Seznam.cz··6 min

Na slavnostním vyhlášení Agenturní spolupráce roku 2023 nejčastěji bodovaly agentury Wavemaker a Knowlimits

Seznam.cz

Seznam.cz

Seznam.cz je český internetový portál a vyhledávač. Byl založen roku 1996 Ivem Lukačovičem a posléze se stal jedním z prvních českých internetových katalogů a vyhledávačů v České republice.

Tisková zpráva

Zástupci tuzemské internetové jedničky Seznam.cz dnes vyhlásili vítěze v třetím ročníku soutěže Agenturní spolupráce roku. Porota za loňské projekty ocenila například komunikační agenturu Knowlimits jako skokana roku nebo agenturní skupinu Publicis Groupe za práci s cookieless cílením v Skliku napříč klientským portfoliem. Dvě ocení si odnesla také agentura Wavemaker.

Odborná porota složená ze zástupců společnosti Seznam.cz oceňovala nejlepší projekty mediálních a kreativních agentur letos už potřetí. V celkem devíti kategoriích se o finálové umístění utkaly necelé dvě desítky agentur se svými projekty realizovanými v seznamáckém reklamním prostoru.

Offline, programatické a CSR kampaně soutěžily v kategorii speciálních spoluprací

Offline kampaně hrají v reklamní strategii stále důležitou roli, přičemž kreativní přístupy a efektivní využití tradičních médií mohou značně zvýšit jejich dopad. V této kategorii porota hodnotila kampaně, které excelovaly v kombinaci offline médií a originálních formátů. Vítězná spolupráce agentury Wavemaker s rádiem Expres FM přinesla kreativní soutěž o znalostech seriálu Zaklínač. Kampaň efektivně využila rádiové spoty, soutěžní formát a PR článek na webu rádia k zapojení posluchačů.

Programatická spolupráce je v současnosti klíčovým prvkem v efektivním cílení reklam. Pomocí sofistikovaných metod, jako je cookieless cílení, se značky mohou lépe spojit se svou cílovou skupinou. „V této kategorii jsme ocenili agentury, které vynikly kreativním a inovativním využití programatických nástrojů. Vítězná agentura Publicis Groupe se ze všech nejlépe zvládla poprat s cookieless cílením v Skliku napříč svým klientským portfoliem. Navíc chytře navázala na Seznam spolupráci s TMBK u klienta Budějovický Budvar,“ hodnotí vítěze Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz.

CSR kampaně mají moc nejen přispět k celospolečenským tématům, ale také efektivně oslovit relevantní publikum. V této kategorii zvítězila kampaň, která nejen že se úspěšně zaměřila na důležitá sociální témata, ale také dosáhla významného zásahu. „Kampaň iniciativy Pod svícnem účinně upozornila na problematiku domácího násilí a poskytla rady, jak postupovat v případě ohrožení. Do projektu se zapojili advokátka Lucie Hrdá a Pavel Houdek z Moderní sebeobrany. Kampaň probíhala online, na sociálních sítích a byla podpořena PR aktivitami, které zajistily agentury Championship Music a Seeya Creative,“ komentuje vítěznou kampaň Aneta Kapuciánová, manažerka komunikace a tisková mluvčí Seznamu.

V kreativní kategorii byly hodnoceny obsahové spolupráce, audioreklama a videokampaně

Online audio je formát, který využívá čím dál více klientů. „Přináší totiž nové možnosti pro prezentaci značek. Tematické podcasty se stávají skvělým nástrojem pro oslovení specifických cílových skupin. Vítěznou agenturu Dentsu jsme ocenili za celoroční partnerství klienta Fortuna s podcastem „Nosiči Vody“. Podle nás došlo ke skvělému a přirozenému propojení klienta s redakčním sportovním obsahem,“ říká Tereza Marková, která klíčovým zákazníkům Seznamu radí s audioreklamou.

Z nominací na obsahové spolupráce zaujala z tří nominovaných projektů odbornou porotu nejvíce kampaň pro značku Whiskas od agentury MSL (člen agenturní skupiny Publicis Groupe). „V Seznamu vidíme, že obsahová reklama je stále vyhledávanější. V dnešní době, kdy je pozornost diváků stále cennější, je důležité, aby reklama přirozeně zapadala do kontextu obsahu. Co jsme na kampaních hodnotili, byl jejich úspěch, inovace, pročtenářský přístup a role agentury,“ vysvětluje Vít Fiala, zástupce obchodního ředitele Seznam.cz, který cenu předával.

Své druhé ocenění v soutěži Agenturní spolupráce roku si během slavnostního předávání z rukou Víta Fialy převzala agentura Wavemaker za nejlepší videokampaň roku 2023. Jejich kampaň pro novou sérii Sex Education (Sexuální výchova) vynikla svým originálním přístupem, který spojil humor a edukaci. Kampaň si získala široký ohlas díky svému svěžímu a zábavnému pojetí, které nenásilně zapojovalo diváky a přinášelo důležité informace.

V mediálních kategoriích si nejvíce sošek odnesli z Knowlimits

V této kategorii se předávaly ceny v nominacích: Cross-mediální spolupráce roku, Skokan roku, Absolutní skokan roku. První gratulace v kategorii získala agentura OMD (člen agenturní skupiny Omnicom Media Group) za kampaně pro klienta Kaufland. Oceněná spolupráce nejlépe splnila podmínky kategorie, která zohledňovala jak výši reklamních investic pro jednoho klienta, tak využití alespoň tří různých mediatypů.

Skokanem a Absolutním skokanem se letos stala agentura Knowlimits. Dokázala totiž ze všech nominovaných nejvíce zvýšit objem spoluprací na stejném klientském portfoliu v porovnání s předchozím rokem.

O své vítězství se agentury podělily s neziskovými organizacemi

Stejně jako v posledních dvou ročnících byla každá kategorie spojená s konkrétními neziskovými organizacemi. Vítěz dané kategorie předal neziskovce kredit do reklamního systému Skliku, který organizace může využít na propagaci vlastních aktivit. Celkově bylo rozděleno 450 tisíc korun.

  • Agenturní skupina Publicis Groupe pomohla Dětskému krizovému centru.
  • Agentura Wavemaker věnovala šek neziskové organizaci Replug.me a také projektu Šance.
  • Agentura Championship Music ve spolupráci s agenturou Seeya Creative podpořila neziskovou organizaci Srdcem Robinson.
  • Dentsu podpořila Konto Bariéry.
  • Agentura MSL potěšila svou prací neziskovou organizaci Cesta domů.
  • Agentura OMD udělala dobrý skutek pro síť nadačních second handů Moment.
  • Komunikační skupina Knowlimits Group jako výherce ve dvou nominacích také podpořila dvě neziskové organizace, a to Nadační fond Muži proti rakovině a speciálně pedagogické centrum Eda.

Zdroj: blog.seznam.cz

Další články

Další články od Seznam.cz

Do Seznam Zpráv se vrací Martin Jonáš

Do Seznam Zpráv se vrací Martin Jonáš

Analytický tým Seznam Zpráv posílí od půlky listopadu respektovaný novinář Martin Jonáš. Nastupuje na pozici reportéra.
| Seznam.cz
Češi si letos čekání na Ježíška krátí nejčastěji klasickým čokoládovým kalendářem, stále oblíbenější jsou ale i ty erotické

Češi si letos čekání na Ježíška krátí nejčastěji klasickým čokoládovým kalendářem, stále oblíbenější jsou ale i ty erotické

Listopad pro mnohé představuje čas, kdy pořizují adventní kalendáře svým blízkým. Zatímco děti ocení tradičně čokoládové, dospělí budou mít radost spíše z něčeho nápaditějšího. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání a nákupního srovnávače Zboží.cz jsou hitem letošního roku vedle čokoládových kalendářů také čajové, kosmetické nebo alkoholové. Do větší obliby se ale dostávají také ty s erotickou tématikou, zájem o ně je letos dvakrát vyšší než loni.
| Seznam.cz
Seznam Zprávy vydaly žebříček firem Česká elita. Na předních příčkách jsou ČEZ a EPH

Seznam Zprávy vydaly žebříček firem Česká elita. Na předních příčkách jsou ČEZ a EPH

Redakce Seznam Zpráv ve spolupráci s poradenskou společností Deloitte představila druhý ročník žebříčku tuzemských společností s názvem Česká elita. Jedná se o přehled stovky nejcennějších firem v rukou českých vlastníků, seřazené jsou podle odhadu tržní hodnoty. První dvě místa obsadily energetické skupiny ČEZ a EPH, obě s hodnotou přes 400 miliard korun. Třetí skončila sázková společnost Allwyn, čtvrtý developer CPI a pátá zbrojařská firma Czechoslovak Group.
| Seznam.cz
Seznam.cz spouští reklamní systém Seznam Garant

Seznam.cz spouští reklamní systém Seznam Garant

Seznam Garant nabízí všem klientům nákup garantované online reklamy za předem známou cenu na vybraných reklamních plochách na webech Seznamu i jeho partnerů. Nespornou výhodou systému je možnost zadání a spuštění kampaně bez asistence obchodníka, třeba i o víkendu.
| Seznam.cz
Ať už jsi Keliška, nebo chceš jen vědět, co se zrovna děje o ulici vedle: Seznam.cz rozšiřuje nabídku lokálních zpráv od samospráv

Ať už jsi Keliška, nebo chceš jen vědět, co se zrovna děje o ulici vedle: Seznam.cz rozšiřuje nabídku lokálních zpráv od samospráv

Společnost Seznam.cz nabízí už déle než rok na své domovské stránce ověřené lokální zprávy od dvou tisíc samospráv České republiky. Nově je rozšíří o informace z dalších dvou tisícovek radnic, a to díky spolupráci s firmou Galileo Corporation.
| Seznam.cz
Ceny zimních pneumatik jsou nyní nejvyšší v roce. Vyplatí se je porovnat na Zboží.cz

Ceny zimních pneumatik jsou nyní nejvyšší v roce. Vyplatí se je porovnat na Zboží.cz

S blížící se zimní sezónou roste na Zboží.cz zájem o kategorii zimních pneumatik. Data ukazují, že největší poptávka je po pneumatikách v cenové relaci 1 000 až 2 000 Kč za kus, přičemž mediánová cena těchto produktů činí 2 140 Kč. Jak cena stoupá, zájem o pneumatiky naopak klesá. V září byl na Zboží.cz největší zájem zejména o levnější modely. Ceny zimních pneumatik bývají nejnižší na jaře a v létě, zatímco v období od října do března jsou ceny nejvyšší.
| Seznam.cz
Jakub Unger končí v pozici šéfredaktora Seznam Zpráv. Jejich vedením je pověřený Petr Šabata

Jakub Unger končí v pozici šéfredaktora Seznam Zpráv. Jejich vedením je pověřený Petr Šabata

Současný šéfredaktor serveru Seznam Zprávy Jakub Unger odchází ze své vedoucí pozice v redakci české internetové jedničky. Po dohodě s vedením firmy končí i ve všech ostatních funkcích, které ve firmě doposud zastával. Vedením redakce Seznam Zprávy je pověřený Petr Šabata, který nadále zůstává v pozici šéfredaktora deníku Právo.
| Seznam.cz
Ceny nájmů napříč Českem rostou. Zájem je velký a pronajímá se rychle: Malý byt teď pronajmete zhruba za měsíc a o 28 % dráž než před třemi lety. Meziroční navýšení je 6 %

Ceny nájmů napříč Českem rostou. Zájem je velký a pronajímá se rychle: Malý byt teď pronajmete zhruba za měsíc a o 28 % dráž než před třemi lety. Meziroční navýšení je 6 %

Z analýzy* dat realitního portálu Sreality.cz vyplývá, že zájem** o pronájmy nemovitostí v posledních letech setrvale roste. V porovnání s třetím kvartálem roku 2021 registrujeme ve srovnatelném období letošního roku růst vyhledávání malých bytů přibližně o pětinu při zvýšení inzerované ceny o 28 %. Meziroční nárůst cen ve třetím čtvrtletí je necelých 6 %. Přestože cena pronájmů za poslední roky vzrostla, mají majitelé své nemovitosti poměrně rychle pronajaté. Průměrná inzertní doba u malých bytů byla v období do července do září tohoto roku 34 dní. Proces hledání vhodného nájemníka může majitelům bytů a makléřům teď na Sreality.cz zkrátit i AI.
| Seznam.cz
Seznam Zprávy představují Mozaiku Pavla Kasíka. Novou minisérii o umělé inteligenci

Seznam Zprávy představují Mozaiku Pavla Kasíka. Novou minisérii o umělé inteligenci

Odborník na technologie, lektor a novinář Pavel Kasík, připravil osmidílnou minisérii o umělé inteligenci s názvem Mozaika Pavla Kasíka. V každé epizodě spolu se svými hosty srozumitelně představí jednu z oblastí umělé inteligence a její vliv na současnost i budoucnost. Video najdou čtenáři a diváci vždy ve čtvrtek na Seznam Zprávách, audio bude ve stejný den dostupné také na webu Podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích.
| Seznam.cz
Oblíbená česká aplikace Mapy.cz rozšiřuje dopravní navigaci také na slovenské silnice

Oblíbená česká aplikace Mapy.cz rozšiřuje dopravní navigaci také na slovenské silnice

Mapová aplikace Mapy.cz z portfolia služeb české internetové jedničky Seznam.cz nabízí plnohodnotnou dopravní navigaci i na slovenských silnicích, včetně aktuálních dopravních informací a optimalizovaných tras. Rozšíření přináší řadu výhod například pro řidiče, kteří často cestují mezi oběma zeměmi. Aplikace Mapy.cz je dostupná v Android, iOS, Android Auto a Apple platformě CarPlay.
| Seznam.cz