Datart··4 min

Povinné ručení pro elektrokoloběžky

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Po pomalém začátku sezóny způsobeném nepříznivým počasím se rozjíždí prodeje elektrokoloběžek. V příštích třech měsících by se měly oproti zbytku roku zvednout až o 70 procent. Část zákazníků se obává nutnosti sjednání povinného ručení, které bude od příštího roku u některých modelů povinné. Podle Martina Foltýna, manažera této kategorie pro značku DATART, se však nová pravidla reálně dotknou jen zlomku majitelů elektrokoloběžek.

Prodejci se připravují na nárůst prodejů elektrických koloběžek, které se v posledních letech staly populárním dopravním prostředkem využívaným pro cestování ve městě. Sezónu, která obvykle trvá od března do září, letos výrazně ovlivnilo proměnlivé počasí, které její počátek posunulo o několik týdnů. Nyní už je však v plném proudu, následující měsíce by měly z hlediska zájmu o elektrokoloběžky tvořit nejfrekventovanější období roku. Podle dat maloobchodního prodejce DATART v květnu, červnu a červenci narůstají prodeje této kategorie zboží ve srovnání s ostatními měsíci o 50 až 70 procent.

„Zatímco loňské teplé jaro elektrokoloběžkám opravdu přálo, letos se zájem v důsledku proměnlivého počasí probouzí až nyní, kdy se teploty vyrovnávají a koloběžky se tak opět stávají atraktivním dopravním prostředkem. Jisté zpoždění oproti minulým rokům můžeme kromě našich prodejů sledovat i na nasazování sdílených koloběžek v krajských městech, které se na mnoha místech začínají objevovat až nyní,“ vysvětluje Martin Foltýn, manažer kategorie elektrokoloběžek DATART.

Rychle jen s povinným ručením

Začátkem příštího roku dojde k významné legislativní změně, která se dotkne tisíců majitelů elektrických koloběžek. 1. ledna 2024 by se měla rozšířit platnost směrnice Evropské unie regulující a sjednocující pravidla provozu těchto zařízení napříč Evropou. Nově bude v případě některých elektrokoloběžek vyžadováno sjednané povinné ručení. Změny by se měly dotknout zařízení dosahujících rychlosti přes 25 kilometrů v hodině a těch, jejichž hmotnost přesahuje 25 kilogramů a maximální konstrukční rychlost je vyšší než 15 kilometrů v hodině.

„Současná situace, kdy stále přesně nevíme, jak budou povinnosti plynoucí z legislativních změn vypadat, určitě není ideální. Z hlediska prodejů však zatím výraznější změny ve spotřebitelském chování nepozorujeme. Další vývoj zájmu o výkonnější elektrokoloběžky, kterých se zákon dotkne, bude velmi záležet na výši povinného ručení a na tom, kolik starostí majitelům provoz těchto zařízení nově přidělá,“ odhaduje Martin Foltýn.

Maximální rychlost většiny prodávaných elektrokoloběžek už nyní výrobci omezují na 25 kilometrů za hodinu. Produktová nabídka se tak kromě generační obměny výrazně nezmění. „Zařízení, kterých by se měla novinka dotknout, tvoří v současné době přibližně 15 procent všech prodaných elektrokoloběžek v síti prodejen DATART. Celkový dopad změn by proto neměl být až tak zásadní. Většiny zákazníků se změny nijak nedotknou,“ doplňuje Martin Foltýn.

Popularita elektrických koloběžek nadále roste. Vloni jejich prodeje v síti prodejen DATART ve srovnání s rokem 2021 vzrostly o 31 procent. Dlouhodobě nejvyhledávanější značkou elektrokoloběžek je Xiaomi, která byla za strmý nárůst jejich popularity do velké míry zodpovědná. V posledních letech však přední příčky mezi nejprodávanějšími modely přepouští značkám Sencor či GoGEN.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart