AAA Auto··4 min

Valentýn: Muži jsou náruživí vyznavači asistentů v autech, ženy jim ale začínají šlapat na paty

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Praha 13. února 2024 – Skupina AURES Holdings se každým rokem se svátkem všech zamilovaných dívá na rozdíly v nákupu automobilů u žen a mužů ve své mezinárodní síti autocenter AAA AUTO a Mototechna v Česku, Polsku a na Slovensku, kde ročně prodá téměř sto tisíc aut. Auta s parkovacím asistentem, handsfree či parkovacími senzory jsou stále doménou mužů, tempomat si ale již častěji pořizují ženy než muži a postupně je dohání i u dalších doplňkových výbav. Muži upřednostňují větší SUV a kombi, ženy kompaktní SUV nebo menší hatchbacky. Nejoblíbenější barvou dam je módní bílá, pánové volí decentní šedou.

„S nadcházejícím svátkem svatého Valentýna se v médiích hodně probírají rozdíly mezi dámami a pány. I v našich autocentrech se trendy u kupujících liší dle pohlaví. Mužskou doménou jsou dlouhodobě asistenční prvky a doplňkové výbavy. Mají prostě rádi komfort. Ženy bývají praktičtější a často doplňkovou výbavu neřeší, ale jak ji jednou vyzkouší, příště už si méně vybavený vůz nepořídí,“ vysvětluje preference zákazníků Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Vloni poprvé za třicet dva let historie skupiny AURES Holdings ženy překonaly muže v koupi aut s tempomatem. Zatímco systém pro regulaci rychlosti si spolu s vozem pořizuje již minimálně posledních šest let 69 % mužů, u žen získával na oblibě pozvolněji. Vloni si ho poprvé pořídilo dokonce 70 % žen. Dámy dohonily pány i ve výbavě bluetooth konektivitou, kterou používají nejen k bezpečnému telefonování za volantem, ale také pro přehrávání oblíbené muziky. Obě pohlaví shodně už auta bez této výbavy v podstatě nekupují a pořizují si ji v až 95 %. „Přestože je handsfree díky technologii bluetooth již v podstatě automatickou výbavou moderního automobilu, stále se setkávám s řidiči, kteří raději telefonují s mobilem u ucha. Přitom jde většinou o majitele luxusních vozů, kde rozhodně tato funkce nechybí. Pak bohužel na českých silnicích dochází ke zbytečným nehodám, při kterých přichází o život stále hodně lidí. Jako předsedkyně Dětské dopravní nadace, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod, tuto zbytečnou nezodpovědnost naprosto neuznávám,“ doplnila Karolína Topolová.

Nejoblíbenější karoserie aut prodaných v roce 2023 v české síti autocenter AAA AUTO
ženymuži
SUV38,9%SUV36,3%
Hatchback32,1%Combi25,2%
Combi18,6%Hatchback22,4%
MPV4,2%MPV4,8%
Sedan/Saloon3,2%Sedan/Saloon4,5%

Pokud jde o klasická paliva, tak muži si pořizují z 56 % benzínové vozy a z 36 % dieselové, ženy pak ze 68 % benzínové a z 24,5 % dieselové. Poptávka po alternativních palivech roste u obou pohlaví a u dam dokonce mírně rychleji než u pánů. „Prodeje elektromobilů vzrostly u obou pohlaví více než pětinásobně, i když stále jde jen o dvě desítky prodaných automobilů za loňský rok. Elektromobily si zatím častěji pořizují podnikatelé a firmy do svých flotil než jednotlivci. Hybridní vozy si pak kupuje zhruba šest procent žen i mužů,“ upřesnila Topolová.

Automatická převodovka je stále ještě doménou mužů. Vloni si ji pořídilo 39 % zákazníků a 33 % zákaznic. Náhon na všechna čtyři kola si vybralo 17 % pánů a 11 % dam. Parkovacího asistenta má v autě 43 % žen a 54 % mužů. Shoda u obou pohlaví je v nejoblíbenějším typu karoserií. Zástupci obou si nejraději pořizují SUV, i když u žen (39 %) jde častěji o menší městské crossovery a u mužů (36 %) naopak o ty větší. Nejoblíbenějšími modely byly vloni u obou pohlaví tradičně Škodovky – u mužů Octavia (9,7 %), Fabia (5,3 %) a Superb (3,9 %); u žen pak Octavia (7,3 %), Fabia (7,1 %) a Karoq (2,9 %). V případě elektromobilů si zákazníci nejčastěji vybrali Mazdu MX-30, zákaznice BMW i3.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Nejprodávanější auto Česka, Škoda Octavia, slaví ve své poslední generaci půlkulatiny. První kusy vyjely na silnice právě před pěti lety, v polovině listopadu 2019. Kvůli epidemii Covidu 19 a problémům s dodavatelskými řetězci jich však automobilka prodávala výrazně méně, než čekala – a o to později se čtyřková octavia začala dostávat na sekundární trh. Jak vyplývá z analýzy expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, během posledního roku se počet Octavií IV. v českých bazarech více než zdvojnásobil.
| AAA Auto
Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.
| AAA Auto
Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

V říjnu se v české inzerci v průměru nabízelo 142 732 ojetých aut, nejvíce v hlavním městě (26 %), Středočeském (15 %) a Jihomoravském kraji (8 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (2 %)
| AAA Auto
Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Máte pocit, že auta jsou dnes mnohem dražší než ještě před pár lety, a pohled do ceníků automobilek či do nabídek inzertních serverů s ojetými vozy vás v tom utvrzuje? Omyl. Auta zdražují jen nominálně, tedy na cenovkách – jak ukazuje analýza expertů AAA AUTO, ve skutečnosti, tedy v poměru ke kupní síle obyvatel, jsou většinou dokonce levnější než v minulosti. Dostupnost aut se tak dlouhodobě zvyšuje, což je v přímém protikladu třeba ke stoupajícím cenám nemovitostí.
| AAA Auto
Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto