Datart··5 min

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.

Jak zůstat aktivní i v pokročilejším věku? Pro nespočet českých seniorů se stalo odpovědí na tuto otázku elektrokolo. Není se čemu divit. Podle výzkumu Národní sportovní agentury je cyklistika z pohledu aktivního sportování třetím nejpopulárnějším sportem mezi Čechy. Mezi muži dokonce obsadila první příčku. A právě díky elektrokolům se mohou cyklistice a cykloturistice věnovat i ti, kterým by jinak zdraví nedovolilo jejich koníček provozovat v takové míře, jak by si přáli. Jak ale ukazují zkušenosti z DATARTu, senioři nejsou ani zdaleka jediní, kdo si elektrokola pořizuje.

„Po elektrokolech dnes sahají lidé prakticky všech věkových kategorií. Výhody, které elektrokolo přináší seniorům, koneckonců platí úplně pro všechny. Lidem dovolují zvládat delší a náročnější trasy s vynaložením daleko menšího úsilí. Stále větší oblibě se tak těší i u mladších ročníků, které v dnešní uspěchané době třeba nemají tolik času na trénink a náročnější vyjížďku by na klasickém kole fyzicky nezvládli,“ vysvětluje Zdeněk Pintera, category manager DATART - elektromobilita.

Do práce na koloběžce

Zatímco elektrokola lidé využívají zejména ve svém volném čase, v případě elektrických koloběžek se setkáváme s tím, že si je lidé primárně pořídí jako dopravní prostředek, který jim umožní přepravu z bodu A do bodu B. Úplně ideální je podle Zdeňka Pintery jejich využití k cestování na krátké a střední vzdálenosti po městě – například každý den do práce. S vývojem technologií však postupně rostou i jejich dojezdové vzdálenosti a v dnešní době tak nejsou neobvyklé ani modely, které na jedno nabití ujedou i více než 100 kilometrů.

„V případě kratších vzdáleností bývá koloběžka často tím úplně nejrychlejším dopravním prostředkem. Většinou můžete jet doslova ode dveří ke dveřím a neztrácet čas docházením k autu nebo na zastávku. Díky možnosti jízdy po cyklostezkách se navíc vyhnete dopravním zácpám. Na rozdíl od kola se pak lidé na koloběžce nezapotí, což mnohé od každodenní cesty do práce na kole odrazuje,“ vyjmenovává výhody elektrokoloběžek Zdeněk Pintera, category manager DATART.

Oblíbená volba na léto

Z prodejních dat maloobchodního prodejce DATART je zřejmé, že tyto alternativní formy dopravy jsou sezónní záležitostí. Jak v případě elektrických koloběžek, tak i u elektrokol začínají prodeje výrazně stoupat právě s příchodem teplých dní.

„Historicky platí, že jakmile se po zimě oteplí, začnou se prodeje okamžitě zvyšovat. Délka trvání sezóny a celkový zájem o drobnou elektromobilitu se tak odvíjí od toho, kdy do Česka příznivé teploty dorazí,“ vysvětluje Zděněk Pintera.

Dobře to ilustrují poslední dva roky. Zatímco loňský duben byl podle statistik Českého hydrometeorologického ústavu s průměrnou měsíční teplotou vzduchu 6,4 °C o 2,1 °C chladnější, než je dlouhodobý normál, v letošním roce se průměrná dubnová teplota vyšplhala až na 10 °C, tedy o 1,5 °C nad normál. I díky tomu DATART letos v dubnu zaznamenal meziroční nárůst počtu prodaných elektrokoloběžek o 20 %.

Pohodlí na prvním místě

Tak, jako neustále rozšiřuje nabídka různých modelů elektrokol a elektrokoloběžek na trhu, se postupně vyvíjí i preference jejich uživatelů. Ti dnes podle Zdeňka Pintery častěji sahají po modelech lákajících na vyšší komfort jízdy. „U koloběžek lidé třeba mnohem více než kdy dříve vyhledávají modely vybavené odpružením obou kol a nafukovacími pneumatikami. Ty oproti dříve velmi populárním pevným bezdušovým kolům nabízí mnohem příjemnější jízdu. Lidé se s nimi nemusí bát dlažby, menších výmolů ani nezpevněných cest,“ říká Zdeněk Pintera.


Zdroj: Národní sportovní agentura, dostupné zde.

Zdroj: ČHMÚ, dostupné zde.

Zdroj: ČHMÚ, dostupné zde.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart