Datart··4 min

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.

Poslední srpnové týdny se nesou ve jménu příprav na nový školní rok. Jejich výrazný vliv na nákupní chování Čechů tradičně zaznamenává maloobchodní prodejce elektroniky DATART. Ve druhé polovině srpna každoročně sleduje rostoucí prodeje řady produktových kategorií souvisejících s návratem žáků a studentů do školních lavic. Vloni v tomto období zaznamenal více než 30% nárůst prodejů chytrých telefonů a notebooků oproti první polovině července. Velmi podobná čísla očekává i v letošním roce.

„Priority spotřebitelů se během letní sezóny výrazně proměňují. Zatímco v prvních prázdninových týdnech si lidé pořizují především vybavení na léto a na dovolenou, v posledních týdnech prázdnin se jejich priority postupně přesouvají směrem ke shánění výbavy pro žáky a studenty nastupující v září do škol. Mezi tu patří třeba právě chytré telefony, notebooky či tablety, jejichž prodeje oproti začátku prázdnin výrazně stoupají,“ vysvětluje Roman Šubrt, vedoucí produktové marketingu IT/GSM.

Zápisky? Jedině elektronicky

Kromě žáků základních škol do lavic v září usednou také středoškoláci a o měsíc později se do přednáškových sálů vrátí i vysokoškoláci. Právě ti stále častěji využívají elektronická zařízení – ať už jsou to notebooky nebo tablety – k zaznamenávání poznámek z hodin a přednášek. Ačkoliv je tato zařízení možné pořídit už od 10 tisíc korun, podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART studenti obvykle volí dražší zařízení.

„Studenti při výběru zařízení často myslí i na další využití než jen na pořizování zápisků nebo brouzdání na internetu. Naše data ukazují, že si tito zákazníci často vybírají produkty, které mají kvalitní komponenty a zejména u notebooků tak mohou tento produkt využít jak k plnění svých školních povinností, tak i na práci či hraní her,“ říká Roman Šubrt. „Pro mnohé je také rozhodujícím faktorem dotyková obrazovka a možnost ovládání dotykovými pery,“ doplňuje.

Za kvalitu si letos rádi připlatíme

Spolu se zlepšením ekonomické situace českých domácností a opětovným růstem jejich kupní síly se podle zkušeností DATARTu pomalu posouvá zájem spotřebitelů směrem ke kvalitnějším produktům. Postupně tak roste popularita prověřených značek, které nabízí produkty ve všech klíčových segmentech a kterým zákazníci více důvěřují. „Naše data ukazují, že zákazníci dnes raději dají přednost značkám, jejichž produkty se sice pohybují v o něco vyšších cenových kategoriích, ale u kterých mají zároveň jistotu, že jim dodají kvalitní produkt a služby s ním spojené. Dobré zkušenosti se značkou jsou dnes pro spotřebitele klíčové,“ upozorňuje Roman Šubrt, vedoucí produktové marketingu IT/GSM.

Zdroj: www.datart.cz

Zadavatel
Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Další články od Datart

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART
Datart

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %
Datart

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu
Datart

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.
Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí
Datart

Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování spotřebitelů se často mění a je ovlivňováno mnoha faktory, které se ne vždy dají jednoduše předvídat. Kromě základního porozumění nákupním zvyklostem a cestám zákazníků, jsou zde další vlivy jako celospolečenské dění, ekonomická situace, nálada obyvatelstva, a dokonce i počasí, které mohou výrazně ovlivnit chuť spotřebitelů nakupovat.
Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje
Datart

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.
V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky
Datart

V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V období letních dovolených stoupá podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Během tří letních měsíců za ně lidé na českém trhu utratí více než 300 milionů korun. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty, jejichž prodeje každým rokem klesají o desítky procent, jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Za nový fotoaparát spotřebitelé v průměru zaplatí 12 300 korun.
Češi se vrhli na přenosné klimatizace a větráky. V důsledku veder na trhu dochází jejich zásoby
Datart

Češi se vrhli na přenosné klimatizace a větráky. V důsledku veder na trhu dochází jejich zásoby

Během letních měsíců se výrazně zvyšuje poptávka po přenosných klimatizacích, ochlazovačích a ventilátorech. V důsledku velkých veder posledních dnů a týdnů však poptávka Čechů po těchto spotřebičích vystřelila maximálně. Na trhu tak rychle mizí. Výrazný nárůst počtu zákazníků shánějících klimatizace, větráky či ochlazovače potvrzuje i maloobchodní prodejce elektroniky DATART, u kterého jsou tyto spotřebiče stále dostupné.
Electro World se mění na DATART
Datart

Electro World se mění na DATART

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná realizace plánované integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům.
Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů
Datart

Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů

Spolu s průměrnými teplotami v Česku podle ČHMÚ roste i četnost tropických dnů, kdy se teploty vyšplhají nad 30 °C. Právě výskyt teplotních extrémů má podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zásadní vliv na poptávku po přenosných klimatizacích, které se v českých domácnostech vlivem rostoucích teplot začínají rychle zabydlovat. Během horkého léta s dlouhodobějším výskytem tropických teplot dochází oproti chladnějším rokům k nárůstům prodejů klimatizací, ochlazovačů a větráků, v extrému např. až o 100 %, někdy i více.
Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze
Datart

Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART představuje významný přírůstek do své nabídky – aktuálně největší televizi na světě s bezmála třímetrovou úhlopříčkou a převratnou technologií QD-mini LED od předního světového výrobce TCL. Už nyní je tento technologický zázrak k vidění v prodejnách DATART v nákupních centrech Eden, Nový Smíchov a Chodov. Zákazníci tak mohou na vlastní oči zažít vrchol inovací v oblasti televizorů.