Jiří Nehasil v pozici generálního ředitele makro ČR naváže na své dosavadní působení v top managementu společnosti, kde od ledna 2019 řídí obchodní a provozní část s odpovědností za tým více než 3 500 zaměstnanců. Členem představenstva společnosti je již od října 2016, kdy byl pověřen řízením distribuce pro Česko
a Slovensko.
Do makro ČR Nehasil nastoupil v roce 2010 s úkolem založit, vést a rozvíjet specializovaný tým obchodních zástupců zaměřených na zásadní kategorie produktů pro českou gastronomii. Od roku 2016 pak odpovídal za oblast přímého závozu zboží, tzv. Food Service Delivery, tvorbu sortimentu pro segment HoReCa, zakládal školící středisko makro akademie a podílel se na dokončení klíčového projektu výstavby moderního polo automatizovaného centrálního skladu pro zásobování všech prodejen makro.
Dlouhodobou oblastí jeho zájmu je kultivace české gastronomie. „Základní pilíře,
o které se budeme v makro i nadále opírat, jsou zákaznický servis, stabilně výhodná cena, nadstandartní kvalita zboží a odbornost zaměstnanců. Prodlužuje se sice délka života člověka, ale kvalita dožití je úplně něco jiného. Chceme, aby lidé v České republice jedli kvalitní potraviny, proto i nadále budeme pomáhat rozvíjet českou gastronomii směrem ke zdravějšímu stravování obyvatelstva,“ říká Jiří Nehasil, nový CEO makro ČR. V oboru se pohyboval již před nástupem do makro ČR, řadu let se podílel na gastronomických projektech velkých společností jako Autogrill, PPF, Coloseum či Zátiší Group. Od roku 2016 je navíc členem představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu, ambasadorem značky METRO Chef a spoluautorem projektu Stabilně výhodná cena, který má za cíl motivovat české podnikatele ze segmentu gastronomie a maloobchodu k nákupu kvalitních potravin za stále výhodnou cenu. V roce 2020 se také aktivně podílel na založení Českého gastronomického institutu a v roce 2022 stál u začátku Iniciativy ČESKÉ POLE.
Změna na pozici generálního ředitele makro ČR je také součástí úprav struktury skupiny METRO. Ta v souladu s ambicemi růstové sCore strategie přezkoumala složení skupin (clusterů) zemí, za které odpovídají výkonní viceprezidenti. V této souvislosti byl vytvořen nový cluster Střední Evropa, do jehož čela se posune dosavadní ředitel makro ČR Atila Yenisen. Kromě České republiky tak bude odpovídat za aktivity skupiny METRO rovněž v Polsku, Rakousku, Maďarsku a na Slovensku.
Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.
Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/
Zdroj: www.makro.cz