Společnost Seznam.cz inovuje portál Sreality.cz. Nově budou mít inzerenti možnost vytvářet částečně automatizovaně texty k popisu nemovitostí, které budou navrženy s využitím umělé inteligence. Na portále budou mít návštěvníci k dispozici také relevantní články z obsahových služeb firmy. Vyhledávání na službě pak umožní filtrovat si více typů nemovitostí najednou a služba bude více podporovat trendy videoprohlídky. V novém kabátu se představí i mobilní aplikace služby pro OS Android. Pro iOS bude uvedena na trh vůbec poprvé.
Sreality.cz v první polovině října uvedou novou podobou svých webových stránek i vylepšené klientské rozhraní. Změny se následně promítnou i v nové mobilní aplikaci, která bude dostupná pro Android a nově i pro iOS. Kdokoliv zadává na službu inzerát bude mít nyní možnost si zásadně usnadnit práci. Na základě zadaných parametrů mu totiž umělá inteligence navrhne textový popis nemovitosti, který pak uživatel může využít dle svého uvážení. „Máme sestavený prompt, který vezme všechny zadané parametry v inzerátu a umělá inteligence sestaví profesionální popis nemovitosti. Všeobecně platí, že čím více inzerent zadá parametrů, tím lepší popis dokážeme vygenerovat. Cílem této novinky je ušetřit lidem čas při popisování nemovitostí. Navržený text si samozřejmě mohou zeditovat dle svého uvážení tak, aby co nejlépe odpovídal inzerované nemovitosti,” přibližuje Lenka Zichová, produktová manažerka Sreality.cz.
Makléři získají možnost sdílet výkon inzerce se svými klienty a budou moci vkládat více videí
V souvislosti s vytvářením popisů k nemovitosti na základě zadaných parametrů dojde i k rozšíření možností, které může inzerent k nabídce uvést. „Jednou z nich je i větší podpora videoprezentací. Součástí inzerce budou moci být i videa s větší datovou velikostí a bude možné jich vložit více. Tento typ obsahu je velkým trendem a možnost zhlédnout nemovitost na videu zásadně šetří čas nejen zájemcům o nákup či pronájem nemovitost, ale i makléřům,” uvádí Lenka Zichová. Makléřům by měl v jejich práci pomoci i nový okamžitý přehled výkonu jejich inzerce prostřednictvím přehledného reportu, a to jak na desktopu, tak nově i na mobilu, a možnost snadno sdílet výsledky inzerce s klienty. Prodejci budou mít k dispozici i nové administrační rozhraní. „Naším cílem je usnadnit prodejcům jak vkládání inzerátu, tak následnou práci se statistikami, proto je nové rozhraní plně responzivní,” říká Hana Kontriš, manažerka oborových služeb Seznam.cz, který realitní portál provozuje.
Na službě také přibydou displayové plochy, které umožní odprezentovat další doplňkové služby spojené s prodejem realit tak, aby mohli prodejci nabízet komplexně své služby a propagovat je přímo na Sreality.cz. Nabídnout mohou například hypoteční úvěry, home stagging apod.
Několika vylepšení se dočká také vyhledávání na službě
Nově bude možné si ve vyhledávání na službě filtrovat hned několik různých typů nemovitostí, stačí zadat vybranou lokalitu a portál uživateli nabídne výpis všech nemovitostí bez rozdílu kategorie či typu transakce. Novou funkcí bude schopnost nalézt inzeráty s konkrétním vybavením. Systém dovede rozpoznat, zda je na fotografiích přiložených k inzerátu zobrazena například kuchyň, obývací prostor nebo právě konkrétní vybavení, jako je skleník či ohniště aj., a uživateli následně nabídnout odpovídající inzeráty na jeho dotazy.
„V budoucnu přidáme i možnost hledání dle uživatelem zadané fotky (buď jeho vlastní nebo z již existujícího inzerátu), kdy portál uživateli díky vektorovému hledání nabídne nemovitosti typově podobné vybranému snímku,” doplňuje Lenka Zichová.
Portál přinese i novinky z realitního trhu a snadněji dostupné analytické nástroje
Sreality.cz nabídnou i obsah týkající se bydlení a realitního trhu. „Víme, že uživatelé na našich stránkách často hledají i inspiraci pro své bydlení. Nově jim tak přineseme články o realitním trhu a bydlení. Vybrané detaily doplníme o informace z vývoje realizovaných cen z naší cenové mapy,” říká Lenka Zichová. Zároveň budou mít uživatelé na stránce snadnější přístup do analytických nástrojů, které jim pomáhají v orientaci na realitním trhu a cenách dostupných nabídek. „Chceme, aby si uživatelé mohli rovnou porovnat výhodnost konkrétních nabídek přímo na našich stránkách. I v detailech inzerátů na prodej bytů bude proto odkaz na cenovou mapu,” uzavírá Zichová.
Po produktových inovacích se změn dočká i obchodní model služby
Vzápětí po nasazení všech produktových novinek se Seznam.cz pustí i do úpravy svého obchodního modelu. V důsledku výrazného nárůstu menších klientů v posledních letech budou nové Sreality.cz obsahovat i funkce, které se mohou hodit jak malým realitním kancelářím, tak soukromým inzerentům. S tím se pojí i změny v obchodních podmínkách služby, které přinesou například nové inzertní balíčky. Firma věří, že tímto krokem nejen podpoří v růstu malé realitní kanceláře, ale také osloví inzerenty, kteří doposud využívali zejména online bazary a inzertní služby dostupné zdarma. Nové obchodní podmínky vstoupí v platnost od začátku roku 2025.
Zdroj: blog.seznam.cz