Poptávka po luxusních zánovních vozech meziročně stoupla o 15 %

|

Tři čtvrtiny z nich jsou maximálně pět let starých, téměř pětina Kodiaqy

Praha, 18. května 2022 – Čtvrtinu celkové poptávky české Mototechny, která se zaměřuje na prodej zánovních a prémiových automobilů téměř všech automobilek, tvoří luxusní vozy. Za první čtyři měsíce letošního roku prodala o 15 % luxusních aut více než vloni za stejné období. Největší zájem je o českou značku Škoda s modely Kodiaq nebo Superb. Vyplynulo to z prodejní analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter Mototechna a AAA AUTO.

„Poslední dva roky pozorujeme napříč všemi zeměmi, kde působíme nejen se značkou Mototechna, ale i se značkou AAA AUTO, rostoucí zájem o mladé luxusnější modely aut. Stejně jako v jiných segmentech jde nejčastěji o koncernové vozy. Hlavním důvodem zvýšeného zájmu je to, že prémiové vozy si zachovávají silnější motory. Vozy v nižší a nižší střední třídě jsou častěji vyráběny s motory o nižším objemu. Zároveň v kategorii luxusních automobilů roste poměr těch, které mají nějaký druh elektropohonu,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings. Jen v české Mototechně se za první čtyři měsíce roku 2023 prodalo o 15 % více prémiových automobilů než v předchozím roce. „Většina těchto automobilů je velmi mladých. Jen 13 % je starších pěti let. Nadpoloviční většina aut je maximálně dva roky starých,“ doplnil Vaněček.

Téměř třetinu (30,3 %) luxusnějších aut prodaných v Mototechně tvoří Škodovky, 15,7 % Mercedes, 8,7 % BMW a 6,7 % Volkswagen. Největší zájem je o model Škoda Kodiaq (17,6 %), u kterého meziročně poptávka narostla o čtyřicet procent. „Zvýšený zájem o tento model bohužel úplně nekoresponduje s nabídkou na celém českém trhu, kde bylo inzerováno meziročně jen o sedmnáct procent více Kodiaqů. Přesto je trend oproti předešlým třem letem spíše pozitivní a nabídka se postupně mírně rozšiřuje napříč všemi segmenty,“ upozornil Petr Vaněček. Zvýšený zájem eviduje Mototechna i u druhého nejoblíbenějšího modelu Škoda Superb, který tvoří 6,6 % z celkových prodejů prémiových aut. Za skokana v popularitě by se dal považovat Volkswagen Arteon, kterého se prodává meziročně více než dvojnásobek. Drtivá většina zákazníků (82,8 %) jsou muži, nejčastěji ve věku čtyřicet až padesát let (40,3 %). Zajímavostí také je, že 43 % prémiových aut si kupují firmy.

Nejprodávanější modely prémiových aut v Mototechně v roce 2023
1.Škoda Kodiaq6.BMW X6
2.Škoda Superb7.Toyota RAV 4
3.Ford Tourneo Custom8.Audi Q7
4.Škoda Octavia9.Ford Ranger
5.BMW X510.Volkswagen Arteon

Zdroj: www.aaaauto.cz

AAA Auto

Na trhu je více zánovních aut, výrazně roste podíl hybridů a elektromobilů

Praha, 27. dubna 2023 – Situace na trhu s ojetinami se postupně stabilizuje. Na trh se s přibývajícím počtem nových aut dostává i více ojetin, včetně zánovních vozů do pěti let stáří a 50 000 najetých kilometrů. Zatímco v roce 2022 jich český sekundární trh v prvním čtvrtletí nabídl 22 843, letos jich bylo 24 311, tedy o 6,4 % více. V segmentu zánovních vozů výrazně přibývá i nabídek aut s alternativním pohonem – elektromobilů a hybridů. U elektromobilů je meziroční nárůst 103,8 %, u hybridů přes 27 %. Benzínový motor má u zánovních vozů 61 % z nich, naftový 27,7 %, hybridní 6,3 % a čistě elektrických je 3,9 % nabízených aut. Zbytek připadá na ostatní alternativní paliva. Vyplývá to z analýzy trhu zánovních vozů, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.

AAA Auto

Rekord v počtu prodaných vozů jedním prodejcem 13 019 aut patří AURESu

Praha, 17. dubna 2023 – Rekord v počtu prodaných vozů ustanovil v roce 1978 americký prodejce Joe Girard, který mezi lety 1963 a 1978 v dealerství Chevrolet prodal 13 001 vůz. V dubnu letošního roku tento 45 let starý výkon překonal dlouholetý prodejce pražské pobočky AAA AUTO, jednašedesátiletý Milan Klik počtem 13 019 prodaných aut. Současný rekord byl dnes oficiálně zapsán do České knihy rekordů, kterou spravuje pelhřimovská agentura Dobrý den.