Datart··5 min

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.

Jaká je mezi Čechy nejoblíbenější doručovací metoda? V segmentu spotřební elektroniky nadále zůstává volbou číslo jedna osobní odběr zakoupeného zboží na prodejně. Alespoň to říkají data maloobchodního prodejce elektroniky DATART. Z jeho statistik vyplývá, že tuto možnost doručení nákupu aktuálně zákazníci volí u téměř 70 % všech objednávek, které v DATARTu provedou online.

„Osobní odběr na prodejně zákazníkům dodává větší jistotu a klid. Na místě se mohou poradit s vyškoleným personálem, který je připravený jim poskytnout potřebnou radu, zodpovědět jejich dotazy a v případě jakýchkoliv problémů okamžitě pomoci s řešením. To zákazníkům při nákupech dodává pocit důvěry,“ říká Marián Sirotek, manažer doručovacích služeb DATART

Doručení domů? Raději na výdejní místo nebo do boxu

Stále větší zájem DATART mezi svými zákazníky eviduje v případě doručení zakoupeného zboží na výdejní místa nebo do samoobslužných výdejních boxů, kdy v průběhu pracovních dní je průměrná doba doručení do 24 hodin. Tuto možnost volí zákazníci po osobním odběru jako druhou nejčastější. Stále populárnější je i prémiová služba DOPRAVART nabízející nejen doručení, ale zároveň i odbornou instalaci velkých domácích spotřebičů. Zákazníci se k této možnosti přiklání především při nákupu bílé techniky a televizí.

Co naopak mezi spotřebiteli překvapivě mírně ztrácí na popularitě, je standardní doručení objednaného zboží na adresu. Aktuálně tuto možnost zákazníci DATARTu volí méně častěji než osobní odběr, doručení do samoobslužných boxů i doručení větších spotřebičů vlastní službou DOPRAVART. To i navzdory tomu, že DATART při doručení na adresu zboží během pracovních dnů standardně doručuje do druhého.

„Za poklesem poptávky po běžném doručení na adresu, a naopak rychle rostoucím zájmem o doručení do výdejních boxů stojí stále větší důraz tuzemských spotřebitelů na flexibilitu. Při doručení do boxu nebo na výdejní místo nemusí vůbec řešit čas doručení. Nemusí se nahánět s kurýrem. Lidé si zboží prostě a jednoduše vyzvednou ve chvíli, kdy na to zrovna mají prostor, a v místě, které jim zrovna nejvíc vyhovuje,“ vysvětluje Marián Sirotek. Popularitě tohoto řešení podle něj výrazně pomáhá neustále se rozrůstající síť těchto odběrných míst a boxů.

Široké spektrum možností doručení

Na rostoucí poptávku po možnostech doručení zboží se DATART snaží aktivně reagovat. Svým zákazníkům proto nabízí co nejširší paletu možností doručení, ze kterých si mohou vybrat tu, která nejvíce vyhovuje jejich potřebám. Těm, kteří chtějí mít objednané zboží u sebe co nejdříve, DATART například poskytuje službu RYCHLART, díky které si zákazníci mohou své zboží vyzvednout na prodejně již do 30 minut od objednání. Ve vybraných regionech dokonce nabízí doručení na adresu během 60 minut. Výdejní místa a boxy pak nabízí flexibilitu času a místa vyzvednutí.

Naším cílem je poskytovat lidem co nejrychlejší a nejspolehlivější doručení za co nejnižší cenu, ideálně bezplatně. To vyžaduje nejen efektivní logistiku, ale také efektivní nastavení systému přepravy zboží,“ říká Marián Sirotek. S optimalizací těchto procesů by podle něj mohly v příštích letech výrazněji pomoci moderní technologie, jako jsou autonomní roboti či drony. „Vidíme velký potenciál v automatizaci doručování, zejména u menších balíků. Nicméně při dodávkách zboží, které vyžaduje odbornou instalaci nebo zapojení, zůstává lidský faktor nenahraditelný,“ dodává.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart