Lidl··4 min

Skutečně zdravá škola a Lidl podpoří vznik dalších osmi jedlých školních zahrad

Další ročník grantové výzvy na tvorbu jedlých školních zahrad má své vítěze. Společnost Lidl společně s programem Skutečně zdravá škola pokračuje ve spolupráci již třetím rokem. Hlavním cílem této spolupráce je podpora kultury zdravého a udržitelného stravování ve školách. V rámci dosavadní spolupráce již vzniklo dvanáct nových školních zahrad.

30.05.2024 | Praha

Otevření nové jedlé školní zahrady

Do třetího ročníku grantové výzvy na vybudování jedlých školních zahrad přihlásilo své projekty 20 škol zapojených v programu Skutečně zdravá škola. Po důkladném hodnocení zástupci programu Skutečně zdravá škola a společnosti Lidl vybrali osm škol, které budou mít možnost zrealizovat své sny. Těmto školám je přidělena finanční podpora ve výši 100 000 Kč na vybudování jedlé zahrady a zároveň budou mít možnost profesionálního metodického vedení při procesu jejího vytváření.

„Jsme vděčni za příležitost podílet se na tak inspirativním projektu. Společně s programem Skutečně zdravá škola se snažíme podporovat zdravé stravovací návyky a vztah dětí k potravinám a půdě. Jsme rádi, že děti ve velkoměstě mají možnost objevovat přírodu a získat představu o tom, odkud jídlo pochází a jak se vyrábí či pěstuje,“ uvádí mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Z jedlé školní zahrady budou mít už v následujícím roce radost děti v těchto školách a školkách:

Masarykova ZŠ a MŠ Železnice, Královéhradecký kraj

Mateřská škola Hradec Králové – Věkoše, Královéhradecký kraj

Mateřská škola Paskov, Moravskoslezský kraj

Mateřská škola U veverek Jeseniova 204, Praha

Mateřská škola Veletiny, Zlínský kraj

Základní škola a Mateřská škola Troskotovice, Jihomoravský kraj

Základní škola a Praktická škola náměstí B. Martinů 2952/5, Hodonín, Jihomoravský kraj

Mateřská škola Prušánecká, Brno, Jihomoravský kraj

„Jsme velice rádi, že projekt našel tak silného partnera jako je společnost Lidl. V letošním ročníku grantové výzvy dokonce navýšila prostředky, takže jsme mohli uspokojit 8 projektů. Všechny žádosti byly vysoce kvalitní, což poukazuje na to, že vzdělávání na školních zahradách je stále aktuální a důležité téma. Vzdělávání na školní zahradě má na děti mnoho pozitivních vlivů. Otevírá jim nové možnosti poznávání prostředí, rostlin a přírodních jevů. Podporuje v nich respekt k přírodě jako celku a přispívá k lepším stravovacím návykům. Zároveň posiluje jejich koncentraci, představivost a sociální dovednosti," říká Tom Václavík, ředitel programu Skutečně zdravá škola.

O projektu Jedlé školní zahrady

Grantovou výzvu realizují společně spolek Skutečně zdravá škola a společnost Lidl od roku 2022. Cílem spolupráce je podpora kultury zdravého a udržitelného stravování ve školách. Z nové jedlé školní zahrady se již těší vítězové prvního ročníku výzvy v Mateřské škole Řestoky, v Základní a mateřské škole Dětenice, ve Fakultní základní škole Otakara Chlupa v Praze 13, Mateřské škole 28. října Turnov, Mateřské škole Palováček v Šenově u Nového Jičína, a v Základní a Mateřské škole Ludgeřovice. Do druhého ročníku grantové výzvy na vybudování jedlých zahrad přihlásilo v roce 2023 své projekty 25 škol zapojených v programu Skutečně zdravá škola. Nové jedlé školní zahrady se na jaře roku 2024 otevřou při Waldorfské škole Brno, Mateřské škole Dobroměřice, Základní škole a Mateřské škole Višňové, okres Znojmo, Mateřské škole Mánesova Kroměříž, Základní škole a mateřské škole obce Zbyslavice a Základní škole a Mateřské škole Nové Veselí.

Více informací na JEDLÉ ŠKOLNÍ ZAHRADY

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Zadavatel
Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Další články od Lidl

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev
Lidl

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích
Lidl

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024
Lidl

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy
Lidl

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
Lidl přináší akci Back to School: Školní potřeby za skvělé ceny a soutěž o zajímavé výhry
Lidl

Lidl přináší akci Back to School: Školní potřeby za skvělé ceny a soutěž o zajímavé výhry

Společnost Lidl Česká republika s potěšením oznamuje zahájení akce Back to School, která nabízí rodičům skvělou příležitost nakoupit školní potřeby za výhodné ceny. V rámci nabídky mohou zákazníci v prodejnách Lidl využít speciálních cen na široký sortiment produktů, které usnadní přípravu dětí na nový školní rok. Zákazníci se zároveň mohou zapojit do soutěže o lákavé výhry, které zpříjemní začátek prvního pololetí.
Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp
Lidl

Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp

Společnost Lidl se od 25. července 2024 připojuje k digitální revoluci a začíná zasílat své letáky prostřednictvím aplikace WhatsApp. Tento krok přináší zákazníkům nejen pohodlný, ale i ekologický způsob, jak se dostat k aktuálním nabídkám. Obchodní řetězec tak odpovídá na rostoucí oblibu digitálních médií a zároveň šetří přírodní zdroje. Digitální letáky nabídnou přehledné informace a budou šetrné k životnímu prostředí.
Čeští zákazníci zůstávají věrní vanilce a čokoládě: Lidl přichází s více než 60 druhy zmrzlin
Lidl

Čeští zákazníci zůstávají věrní vanilce a čokoládě: Lidl přichází s více než 60 druhy zmrzlin

Čeští zákazníci mají jasno, pokud jde o jejich oblíbené zmrzliny – vanilka a čokoláda jsou stále na vrcholu žebříčku. Avšak příchuť slaného karamelu si rychle získává čím dál více příznivců. Obchodní řetězec Lidl přichází s rozmanitým sortimentem, který zahrnuje více než 60 druhů zmrzlin. Letní novinkou jsou osvěžující sorbety s příchutěmi exotického ovoce, jako je maracuja, ananas, mango a papája. Všechny tyto zmrzliny společnost nabízí pod privátními značkami Gelatelli a Ballino.
Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy
Lidl

Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy

Lidl od 11. července nabídne zákazníkům kytici Florine, jejímž nákupem podpoří projekt Mela for Her v Etiopii, který se zasazuje o ochranu práv žen. Projekt má totiž za cíl zajistit etiopským dívkám a ženám přístup ke kvalitním, cenově dostupným a udržitelným hygienickým potřebám.
Vyberte, kde vyroste nový Lidl Les
Lidl

Vyberte, kde vyroste nový Lidl Les

Zákazníci Lidlu mají letos opět možnost rozhodnout o tom, kde vyroste nový les. Právě dnes totiž startuje hlasování, na základě kterého následně Lidl vysází les v každém kraji České republiky. Hlasující mají navíc možnost vyhrát pobyt v přírodě na Katlově u Jakuba Vágnera. V letošním roce plánuje Lidl vysadit až 250 000 stromů.
Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly. Uzavírají partnerství na pět let
Lidl

Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly. Uzavírají partnerství na pět let

Společnost Lidl rozšířila spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací Světový fond na ochranu přírody (WWF). Strategické partnerství uzavřely na pětileté období. Cílem spolupráce je pracovat na řešení klíčových ekologických problémů současnosti, mezi které patří mj. podpora ochrany biodiverzity, vědomé stravování či snaha o snížení plýtvání potravinami.