Seznam.cz··3 min

Zájem o pronájmy bytů s balkony, lodžiemi a terasami už je stejný jako před pandemií

Seznam.cz

Seznam.cz

Seznam.cz je český internetový portál a vyhledávač. Byl založen roku 1996 Ivem Lukačovičem a posléze se stal jedním z prvních českých internetových katalogů a vyhledávačů v České republice.

Tisková zpráva

V období koronavirové pandemie lidé na největším realitním portále Sreality.cz ve velkém vyhledávali byty s venkovním prostorem. V současné době je poptávka po tomto typu nemovitostí obdobná jako před pandemií.

„Na začátku koronavirové pandemie prudce vzrostla poptávka po pronájmech bytů, zajímavým faktorem byl také rostoucí zájem konkrétně o byty s balkonem, terasou nebo lodžií. Poměr počtu takových dotazů se na jaře roku 2020 oproti předchozímu období dokonce zdvojnásobil. Zvýšený zájem byl patrný i ve zbytku roku 2020 a také v roce 2021,“ říká Šarlota Smutná, datová analytička Seznam.cz. Při samotném filtrování uživatelé v případě prodejů i pronájmů nejčastěji poptávají balkony. Až poté následují terasy a lodžie.

„V závěru roku 2021 se začal zájem o tyto byty vracet k původním hladinám. V letošním roce se už poměr dotazů filtrujících speciálně nabídky bytů s balkonem, terasou či lodžií stabilizoval,” říká Šarlota Smutná.

O pronájmy je v dlouhodobějším horizontu větší zájem. I dotazů na pronájem bytů s venkovním prostorem je tedy co do počtu více

Přestože se poměr dotazů na tyto nemovitosti vůči všem dotazům na pronájem bytů vrátil zpět k původním hladinám, absolutní počet těchto vyhledávacích dotazů se v průběhu let díky celkovému růstu zájmu o nemovitosti zvýšil. Oproti roku 2019 jsme v meziročním srovnání dat zaznamenali více dotazů o 28 % v červenci, o 37 % v srpnu, o 23 % v září a o 26 % v říjnu.

„Měsíčně na našem portále evidujeme desetitisíce vyhledávacích dotazů zaměřených na pronájem bytu s balkonem, terasou nebo lodžií,” říká Hana Kontriš, manažerka inzertního týmu Sreality.cz.

„Větší počet takto specifikovaných vyhledávacích dotazů zaznamenáváme vždy v letních měsících, a to v období května až srpna. Lidé v teplejším období roku mají větší chuť trávit čas venku. To se odráží i na jejich preferencích podoby nemovitostí, které vyhledávají,” doplňuje Hana Kontriš.

Zdroj: blog.seznam.cz

Další články

Další články od Seznam.cz

Ceny zimních pneumatik jsou nyní nejvyšší v roce. Vyplatí se je porovnat na Zboží.cz

Ceny zimních pneumatik jsou nyní nejvyšší v roce. Vyplatí se je porovnat na Zboží.cz

S blížící se zimní sezónou roste na Zboží.cz zájem o kategorii zimních pneumatik. Data ukazují, že největší poptávka je po pneumatikách v cenové relaci 1 000 až 2 000 Kč za kus, přičemž mediánová cena těchto produktů činí 2 140 Kč. Jak cena stoupá, zájem o pneumatiky naopak klesá. V září byl na Zboží.cz největší zájem zejména o levnější modely. Ceny zimních pneumatik bývají nejnižší na jaře a v létě, zatímco v období od října do března jsou ceny nejvyšší.
| Seznam.cz
Jakub Unger končí v pozici šéfredaktora Seznam Zpráv. Jejich vedením je pověřený Petr Šabata

Jakub Unger končí v pozici šéfredaktora Seznam Zpráv. Jejich vedením je pověřený Petr Šabata

Současný šéfredaktor serveru Seznam Zprávy Jakub Unger odchází ze své vedoucí pozice v redakci české internetové jedničky. Po dohodě s vedením firmy končí i ve všech ostatních funkcích, které ve firmě doposud zastával. Vedením redakce Seznam Zprávy je pověřený Petr Šabata, který nadále zůstává v pozici šéfredaktora deníku Právo.
| Seznam.cz
Ceny nájmů napříč Českem rostou. Zájem je velký a pronajímá se rychle: Malý byt teď pronajmete zhruba za měsíc a o 28 % dráž než před třemi lety. Meziroční navýšení je 6 %

Ceny nájmů napříč Českem rostou. Zájem je velký a pronajímá se rychle: Malý byt teď pronajmete zhruba za měsíc a o 28 % dráž než před třemi lety. Meziroční navýšení je 6 %

Z analýzy* dat realitního portálu Sreality.cz vyplývá, že zájem** o pronájmy nemovitostí v posledních letech setrvale roste. V porovnání s třetím kvartálem roku 2021 registrujeme ve srovnatelném období letošního roku růst vyhledávání malých bytů přibližně o pětinu při zvýšení inzerované ceny o 28 %. Meziroční nárůst cen ve třetím čtvrtletí je necelých 6 %. Přestože cena pronájmů za poslední roky vzrostla, mají majitelé své nemovitosti poměrně rychle pronajaté. Průměrná inzertní doba u malých bytů byla v období do července do září tohoto roku 34 dní. Proces hledání vhodného nájemníka může majitelům bytů a makléřům teď na Sreality.cz zkrátit i AI.
| Seznam.cz
Seznam Zprávy představují Mozaiku Pavla Kasíka. Novou minisérii o umělé inteligenci

Seznam Zprávy představují Mozaiku Pavla Kasíka. Novou minisérii o umělé inteligenci

Odborník na technologie, lektor a novinář Pavel Kasík, připravil osmidílnou minisérii o umělé inteligenci s názvem Mozaika Pavla Kasíka. V každé epizodě spolu se svými hosty srozumitelně představí jednu z oblastí umělé inteligence a její vliv na současnost i budoucnost. Video najdou čtenáři a diváci vždy ve čtvrtek na Seznam Zprávách, audio bude ve stejný den dostupné také na webu Podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích.
| Seznam.cz
Oblíbená česká aplikace Mapy.cz rozšiřuje dopravní navigaci také na slovenské silnice

Oblíbená česká aplikace Mapy.cz rozšiřuje dopravní navigaci také na slovenské silnice

Mapová aplikace Mapy.cz z portfolia služeb české internetové jedničky Seznam.cz nabízí plnohodnotnou dopravní navigaci i na slovenských silnicích, včetně aktuálních dopravních informací a optimalizovaných tras. Rozšíření přináší řadu výhod například pro řidiče, kteří často cestují mezi oběma zeměmi. Aplikace Mapy.cz je dostupná v Android, iOS, Android Auto a Apple platformě CarPlay.
| Seznam.cz
Sreality.cz spustí inovovaný web a vylepší své funkce i za použití umělé inteligence. Vytváření inzerátů teď bude rychlejší

Sreality.cz spustí inovovaný web a vylepší své funkce i za použití umělé inteligence. Vytváření inzerátů teď bude rychlejší

Společnost Seznam.cz inovuje portál Sreality.cz. Nově budou mít inzerenti možnost vytvářet částečně automatizovaně texty k popisu nemovitostí, které budou navrženy s využitím umělé inteligence. Na portále budou mít návštěvníci k dispozici také relevantní články z obsahových služeb firmy. Vyhledávání na službě pak umožní filtrovat si více typů nemovitostí najednou a služba bude více podporovat trendy videoprohlídky. V novém kabátu se představí i mobilní aplikace služby pro OS Android. Pro iOS bude uvedena na trh vůbec poprvé.
| Seznam.cz
Seznam.cz se v marketingové kampani rozchází s reklamou

Seznam.cz se v marketingové kampani rozchází s reklamou

Chcete se rozejít s reklamou? Zamilujte si Seznam bez reklam. Tak zní claim nové reklamní kampaně, kterou od 1. října spouští česká internetová jednička. Kampaň podporuje nový produkt, který umožňuje zobrazení více než 20 webů firmy bez display, video a audioreklamy, a to za měsíční poplatek 179 korun.
| Seznam.cz
Seznam Zprávy spouští podcast Jiřího Kubíka s názvem Ve stínu

Seznam Zprávy spouští podcast Jiřího Kubíka s názvem Ve stínu

Zkušený investigativní reportér Jiří Kubík přichází s novým reportážním pořadem Ve stínu. Vždy v neděli odpoledne zavede posluchače a diváky do některého z českých a moravských regionů, k případu, který se zásadně promítl do života běžných lidí. Video najdou čtenáři a diváci vždy na Seznam Zprávách, audio pak také na webu podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích. První díl vychází 6. října.
| Seznam.cz
Snadnou cestu k nemovitostem pro podnikání teď nabízejí Sreality.cz i na KdeZačítPodnikat.cz

Snadnou cestu k nemovitostem pro podnikání teď nabízejí Sreality.cz i na KdeZačítPodnikat.cz

Realitní portál Sreality.cz propojil svou velkou nabídku komerčních nemovitostí s novým nástrojem KdeZačítPodnikat.cz od společnosti Mastercard. Ten pomáhá najít nejvhodnější lokality pro různé obory podnikání v mnoha městech v Česku. Uživatelé tak rovnou vidí právě dostupné nemovitosti.
| Seznam.cz
Na slavnostním vyhlášení Agenturní spolupráce roku 2023 nejčastěji bodovaly agentury Wavemaker a Knowlimits

Na slavnostním vyhlášení Agenturní spolupráce roku 2023 nejčastěji bodovaly agentury Wavemaker a Knowlimits

Zástupci tuzemské internetové jedničky Seznam.cz dnes vyhlásili vítěze v třetím ročníku soutěže Agenturní spolupráce roku. Porota za loňské projekty ocenila například komunikační agenturu Knowlimits jako skokana roku nebo agenturní skupinu Publicis Groupe za práci s cookieless cílením v Skliku napříč klientským portfoliem. Dvě ocení si odnesla také agentura Wavemaker.
| Seznam.cz