AAA Auto··4 min

Valentýn: Muži jsou náruživí vyznavači asistentů v autech, ženy jim ale začínají šlapat na paty

Praha 13. února 2024 – Skupina AURES Holdings se každým rokem se svátkem všech zamilovaných dívá na rozdíly v nákupu automobilů u žen a mužů ve své mezinárodní síti autocenter AAA AUTO a Mototechna v Česku, Polsku a na Slovensku, kde ročně prodá téměř sto tisíc aut. Auta s parkovacím asistentem, handsfree či parkovacími senzory jsou stále doménou mužů, tempomat si ale již častěji pořizují ženy než muži a postupně je dohání i u dalších doplňkových výbav. Muži upřednostňují větší SUV a kombi, ženy kompaktní SUV nebo menší hatchbacky. Nejoblíbenější barvou dam je módní bílá, pánové volí decentní šedou.

„S nadcházejícím svátkem svatého Valentýna se v médiích hodně probírají rozdíly mezi dámami a pány. I v našich autocentrech se trendy u kupujících liší dle pohlaví. Mužskou doménou jsou dlouhodobě asistenční prvky a doplňkové výbavy. Mají prostě rádi komfort. Ženy bývají praktičtější a často doplňkovou výbavu neřeší, ale jak ji jednou vyzkouší, příště už si méně vybavený vůz nepořídí,“ vysvětluje preference zákazníků Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Vloni poprvé za třicet dva let historie skupiny AURES Holdings ženy překonaly muže v koupi aut s tempomatem. Zatímco systém pro regulaci rychlosti si spolu s vozem pořizuje již minimálně posledních šest let 69 % mužů, u žen získával na oblibě pozvolněji. Vloni si ho poprvé pořídilo dokonce 70 % žen. Dámy dohonily pány i ve výbavě bluetooth konektivitou, kterou používají nejen k bezpečnému telefonování za volantem, ale také pro přehrávání oblíbené muziky. Obě pohlaví shodně už auta bez této výbavy v podstatě nekupují a pořizují si ji v až 95 %. „Přestože je handsfree díky technologii bluetooth již v podstatě automatickou výbavou moderního automobilu, stále se setkávám s řidiči, kteří raději telefonují s mobilem u ucha. Přitom jde většinou o majitele luxusních vozů, kde rozhodně tato funkce nechybí. Pak bohužel na českých silnicích dochází ke zbytečným nehodám, při kterých přichází o život stále hodně lidí. Jako předsedkyně Dětské dopravní nadace, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod, tuto zbytečnou nezodpovědnost naprosto neuznávám,“ doplnila Karolína Topolová.

Nejoblíbenější karoserie aut prodaných v roce 2023 v české síti autocenter AAA AUTO
ženymuži
SUV38,9%SUV36,3%
Hatchback32,1%Combi25,2%
Combi18,6%Hatchback22,4%
MPV4,2%MPV4,8%
Sedan/Saloon3,2%Sedan/Saloon4,5%

Pokud jde o klasická paliva, tak muži si pořizují z 56 % benzínové vozy a z 36 % dieselové, ženy pak ze 68 % benzínové a z 24,5 % dieselové. Poptávka po alternativních palivech roste u obou pohlaví a u dam dokonce mírně rychleji než u pánů. „Prodeje elektromobilů vzrostly u obou pohlaví více než pětinásobně, i když stále jde jen o dvě desítky prodaných automobilů za loňský rok. Elektromobily si zatím častěji pořizují podnikatelé a firmy do svých flotil než jednotlivci. Hybridní vozy si pak kupuje zhruba šest procent žen i mužů,“ upřesnila Topolová.

Automatická převodovka je stále ještě doménou mužů. Vloni si ji pořídilo 39 % zákazníků a 33 % zákaznic. Náhon na všechna čtyři kola si vybralo 17 % pánů a 11 % dam. Parkovacího asistenta má v autě 43 % žen a 54 % mužů. Shoda u obou pohlaví je v nejoblíbenějším typu karoserií. Zástupci obou si nejraději pořizují SUV, i když u žen (39 %) jde častěji o menší městské crossovery a u mužů (36 %) naopak o ty větší. Nejoblíbenějšími modely byly vloni u obou pohlaví tradičně Škodovky – u mužů Octavia (9,7 %), Fabia (5,3 %) a Superb (3,9 %); u žen pak Octavia (7,3 %), Fabia (7,1 %) a Karoq (2,9 %). V případě elektromobilů si zákazníci nejčastěji vybrali Mazdu MX-30, zákaznice BMW i3.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Zadavatel
AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Další články od AAA Auto

20 let AAA AUTO na slovenském trhu: 300 tisíc prodaných automobilů
AAA Auto

20 let AAA AUTO na slovenském trhu: 300 tisíc prodaných automobilů

V roce 2004 začala společnost AAA AUTO nabízet ojeté vozy slovenským motoristům. Síť autocenter AAA AUTO, která spolu s Mototechnou, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskont patří do skupiny AURES Holdings, prodala za dobu své existence na slovenském trhu vozy více než 300 tisícům zákazníků a stejný počet vozů vykoupila. V současné době je po celé Slovenské republice dvanáct poboček AAA AUTO. AURES působí na více než šedesáti místech v pěti zemích Evropy, kde nabízí až 15 000 vozů. Historicky již skupina obsloužila na výkupních a prodejních místech za 32 let existence celkem více než 3,2 milionu zákazníků.
Karolína Topolová z AURESu si polepšila v žebříčku Nejvlivnějších žen Česka
AAA Auto

Karolína Topolová z AURESu si polepšila v žebříčku Nejvlivnějších žen Česka

Generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se z 200 žen umístila na 28. pozici a jde o doposud nejlepší ohodnocení v rámci žebříčku Forbes
Trend: ojetých aut na trhu dále ubylo, jejich ceny stagnují
AAA Auto

Trend: ojetých aut na trhu dále ubylo, jejich ceny stagnují

Po razantním nárůstu na počátku letošního roku začíná na tuzemském trhu ojetých automobilů ubývat. Meziměsíčně poklesl počet vozů, nabízených na českých inzertních serverech, o pět procent – na květnových 113 040 z dubnových 118 674, oproti březnu je nabídka nižší o devět procent. Trend poklesu je zjevný: v meziročním srovnání činí úbytek dokonce procent 11 procent – v květnu loňského roku se v české inzerci vyskytovalo 125,5 tisíce vozidel. Vyplývá to z analýzy provedené experty AURES Holdings, provozovatele největší sítě prodejců ojetých vozů v Česku AAA AUTO a Mototechna.
Expert AAA AUTO radí na Den dětí: Kdy je třeba sedačka, kdy podsedák?
AAA Auto

Expert AAA AUTO radí na Den dětí: Kdy je třeba sedačka, kdy podsedák?

Mezinárodní den dětí, který se slaví každoročně 1. června, nezřídila OSN kvůli nafukovacím skákacím hradům a malování na obličej, ale proto, aby upozornila alespoň jednou ročně „světovou veřejnost na práva a potřeby dětí“. A právě v oblasti dopravy najdeme spoustu témat, které se jejich potřeb týkají. Experti AAA AUTO a bezpečnostní platformy Vize 0 si posvítili na správné používání autosedaček.
I přes zvyšující se životní náklady roste poptávka po prémiových značkách, jejich prodeje rostou čtyřnásobně
AAA Auto

I přes zvyšující se životní náklady roste poptávka po prémiových značkách, jejich prodeje rostou čtyřnásobně

38 % aut prémiových značek prodaných v AAA AUTO a Mototechně tvoří SUV, 60 % těchto aut je v dieselu a pětinu pak tvoří elektromobily a hybridy
Milan Klik z AAA AUTO s téměř 14 000 prodanými auty dostal v Senátu cenu Rekordman roku 2024
AAA Auto

Milan Klik z AAA AUTO s téměř 14 000 prodanými auty dostal v Senátu cenu Rekordman roku 2024

Dosavadní rekord amerického prodejce Joea Girarda z roku 1978 už Milan Klik překonává o 700 vozů, ještě letos by měl dosáhnout mety 14 tisíc prodaných aut.
Živnostníci si v AAA AUTO koupili už o 15 % více aut než před rokem, stoupá i zájem firem
AAA Auto

Živnostníci si v AAA AUTO koupili už o 15 % více aut než před rokem, stoupá i zájem firem

Množství aut prodaných různým podnikatelským subjektům roste spolu s počtem všech zákazníků, kteří si letos z celé sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna odvezli už rekordních 35 000 aut
České maminky nedají dopustit na komfortní prvky v autě, lépe se pak soustředí na bezpečnou jízdu
AAA Auto

České maminky nedají dopustit na komfortní prvky v autě, lépe se pak soustředí na bezpečnou jízdu

Třetina žen ve věku 25 až 45 let, které kupují vozy i pro bezpečný převoz dětí, si pořizuje auto s automatickou převodovkou. Nadpoloviční většina aut má i tempomat nebo Bluetooth připojení.
Trend: ojetá auta začínají zlevňovat, zároveň jich mírně ubývá
AAA Auto

Trend: ojetá auta začínají zlevňovat, zároveň jich mírně ubývá

„V síti našich autocenter AAA AUTO a Mototechna zatím žádné zpomalení nepozorujeme, už čtvrtý měsíc v řadě zaznamenáváme nejlepší prodejní výsledky za 32 let historie naší společnosti,“ říká Petr Vaněček, co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings, provozovatele AAA AUTO a Mototechny.
Rekordní prodeje AURESu v prvním čtvrtletí posílila generativní AI na kontaktním centru
AAA Auto

Rekordní prodeje AURESu v prvním čtvrtletí posílila generativní AI na kontaktním centru

Společnost AURES Holdings, provozovatel sítě AAA AUTO a Mototechna, největší obchodník s ojetými a zánovními vozy ve střední Evropě, za první tři měsíce letošního roku prodala 26 000 vozů, což je 12% nárůst oproti stejnému období roku 2023. Za rekordními prodeji vidí společnost kromě vysoké poptávky i zúročení svých investic do rozvoje moderních technologií, které nyní výrazně zvyšují efektivitu obchodování s automobily i komunikace se zákazníky. Pro letošní rok proto firma plánuje zvýšit celkový prodej vozů téměř o desetinu, tedy daleko za psychologickou hranicí 100 tisíc aut.