Datart··4 min

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.

Už 13. září v DATARTu začínají podzimní Dny Marianne – prodejní akce, která se v posledních letech mezi českými spotřebiteli těší mimořádné oblibě. Během Dnů Marianne DATART tradičně zaznamenává vyšší návštěvnost jak kamenných prodejen, tak i e-shopu. Vzhledem k úspěchu letošních jarních Dnů Marianne se dá očekávat, že jinak by tomu nemělo být ani nyní na podzim.

Dny Marianne každoročně patří mezi nejvýznamnější nákupní události a očekáváme, že letošní podzim nebude výjimkou. Zákazníky láká široká škála slev a akčních nabídek, což se pravidelně odráží i v nárůstu tržeb. Právě zářijové Dny Marianne jsou zároveň takovým neoficiálním začátkem předvánočních nákupů, což můžeme vidět na produktech, o které bývá největší zájem," vysvětluje Lenka Mastešová, ředitelka marketingové komunikace DATART.

Spotřební elektronika a domácí spotřebiče

V průběhu Dnů Marianne se zákazníci podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART nejčastěji zaměřují na nákup spotřební elektroniky. Velmi populární jsou zejména mobilní telefony a příslušenství k nim. Velký zájem je však mezi českými spotřebiteli také o malé domácí spotřebiče, jako jsou rychlovarné konvice či vysavače. Stále více si lidé začínají všímat i velkých domácích spotřebičů, mezi nimiž většinou vedou pračky, trouby a ledničky.

„Průměrná útrata v průběhu Dnů Marianne většinou přesahuje běžné hodnoty, což ukazuje, že pokud mají spotřebitelé k dispozici atraktivní cenové nabídky, jsou ochotní do kvalitní elektroniky a spotřebičů investovat i vyšší částky. Zároveň nemůžeme zapomínat na sílu slev, na které Češi vždy velmi dobře slyšeli. Mnoho z nich s nákupem vybraných produktů – a zejména těch dražších – čeká na větší slevové akce, jako jsou právě Dny Marianne, kde je mohou získat levněji,upřesňuje Lenka Mastešová.

Spotřebitelská nálada se zlepšuje, lidé ale zůstávají opatrní

Již velmi vysokou popularitu slev mezi českými spotřebiteli v posledních letech ještě více podpořila nepříznivá ekonomická situace. V důsledku vysoké inflace a klesající kupní síly české domácnosti pečlivěji zvažovaly každý svůj výdaj. Větší investice proto častěji odkládali a čekali právě na velké slevové akce, jako jsou Dny Marianne či Black Friday.

Průzkum agentury FOCUS Marketing & Social Research realizovaný na konci roku 2023 na vzorku 1001 respondentů naštěstí naznačuje, že z nejhoršího už jsme pravděpodobně venku. Ačkoliv spotřebitelské chování českých domácností stále reflektuje důsledky zdražování, situace se oproti předchozímu roku zlepšuje. 49 % domácností uvádí, že se svými příjmy dokáží vyjít bez větších omezení a očekávají, že to tak bude dále pokračovat během celého roku.

„Češi jsou stále obezřetní, ale chuť nakupovat roste. Především během cenově atraktivních akcí, jako jsou Dny Marianne,“ komentuje výsledky průzkumu Lenka Mastešová. Hned 36 % dotázaných uvedlo, že plánují v budoucnu nakupovat v cenových akcích více než dosud. Více než polovina (55 %) očekává, že bude nakupovat stejně často.

[1] Kvantitativní výzkum byl provedený na vzorku populace České republiky starší 18 let. Velikost výběrového souboru byla 1001 respondentů. Sběr dat probíhal v prosinci 2023.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart
DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART se letos popáté za sebou stal Nejdůvěryhodnější značkou roku v kategorii Prodejci elektra. Ocenění, které čeští spotřebitelé udělili DATARTu v rámci nejrozsáhlejší nezávislé spotřebitelské ankety, potvrzuje, že zůstává jasnou volbou pro zákazníky, hledající kvalitu a spolehlivost. V letošním roce DATART zaznamenal v této anketě také největší meziroční nárůst hlasů ze všech značek – o působivých 9,8 %. Tím si vysloužil titul Skokan roku. Výsledky marketingového ocenění, které probíhá již desátým rokem, byly slavnostně vyhlášené 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech.
| Datart
Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

V prodejnách a na e-shopu maloobchodního prodejce elektroniky DATART odstartovala největší prodejní akce roku Black Friday. Stejně jako v loňském roce poběží celý listopad. Vzhledem k rostoucí popularitě slevových akcí DATART i letos očekává velký zájem spotřebitelů. Podle odhadů prodejce dojde během prodejní akce řadově až k 35% nárůstu prodejů oproti běžnému období. Zájem DATART očekává zejména v segmentu mobilních telefonů, notebooků, chytrých hodinek, malých domácích spotřebičů, ale také energeticky úsporných produktů.
| Datart
Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart