Lidl··5 min

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.

03.10.2024 | Praha

Klimatické závazky

Společnost Lidl, jeden z největších evropských maloobchodních prodejců potravin, se zavázala, že do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality ve všech oblastech vlastního provozu i ve svých dodavatelských řetězcích. To znamená, že do roku 2050 přiblíží své emise skleníkových plynů co nejvíce nule. Cíl čisté nuly zahrnuje emise i tzv. Scope 3, tedy emise v předcházejícím a navazujícím hodnotovém řetězci společnosti Lidl. Zde vzniká více než 90 % celkových emisí společnosti.

Spojení sil ke snížení emisí

Aby společnost Lidl dosáhla nulových emisí, rozšiřuje svou klimatickou strategii o nové konkrétní cíle ve Scope 3: do roku 2034 chce snížit emise skleníkových plynů v zemědělství, lesnictví a dalším využití půdy o 42,4 % (tzv. FLAG „Forest, Land and Agriculture“ emise). Společnost Lidl se rovněž zavázala snížit ve stejném období emise v odvětví energie a průmyslu o 35 procent ("E+I emise"- ve všech případech ve srovnání s rokem 2022).

Za tímto účelem bude Lidl v budoucnu ještě úžeji spolupracovat se svými partnery a dodavateli. Společnost bude motivovat své největší dodavatele, kteří jsou zodpovědní za 75 % emisí souvisejících s výrobky, že do roku 2026 snížili své emise v souladu s iniciativou Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je celosvětová iniciativa, která podporuje společnosti při stanovování vědecky podložených cílů snižování emisí skleníkových plynů v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky o klimatu. Společnost Lidl podporuje a umožňuje svým dodavatelům dosáhnout těchto cílů prostřednictvím vhodných opatření.

Již dosažené milníky strategie v oblasti klimatu

K dnešnímu dni již společnost Lidl ušetřila 52 % provozních emisí CO2 (Scope 1 a 2- stav v obchodním roce 2023 ve srovnání s rokem 2019) . Přispělo k tomu zejména využívání obnovitelných zdrojů energie: od 1. března 2022 používá společnost Lidl ve všech prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách 100 procent zelené elektřiny . Úspěšně byla zavedena i další opatření, jako např.

• Od roku 2022 odebíráme výhradně zelenou elektřinu – v našich prodejnách, logistických centrech a kancelářských budovách

• Rozšiřujeme e-mobilitu a dobíjecích stanice. Do konce příštího obchodního roku plánujeme vybudovat dobíjecí stanici u každé naší prodejny s více než 20 parkovacími místy.

• Rozšiřujeme počet fotovoltaických zařízení na střechách našich prodejen a skladů. Do konce obchodního roku 2025 bude fotovoltaické zařízení na nejméně 95 prodejnách.

• Rozšířili jsme počet vozů na alternativní pohony jak v naší transportní logistice, tak i ve flotile služebních vozů. Zaměstnancům nabízíme i služby sdílených vozů.

• Ovoce a zeleninu nedovážíme letecky.

„Společnost Lidl již v oblasti ochrany klimatu dosáhla významného pokroku. Chceme našim zákazníkům nabízet výrobky za dostupné ceny, které jsou v souladu s našimi klimatickými cíli," říká mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková. „Změna klimatu je jednou z největších výzev naší doby. S ambiciózními cíli a rozhodnými kroky se v Lidlu ujímáme tohoto úkolu a přispíváme k jeho řešení."

Cíle založené na vědeckých poznatcích: oddanost vědě Společnosti skupiny Schwarz se připojily k iniciativě Science Based Targets již v roce 2020, aby pomohly splnit cíl Pařížské dohody o klimatu ve výši 1,5 stupně. Společnost Lidl v rámci klimatické strategie společností skupiny Schwarz formulovala vlastní klimatickou strategii s dalšími klimatickými cíli. Lidl přebírá odpovědnost a přispívá k dosažení pařížských cílů ochrany klimatu svou klimatickou ofenzivou v rámci své mezinárodní strategie CSR. Bližší informace naleznete na https://spolecnost.lidl.cz/odpovednost

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob.
| Lidl
Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl Česká republika již po čtrnácté spouští sbírku Srdce dětem, která bude probíhat od 4. do 17. listopadu ve všech prodejnách Lidlu, a následně také od 18. listopadu do 13. prosince prostřednictvím aplikace Lidl Plus. Kampaň, kterou Lidl pořádá ve spolupráci s organizací Život dětem, pomáhá dětem s vážnými onemocněními. Díky ojedinělé sbírce například získala rodina malé Niny, která se narodila s těžkou formou spinální svalové atrofie, prostředky na nákladnou genovou léčbu Zolgensma.
| Lidl
Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Společnost Lidl Česká republika spouští employer brandingovou kampaň „Příležitost pro každého“, která navazuje na úspěšnou produktovou kampaň „Lidl, Lidl, Lidl“. Ta měla za cíl ukázat zákazníkům, že právě Lidl je odpovědí na jejich potřeby a otázky. V rámci nové kampaně se společnost zaměřuje na široké spektrum lidí a představuje bohatou nabídku pracovních příležitostí napříč prodejnami, logistickými centry i administrativními pozicemi. Cílem je ukázat, že v Lidlu si každý může vybrat pozici, která odpovídá jeho potřebám, ať už jde o zkrácený úvazek, místo výkonu práce nebo možnosti kariérního růstu.
| Lidl
Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.
| Lidl
Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Lidl přináší jedinečnou šanci vyhrát velké ceny – při platbě kartou VISA uloženou v Lidl Pay mohou zákazníci vyhrát až 120 000 Kč na nákupy v prodejnách Lidl. Každý výherce obdrží 60 kupónů v hodnotě 2 000 Kč, které lze využít po celý rok. Zapojit se do soutěže je snadné! Stačí nakoupit za alespoň 350 Kč, naskenovat svou Lidl Plus kartu a sbírat známky. Jakmile nasbíráte 8 známek, automaticky se zařadíte do slosování o výhry.
| Lidl
V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V potravinové sbírce na podporu obyvatel oblastí zasažených povodněmi se zákazníkům Lidlu podařilo vybrat 310 palet s trvanlivými potravinami a drogerií. Mimořádná sbírka se konala ve všech prodejnách obchodního řetězce od 18. do 25. září ve spolupráci s Českou federací potravinových bank. Společnost Lidl Česká republika množství darů rozšířila o dalších 110 palet v hodnotě 2,4 milionu Kč.
| Lidl
Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
| Lidl
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
| Lidl
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
| Lidl
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
| Lidl