Makro Cash & Carry ČR··5 min

Velkoobchod makro ČR a Košík.cz rozšiřují svoji spolupráci. Ke kvalitním produktům za výhodné ceny se skrze online prostředí Košíku brzy dostanou spotřebitelé ze všech regionů České republiky

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

Partnerství mezi makro ČR a Košík.cz spočívá zejména v dostupnosti širokého sortimentu velkoobchodu pro zákazníky Košíku a ve sdílení prostorů velkoobchodních středisek makro ČR. Zaměstnanci online prodejce se volně pohybují po prodejně, přičemž mají k dispozici kompletní čerstvý i trvanlivý sortiment makro. Následně kompletují zákaznické objednávky ve speciálně vyhrazeném prostoru takzvaného distribučního centra a předávají je kurýrům, kteří objednávky doručují přímo z prodejen makro ČR zákazníkům až domů. A pochopitelně bez jakéhokoli omezení, tato online dovážková služba je určena běžným domácnostem.

Partnerství s Košík.cz posílí naši strategickou velkoobchodní nabídku; nad rámec poskytování služeb nezávislým maloobchodníkům a prodejnám Můj obchod přibyde Košík, který se stane strategickým digitálním maloobchodním zákazníkem. Naší rolí v této spolupráci je být pro Košík hlavním dodavatelem zboží a poskytovat infrastrukturu. Díky tomuto partnerství zvýšíme efektivitu a objem prodejů, čímž umožníme Košíku nabízet svým zákazníkům po celé republice kvalitní makro produkty za výhodné ceny,
popisuje generální ředitel makro ČR Atila Yenisen.

Pro Košík.cz otevírá strategická spolupráce s makro ČR možnost nabízet kvalitní a čerstvé zboží za výhodné ceny i zákazníkům z regionů, kde Košík dosud nepůsobil. Může tak zrychlit svoji expanzi po republice při snížených nákladech. Je to jeden z důvodů, který stojí za současným úspěchem jeho rychlé expanze z loňského roku. I proto by ještě letos počet distribučních center rád zdvojnásobil.

Prodejny makro ČR jsou strategicky rozmístěné po celé zemi, což nás výrazně přibližuje zákazníkům v regionech. V naprosté většině měst tak umíme být nejrychlejší online supermarket a doručovat skvělé potraviny za výhodné ceny ke dveřím našich zákazníků. A to je pro ně v dnešní době hlavní důvod, proč u nás začnou nakupovat vůbec poprvé nebo k nám přejdou od konkurence. Získáváme infrastrukturu pro rozšiřování našeho podnikání do všech koutů Česka; nemusíme provozovat vlastní sklady, což je pro nás ekonomicky výhodné a raději můžeme prostředky využít na zlepšování naší služby a investovat do ještě nižších cen produktů,
říká Ivan Utěšil, generální ředitel Košík.cz.

Spolupráce mezi makro ČR a Košík.cz odstartovala již v roce 2020 v Českých Budějovicích. Později se koncept rozšířil do Brna, Ostravy, Olomouce či Zlína. Košík.cz v regionech zákazníkům nabízí převážně sortiment velkoobchodu makro ČR, obohacený o desítky lokálních výrobků od místních dodavatelů. Více než 16 000 položek zahrnuje zboží všech kategorií, od čerstvé zeleniny, masa a ryb až po suché potraviny a nepotravinářské zboží. Zákazníkům Košíku jsou k dispozici také privátní značky společnosti makro, jako jsou Fine Life, METRO Chef nebo ARO.


METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). METRO má po celém světě 17 milionů zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomocí digitálních řešení. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost. To dokazuje také zařazení do různých indexů a hodnocení po několik let, například FTSE4Good, MSCI, CDP a Dow Jones.

METRO je zastoupeno ve více než 30 zemích a celosvětově zaměstnává více než 95 000 lidí. Ve finančním roce 2021/2022 dosáhla společnost METRO obratu 29,8 miliardy eur. Více informací naleznete na https://www.mpulse.de/

Košík.cz je online supermarket s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost, které dokáže přivézt na jakoukoli adresu v České republice. Více než pěti milionům zákazníků v Čechách, na Moravě i ve Slezsku pak Košík přiveze také čerstvé, chlazené nebo mražené položky.

Skvělé produkty za férovou cenu přináší v rámci své výběrové značky Authentic, která si zakládá na řemeslném zpracování a kvalitních surovinách. Do oříškového a cereálního světa zákazníky zavede značka Mr. Nutly a nejkvalitnější a nejširší nabídku ryb a mořských plodů nabídne značka Fish&Fresh.

Košík.cz klade velký důraz na to, aby byl vždy nejvýhodnější supermarket pro každodenní nákupy. Na denní bázi monitoruje a dorovnává ceny základních potravin a zákazníkům tedy může garantovat, že jeho neakční ceny budou vždy patřit k těm nejlepším.

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Společnost makro ČR stahuje vybrané chlazené hovězí maso nizozemské produkce s datem minimální trvanlivosti do 9. a 15. listopadu 2024. Zákazníci jsou vyzýváni, aby produkt vrátili do prodejen makro, kde jim bude vyplacena finanční kompenzace.
| Makro Cash & Carry ČR
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro Cash & Carry ČR
Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.
| Makro Cash & Carry ČR
„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR