Datart··5 min

Skupina HP TRONIC uzavřela s Genesis Capital dohodu o odkupu akcií

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

HP TRONIC, do jehož portfolia patří maloobchodní prodejce elektroniky DATART a značka ETA, se dohodl s fondem Genesis Private Equity Fund III (GPEF III) ze skupiny Genesis Capital na odkupu všech akcií, které do dnešního dne držel právě tento fond. 100 % akcií se tak nově nachází ve firemní struktuře skupiny HP TRONIC, což posílí kontrolu nad strategickými rozhodnutími a umožní flexibilitu a autonomii v budoucím rozvoji.

Úspěšná sedmiletá spolupráce

Genesis významně kapitálově posílil skupinu HP TRONIC v roce 2017 v souvislosti s nákupem společnosti DATART. Začala tak více než 7letá úspěšná éra spojená s rozvojem „omnichannel“ konceptu na trhu s elektronikou.

„Stali jsme se partnerem top managementu, který představil jasný investiční záměr vytvoření leadera v maloobchodním prodeji spotřební elektroniky prostřednictvím konsolidace skupiny HP TRONIC se společností DATART. Mimořádně náročný proces konsolidace obou skupin pod vedením zkušeného generálního ředitele HP TRONIC Daniela Večeři se navzdory řadě rizik povedl a dosažené výsledky dokonce významně předčily původně naplánované cíle. Zásadní podpůrnou roli sehrálo také otevření nové moderní logistické haly se skladovým prostorem 30 tis. m² v Jirnech u Prahy, která nahradila původní sklady obou skupin,“ říká Ondřej Vičar, řídící partner Genesis Capital Equity.

Ondřej Vičar dále dodává, že neplánovaným milníkem bylo náročné období pandemie covid-19, spojené s uzavírkami prodejen v letech 2020 a 2021, které se skupině DATART podařilo zvládnout na výbornou.

„Firma zcela nahradila propad tržeb z prodejen zvýšeným výkonem internetového obchodu a díky moderní logistice vše dokázala obsloužit. Nyní již lze zkonstatovat, že z tohoto náročného období vyšel DATART ještě silnější, pokračuje v růstu a dosahuje historicky nejvyšších tržeb a tržního podílu na rekordní úrovni. Během pětadvacetiletého období existence Genesis Capital jsme úzce spolupracovali s mnoha desítkami managementů. Troufám si tvrdit, že výkon, kvalita a opravdové partnerství, které předvedl management HP TRONIC, patří k tomu nejlepšímu, s čím jsme se měli možnost setkat. Za to bych rád poděkoval,“ říká Ondřej Vičar.

Období vzájemné součinnosti zdobila kreativita, profesionalita a vzájemný respekt. S odstupem času lze vzájemnou spolupráci hodnotit jako přínosnou pro obě dvě strany. „Vstup Genesis do naší firmy v roce 2017 nebyl jen o kapitálovém přínosu. Znamenal především posílení důvěryhodnosti našeho záměru získat 100% podíl v DATARTu a vytvořit tak koncept moderního multikanálového elektrospecialisty s významným tržním postavením. Dnes je zřejmé, že se nám to podařilo, a to i navzdory tomu, že náš záměr ve své době u mnohých vyvolával značné pochyby. Myslím, že jsme za těch sedm let prokázali, že jsme ve svém jádru zdravá a mladá organizace s vizemi, za kterými je odhodlaná jít a které je schopna naplňovat. Chtěl bych tedy poděkovat především za důvěru, se kterou k nám Genesis v roce 2017 vstoupil a která de facto umožnila realizaci

naší vize vytvořit moderní „omnichannel“ pod značkou DATART. Je na místě poděkovat rovněž klubu bank ČSOB a Česká spořitelna, který nám už od akvizice DATART poskytuje potřebné financování a zajistil rovněž unikátní formu financování výstupu Genesis,“ komentuje dění Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC.

Odpověď na výzvy a posílení strategických cílů

Trh se spotřební elektronikou je dynamičtější a s příchodem konceptu „marketplace“ mnohem více konkurenční. Je tedy nezbytné, aby společnosti, jako je HP TRONIC, reagovaly na tyto přicházející změny, reflektovaly nové výzvy a soustředily se na naplňování svých strategických cílů. Adekvátní reakce na tržní situaci je základním kamenem pro udržení konkurenceschopnosti a růst společnosti.

Je symbolické, že stejně jako byl vstup Genesis podmínkou pro začátek jedné éry v historii naší firmy, i jeho výstup je jednou z nutných podmínek pro to, abychom mohli začít psát úplně novou kapitolu a realizovat výzvu v podobě spojení se skupinou NAY. Dalšími nezbytnými podmínkami pro realizaci tohoto záměru jsou povolení ze strany českého a slovenského antimonopolního úřadu. Zatímco od českého Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kladné rozhodnutí již máme, na rozhodnutí slovenského Protimonopolného úradu stále ještě čekáme. Věřím však, že se jej ve výhledu několika málo týdnů dozvíme, že bude kladné a že tak bude splněna i poslední nutná podmínka pro realizaci našeho záměru,“ dodává Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC.

Skupina HP TRONIC je významným prodejcem spotřební elektroniky a domácích spotřebičů v České republice a na Slovensku. Do jejího portfolia patří například DATART a ETA. HP TRONIC je také výrobcem, dovozcem a prodejcem vlastních značek a výhradním distributorem některých značek elektroniky. Hlavními segmenty prodeje spotřební elektroniky jsou velké domácí spotřebiče, malé domácí spotřebiče, spotřební elektronika, IT & komunikace či příslušenství.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart