Třetí ročník Zelené výzvy, přátelského souboje mezi zaměstnanci bank, pojišťoven a platebních firem, přinesl nový rekord. Za září a říjen nasbírali soutěžící při cestě do práce a z práce 2 208 388 zelených kilometrů, což bylo o takřka 116 tisíc kilometrů víc než vloni.
„Ukázali jsme, že udržitelný životní styl je nám vlastní a nebojíme se žádné výzvy. Jsem moc rád, že se k nám v letošním roce přidalo ještě více firem než loni. Společně jsme překonali loňský rekord a na cestách do práce a z práce nasbírali neuvěřitelných 2 208 388 kilometrů. Celá naše bankopojišťovací skupina ČSOB se přitom na tomto součtu podílela 1 417 402 kilometry. Je to tolik kilometrů, jako bychom s kolegy 609krát obešli celou naši republiku,“ říká generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek.
„I za Mastercard můžu říct, že jsme z výsledku letošní výzvy nadšeni, zapojení lidí bylo obrovské, společně jsme ušetřili 236 680 kg CO2. Slíbili jsme, že za každých 20 kilogramů, které se podaří ušetřit, vysadíme prostřednictvím naší platformy Priceless Planet Coalition jeden strom, a to nejen v nejohroženějších oblastech naší planety, ale také v České republice. I letos jsme se však číslo rozhodli zaokrouhlit, a to rovnou na celé desetitisíce nahoru. Namísto bezmála 12 tisíc stromů jich tak vysadíme rovnou 20 tisíc,“ sdílí svoji radost z letošních výsledků Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Letošní ročník Zelené výzvy, který měl podtitul Objevte nové cesty do práce, se stal rekordní už před začátkem. Přihlásilo se do něj dvakrát více bank, pojišťoven a platebních institucí než vloni. Celkem soutěžilo 19 firem. Vedle ČSOB a Mastercard se zapojily banky Creditas, Česká spořitelna, Essox, ING Bank, Moneta Money Bank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank a pojišťovny Allianz, Colonnade Insurance, ČSOB Pojišťovna a Kooperativa. Dalšími účastníky byly NN pojišťovna a penzijní společnost, platební a finanční společnosti Comgate, Global Payments, KB SmartPay a Shoptet a poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika. Všechny uvedené firmy zaměstnávají dohromady téměř 37 tisíc lidí.
Nejvíce zelených kilometrů v přepočtu na počet zaměstnanců nasbírala v Zelené výzvě 2024 společnost Colonnade Insurance, druhý nejvyšší počet kilometrů získal Up Česká republika a na třetím místě se umístila společnost Global Payments. Dopravní prostředky, kterými soutěžící najeli nejvíce kilometrů, byly vlak (565,6 tisíc km), metro (338,7 tisíc km), autobus (332,2 tisíc km), spolujízda (220 tisíc km) a kolo nebo koloběžka (130 tisíc km). Skupina ČSOB si připsala nejvyšší počet nasbíraných kilometrů celkem s hodnotou převyšující 1,4 milionu km, což je více než polovina nasbíraných kilometrů.
Kilometry, které účastníci urazili při cestě do práce nebo z práce jinak než sami v autě se spalovacím motorem, zapisovali do speciální aplikace. Soutěžící mohli chodit, běhat, jezdit na kole nebo koloběžce, bruslit, cestovat hromadnou dopravou nebo používat vozidla na elektřinu. Kolegové mohli ušetřit emise také spolujízdou. Kilometry se sčítaly a přepočítávaly na ušetřené emise CO2. V aplikaci bylo možné ukládat vlastní fotky a komentáře a sdílet tak s ostatními své objevy a zážitky.
V roce 2023 se do Zelené výzvy zapojilo 4 300 zaměstnanců z 12 institucí finančního trhu, kteří celkem nasbírali bezmála 2,1 milionu zelených kilometrů. Tím se ušetřilo 252 848 kilogramů CO2. Nejaktivnější byli zaměstnanci ČSOB, kteří nasbírali 1,25 milionu kilometrů. V přepočtu na počet zaměstnanců pak měl nejlepší výsledek poskytovatel zaměstnaneckých benefitů Up Česká republika.
Odpovědný přístup a udržitelnost jsou dlouhodobě nedílnými součástmi firemní filozofie skupiny ČSOB, která sídlí v energeticky soběstačných a zelení pokrytých kancelářských budovách, přestala financovat uhelný byznys a naopak vyhledává a podporuje ekologické projekty. Součástí tohoto přístupu je i spolupráce s neziskovými organizacemi a finanční podpora veřejně prospěšných projektů.
Zdroj: www.csob.cz