oznámení.
| Packeta / Zásilkovna
Největší síť boxů v Česku bude ještě dostupnější. Zásilkovna na své Z-BOXy instaluje klávesnice

Největší síť boxů v Česku bude ještě dostupnější. Zásilkovna na své Z-BOXy instaluje klávesnice

Zásilkovna, přední česká logistická společnost, začala na své Z-BOXy instalovat tlačítkové klávesnice. Společnost tím reaguje na požadavky zákazníků a zvyšuje dostupnost svých služeb. Vyzvedávání zásilek přes automatické boxy bude ještě jednodušší. Do konce roku plánuje Zásilkovna instalaci klávesnic na všechny své Z-BOXy v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Z-BOXy umožňují rychlý výdej a podání zásilek bez front, jsou napájeny solárními panely a fungují nonstop. Zásilkovna v Česku dlouhodobě disponuje nejhustší sítí kamenných výdejních míst (5 600) a Z-BOXů (4 100).
| Packeta / Zásilkovna
Zásilkovna pravidla hospodářské soutěže neporušila, rozhodl ÚOHS

Zásilkovna pravidla hospodářské soutěže neporušila, rozhodl ÚOHS

V průběhu minulých let probíhalo u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže správní řízení týkající se možného porušení hospodářské soutěže ze strany Zásilkovny. To mělo spočívat v nesprávném znění konkurenční doložky. Rozhodnutí ÚOHS ale potvrzuje, že k porušení pravidel hospodářské soutěže nedošlo.
| Packeta / Zásilkovna
Zásilkovna upevňuje svou pozici na trhu. Sází na své místo v srdcích Čechů

Zásilkovna upevňuje svou pozici na trhu. Sází na své místo v srdcích Čechů

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická firma, spouští jednu ze svých největších brandových kampaní s názvem Zásilkovna. Moje srdcovka. Cílem kampaně je dlouhodobě upevnit pozici Zásilkovny nejen na trhu, ale i v srdcích zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Socialpark a poběží od konce března jako klíčová linka komunikace Zásilkovny pro rok 2024. Propagace startuje v Česku a následně bude pokračovat na Slovensku a Maďarsku, které patří mezi klíčové trhy Packety, mateřské společnosti Zásilkovny.
| Packeta / Zásilkovna
Už potřetí jsme partnerem Remobilu v kampani Recykluj mobil

Už potřetí jsme partnerem Remobilu v kampani Recykluj mobil

Startuje třetí ročník kampaně Recykluj mobil s cílem zvýšit recyklaci starých a nepotřebných mobilních telefonů. Se Zásilkovnou je to snazší, než byste čekali, a navíc zdarma.
| Packeta / Zásilkovna
Simona Kijonková odchází po 13 letech z vedení Packeta Group

Simona Kijonková odchází po 13 letech z vedení Packeta Group

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny, odejde z vedení skupiny Packeta. Zásilkovnu založila v roce 2010 a po dobu 13 let ji z pozice generální ředitelky vedla až do současného úspěšného exitu. V prosinci 2023 uzavřeli společníci skupiny Packeta, JSK Investments (48,6 %), společnost NOTINO a další čtyři společníci smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu Emma Capital a CVC Capital Partners; s kapitálovou podporou R2G. Do funkce CEO skupiny Packeta by měl nastoupit, po splnění všech odkládacích podmínek smluvní dokumentace, zkušený manažer Erich Čomor. Packeta je dlouhodobě zisková a v roce 2023 dosáhla obratu 7,25 miliardy korun. Oproti roku 2022 se ji podařilo zdvojnásobit EBITDA.
| Packeta / Zásilkovna
Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů

Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2023 obrat na 7,25 miliardy korun. Meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 106 milionů. Ve srovnání s rokem 2022 jde o navýšení o 17,9 %. Na konci roku 2023 měla skupina Packeta více než 15 000 vlastních výdejních míst ve 4 zemích, z toho 6 200 Z-BOXů, automatických boxů a přes 137 000 partnerských výdejních míst v celé Evropě. V roce 2023 Packeta významně investovala do budování nových dep, automatizace a modernizace dep stávajících s cílem zvýšit kvalitu doručení, zvýšit efektivitu svozů a rozvozů zásilek, a tím zvýšit zákaznickou spokojenost. Packeta aktuálně doručuje pro více než 49 000 e-shopů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si stáhlo přes 8 000 000 uživatelů.
| Packeta / Zásilkovna
Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitelskou strukturu. Novým majitelem se během příštího roku stane konsorcium investorů

Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitelskou strukturu. Novým majitelem se během příštího roku stane konsorcium investorů

Společníci skupiny Packeta, mateřské společnosti české technologicko-logistické firmy Zásilkovna, uzavřeli smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu CVC Capital Partners a Emma Capital; s kapitálovou podporou R2G. Transakce podléhá souhlasu příslušných regulačních orgánů a její uzavření se očekává v první polovině roku 2024. Podmínky transakce jsou důvěrné. Skupina Packeta je dlouhodobě zisková a v letošním roce dosáhne obratu 7,25 miliardy korun.
| Packeta / Zásilkovna
Zásilkovna obhájila loňské vítězství v soutěži Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby

Zásilkovna obhájila loňské vítězství v soutěži Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby

Zásilkovna se podruhé stala vítězem v soutěži Nejdůvěryhodnější značka 2023 v kategorii Balíkové služby. Vítězné značky vzešly z rozsáhlého průzkumu uskutečněném na reprezentativním panelu čtyř tisíc českých respondentů. Ocenění za Zásilkovnu převzala na slavnostním vyhlášení PR manažerka Zásilkovny, Tereza Kotková.
| Packeta / Zásilkovna