BMW··17 min

Nové BMW R 1300 GS Adventure.

BMW

BMW

BMW je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

„Vzhled nového BMW R 1300 GS Adventure zcela jistě vzbudí pozornost. Velké GS se od své téměř subtilního sourozence liší více než jen vizuálně. Ještě nikdy se nepodařilo tak harmonicky sladit jízdní komfort, ergonomii sezení a ochranu proti větru a povětrnostním podmínkám s precizním ovládáním, výjimečným komfortem podvozku a jemností jízdy. Nové BMW R 1300 GS Adventure si dalo za cíl stát se etalonem mezi velkými cestovními endury,“ Christof Lischka, vedoucí vývoje BMW Motorrad.

Pokud jde o motocyklová dobrodružství a dálkové cestování, nové BMW R 1300 GS Adventure je v kategorii cestovních endur spolehlivým a stabilním partnerem. Tento téměř zcela nově navržený model nabízí vylepšené schopnosti pro dobrodružství ve všech ohledech.

Ať už se jedná o přejezd Sahary ve spalujícím horku, zdolávání Himálají nebo objevování amazonských pralesů – velké BMW GS Adventure s plochým dvouválcovým boxerem je již více než dvě desetiletí synonymem pro dálkové cesty se spolujezdcem a spoustou zavazadel. Aby tomu tak bylo i v budoucnu a aby společnost BMW Motorrad poskytla dobrodružně založeným motocyklistům ještě více zážitků, kompletně přepracovala motor, podvozek, kapotáž, design a koncept úložných prostorů nového modelu R 1300 GS Adventure, a posunula tak základní pilíře BMW GS Adventure na novou úroveň.

Srdcem nového modelu R 1300 GS Adventure je opět legendární dvouválcový motor boxer. Nová konstrukce, poprvé představená v modelu R 1300 GS, je díky převodovce umístěné pod motorem a novému uspořádání pohonu vačkového hřídele kompaktnější než kdykoli předtím. Z objemu 1300 cm3 generuje výkon 107 kW (145 k) při 7750 1/min. Maximální točivý moment činí 149 Nm při 6500 1/min. Jedná se tak o zdaleka nejvýkonnější sériově vyráběný motor BMW boxer.

Hlavním prvkem nového podvozku je hlavní mostový rám svařený z ocelových plechů, který kromě toho, že je výrazně upraven z hlediska zástavbového prostoru, nabízí také vyšší tuhost než u předchozího modelu. Místo předchozí ocelové trubkové konstrukce má nyní nové R 1300 GS Adventure zadní rám z hliníkových trubek a kovaných dílů. Ještě větší přesnost řízení a jízdní stabilitu zajišťuje také vedení předního kola EVO Telelever s pružinou a přepracované vedení zadního kola EVO Paralever.

Nový systém elektronického nastavování podvozku Dynamic Suspension Adjustment (DSA) jako volitelná výbava s dynamickým přizpůsobením tlumení a pružení a také s vyrovnáváním zatížení.

Předchozí elektronické nastavení podvozku Dynamic ESA Next Generation samo o sobě poskytovalo vysokou úroveň bezpečnosti a radosti z jízdy v nejrůznějších druzích terénu díky dynamickému nastavení tlumení a regulaci dorazu zadní pružiny. Nové elektronické nastavování podvozku Dynamic Suspension Adjustment (DSA) jde nyní v závislosti na zvoleném jízdním režimu, jízdních podmínkách a prováděných manévrech ještě o krok dále a kombinuje dynamické nastavení tlumení vpředu a vzadu s odpovídajícím nastavením tuhosti pružiny. Automatické nastavení klidové polohy pružiny zajišťuje vyrovnávání zatížení. Díky tomu je jízda na všech površích ještě intenzivnější. Ať už sólo, ve dvojici nebo s objemnými zavazadly – podvozek DSA zajišťuje ještě vyšší úroveň bezpečnosti, schopností v zatáčkách a komfortu jízdy.

Adaptivní regulace světlé výšky a komfortní adaptivní regulace světlé výšky se snížením motocyklu jako tovární volitelná výbava.

Jako volitelná výbava pro podvozek nového modelu R 1300 GS Adventure je k dispozici adaptivní regulace výšky a komfortní adaptivní regulace světlé výšky se snížením motocyklu. Díky adaptivní regulaci světlé výšky nabízí nový model R 1300 GS Adventure plně automatické nastavení světlé výšky v závislosti na provozních podmínkách. Tím zajišťuje nejvyšší možný komfort, a to bez kompromisů v oblasti jízdní dynamiky či omezení náklonů v zatáčkách. Při stání a v nízkých rychlostech se výška motocyklu sníží o 30 mm.

Nové R 1300 GS Adventure může být také vybaveno volitelným komfortním systémem adaptivní regulace světlé výšky pro menší jezdce nebo pro obzvláště dobré nasedání a ještě snazší ovládání. Má všechny vlastnosti a funkce regulace světlé výšky a o 20 mm nižší standardní světlou výšku.

Součástí standardní výbavy jsou nyní čtyři jízdní režimy. Jízdní režim „Enduro“ pro lepší jízdní zážitky v terénu.

I ve standardní výbavě má nyní nové R 1300 GS Adventure čtyři jízdní režimy namísto tří, tím se lépe přizpůsobí individuálním preferencím jezdce. Jízdní režimy „Rain“ a „Road“ umožňují adaptaci jízdního projevu motocyklu na většinu podmínek na silnici. S jízdním režimem „Eco“ je možné dosáhnout maximálního dojezdu na jednu nádrž paliva, zatímco režim „Enduro“ umožňuje díky specifickému nastavení pro jízdu v terénu vylepšit jízdní zážitky mimo zpevněné cesty.

Automatický asistent řazení (ASA) pro plně automatické ovládání spojky s manuálním nebo automatickým řazením pro ještě větší radost z jízdy jako volitelná tovární výbava.
S novým asistentem řazení (ASA) nabízí BMW Motorrad inovativní technické řešení, které usnadňuje a zpříjemňuje jízdu. V souladu s mottem „Simplify your ride“ (Usnadněte si svoji jízdu) pomocí automatického ovládání spojky a řazení dále umocňuje zážitek z jízdy, protože nedochází z pohledu emocí ke ztrátě důležité dynamiky řazení. Automatický asistent řazení (ASA) bude od modelového roku 2025 k dispozici jako volitelná výbava také pro BMW R 1300 GS.

Nové matrixové Full LED světlomety a přídavné světlomety ve standardní výbavě. Nejmodernější LED světelné jednotky pro všechny světelné funkce a ukazatele směru integrované v chráničích rukou.
Pokud jde o bezpečnost motocyklů a s ní související inovace, je BMW Motorrad považováno za skutečného průkopníka. V souladu s tím přichází nový model R 1300 GS Adventure standardně s novým, velmi malým full-LED světlometem s výrazným novátorským světelným prvkem. Světelná jednotka se skládá ze dvou LED jednotek pro potkávací a dálková světla spolu se čtyřmi dalšími LED jednotkami pro denní svícení a boční osvětlení. Nový model R 1300 GS Adventure je rovněž vybaven dvěma mimořádně plochými přídavnými LED světlomety, které harmonicky a bezpečně splývají s karoserií. Tato kombinace osvětluje silnici s nebývalou jasností, takže zajišťuje ještě lepší viditelnost. Koncepci osvětlení nového modelu R 1300 GS doplňují nejmodernější světelné jednotky LED s nově navrženými LED směrovými ukazateli – vpředu zabudovanými do chráničů rukou, vzadu integrovanými.

Riding Assistant s aktivním systémem pro udržování rychlosti (ACC), upozorněním na čelní srážku (FCW) a novým systémem varování před nárazem zezadu (RECW) pro bezpečnou a pohodlnou jízdu na motocyklu jako volitelná tovární výbava.

Nové R 1300 GS Adventure je již standardně vybaveno dynamickým systémem pro udržování rychlosti (DCC) s brzdnou funkcí. Výbava Riding Assistant nabízí mnoho dalších funkcí v rámci volitelné tovární výbavy. Skládá se z aktivního systému pro udržování rychlosti (ACC), upozornění na čelní srážku (FCW), upozornění při změně jízdního pruhu Lane Change Warning a z nového systému varování před nárazem zezadu (RECW). Nový systém varování před nárazem zezadu signalizuje ostatním účastníkům provozu hrozící kolizi zezadu vyšší frekvencí blikání výstražných světel. Systém varování před nárazem zezadu (RECW) bude od modelového roku 2025 k dispozici také v loni představeném BMW R 1300 GS.

Nový hliníkový horní kufr a nové hliníkové boční kufry s integrovanými magnetickými spojkami, které slouží jako elektrická rozhraní pro USB nabíjecí zásuvky a osvětlení, stejně jako volitelné rozšíření objemu, jsou k dispozici jako volitelná tovární výbava.
Robustní hliníkový horní kufr o objemu 37 litrů a držák horního kufru s tlumicí základnou pro snížení vibrací, elektrické rozhraní pro osvětlení a nabíjecí zásuvku USB, jakož i integrovaná madla pro spolujezdce jsou k dispozici jako volitelné příslušenství pro nový model R 1300 GS Adventure. Nosnost je až 8 kg.

Nové hliníkové kufry s nosností až 10 kg jsou navrženy pro pohodlný a bezpečný převoz zavazadel. Celkový objem přesahuje 73 litrů, rozdělený mezi levý kufr (37 litrů) a pravý kufr (36,5 litru). Snadno se připevňují k inovativním držákům z kovaného hliníku, což zajišťuje rychlou a bezpečnou instalaci. V levém kufru je integrována magnetická spojka sloužící jako USB nabíjecí rozhraní. Dostupné rozšíření objemu o 10 litrů na každý kufr poskytuje ještě více úložného prostoru. Kufry jsou vyrobeny z vysoce kvalitního hliníku a nabízejí jednoduchou a rychlou montáž.

30litrová hliníková palivová nádrž s chytrými možnostmi uchycení a pogumovaným úložným prostorem. Účinná ochrana proti větru a povětrnostním vlivům díky čelnímu štítu a chráničům rukou s nástavci chráničů rukou.
Nový model R 1300 GS Adventure přináší zcela nový design, který jej ještě víc odlišuje od sesterského modelu R 1300 GS. Významnou součástí vnější kapotáže ve střední části nového R 1300 GS Adventure je 30litrová palivová nádrž z hliníkového plechu, částečně odkrytá, která navíc plní funkci nosiče zavazadel. Pro inženýry BMW Motorrad bylo klíčové, aby tato nádrž s velkým vnějším pláštěm také prakticky sloužila jako nosič dalšího vybavení. Proto na horní část nádrže přibyly tři upevňovací body, což umožňuje snadné doplňování paliva a rychlý přístup k nabíjení chytrého telefonu. Toto inteligentní řešení zahrnuje také jednotlivá upevňovací oka pro zavazadla a kloubové uchycení se západkovým zámkem pro 12litrovou tašku s vodotěsným vnitřním vakem a vnějšími kapsami, která je k dispozici jako volitelné příslušenství.

Šířka nádrže vzbuzuje důvěru a poskytuje účinnou čelní ochranu před povětrnostními vlivy. Velký větrný štít v kombinaci se dvěma velkými průhlednými větrnými štítky rovněž poskytuje účinnou ochranu před větrem a povětrnostními vlivy, což zajišťuje jedinečně tichou a pohodlnou jízdu i na dlouhých cestách. Součástí standardní výbavy jsou také pogumované odkládací plochy na nádrži vlevo a vpravo od horních krytů nádrže, které díky protiskluzové úpravě poskytují bezpečné odložení vybavení během zastávek.

Nové R 1300 GS Adventure: nejvyšší úroveň cestovních a terénních schopností v atraktivním základním provedení a v dalších variantách Triple Black, GS Trophy a Option 719 Karakorum.

Ani v základní verzi nenechává nové R 1300 GS Adventure nikoho na pochybách o svém účelu. Motocykl v pastelově červené barvě Racing Red má sportovní, precizně vyrýsovaný vzhled, který vybízí k motocyklovému dobrodružství. Stříbrná nádrž, černo-červená sedla, černá řídítka, černé ráfky a červené nástavce chráničů rukou vytvářejí výrazný kontrast.

V provedení Triple Black ukazuje nový model R 1300 GS Adventure svou elegantní tvář. Detaily v dokonale sladěných odstínech černé barvy a hliníková palivová nádrž opatřená vysoce kvalitním bezbarvým lakem jsou poznávacími znaky této výjimečné varianty. Černé prvky, jako je standardně dodávaný ochranný rám motoru se stříbrnými doplňky, řídítka a ráfky kol, jsou kombinovány s šedými nástavci chráničů rukou, velkými hliníkovými kryty chladiče a černo-šedými vyhřívanými sedly, které vytvářejí tradiční barevné schéma Triple Black. Vzhled Triple Black doplňuje nosič zavazadel a vysoký čelní štít s velkými větrnými štítky.

Model GS Trophy se vyznačuje sportovním barevným provedením. Modrý metalický lak Racing Blue doplňují atraktivní pruhy v pastelové bílé Light White a pastelové červené Racing Red. Texturované díly lakované matným metalickým lakem Avus Black vytvářejí vzrušující kontrasty s hliníkovými prvky. Červená a černá sedla spolu s červenými nástavci chráničů rukou tvoří v kombinaci s ochranným rámem motoru z nerezové oceli a černými vyplétanými koly atraktivní barevné schéma. Černé ochranné kryty před chladiči a přídavnými světlomety poskytují účinnou ochranu před kameny. Sportovní charakter GS Trophy dále podtrhuje menší sportovní čelní štít a sportovní madla pro spolujezdce. Velké kryty chladiče s upínacími oky a odkládací hliníkové plochy palivové nádrže rovněž nabízejí robustní kotvicí body.

Option 719 Karakorum představuje model R 1300 GS Adventure v exkluzivním matném zeleném metalickém laku Aurelius Green. Vysoce kvalitní vzhled dotvářejí zlaté linky a paket frézovaných dílů Shadow, stejně jako nápis „Opt. 719“ na víčku nádrže. Obzvláště nápadné jsou zlatě eloxované komponenty, jako jsou ráfky kol a řídítka. Standardní ochranný rám motoru je lakován černě a nástavce chráničů rukou jsou šedé. Kromě malých hliníkových krytů chladiče a ochranné mřížky na přídavných světlometech jsou k dispozici dvě černo-šedá vyhřívaná komfortní sedla, nosič zavazadel a malý sportovní čelní štít.

Hlavní vlastnosti nového BMW R 1300 GS Adventure

  • Automatický asistent řazení (ASA) s automatickým ovládáním spojky zvyšuje komfort jízdy a poskytuje vzrušující zážitek díky automatickému řazení přizpůsobenému zvolenému jízdnímu režimu.
  • Zcela nově navržený motor boxer s převodovkou umístěnou pod ním a technologií BMW ShiftCam pro variabilní časování a zdvih sacích ventilů.
  • Nejvýkonnější motor BMW boxer všech dob.
  • Razantní reakce v celém rozsahu otáček, příkladná spotřeba paliva, nízké emise, hladký chod a kultivovanost.
  • Výkon a točivý moment: 107 kW (145 k) při 7750 1/min a 149 Nm při 6500 1/min.
  • Senzor klepání pro optimální jízdní vlastnosti.
  • Zcela přepracovaný podvozek ve srovnání s předchozím modelem s hlavním mostovým rámem svařeným z ocelových plechů a zadním rámem z hliníkových trubek a kovaných prvků. Ještě citlivější reakce a větší jízdní stabilita díky novému vedení předního kola EVO Telelever s pružinou a přepracovanému odpružení zadního kola EVO Paralever.
  • Protiblokovací systém BMW Motorrad Full Integral ABS Pro jako součást standardní výbavy.
  • Čtyři jízdní režimy jako součást standardní výbavy.
  • Regulace točivého momentu motoru (MSR), dynamický brzdový asistent (DBC) a asistent rozjezdu (HSC) jako součást standardní výbavy.
  • Driving Modes Pro s dalšími jízdními režimy jako volitelná tovární výbava.
  • Dynamická kontrola trakce DTC jako součást standardní výbavy.
  • Systém elektronického nastavování podvozku (DSA) jako volitelná tovární výbava s dynamickým přizpůsobením tlumení a pružení a také s vyrovnáváním zatížení.
  • Komfortní adaptivní regulace světlé výšky a sportovní podvozek jako volitelná tovární výbava.
  • Matrixové LED světlomety a nově vyvinuté přídavné světlomety integrované do karoserie jako součást standardní výbavy.
  • Adaptivní světlomet Headlight Pro jako volitelná tovární výbava.
  • Chrániče rukou s integrovanými směrovkami jako součást standardní výbavy.
  • Hliníková nádrž o objemu 30 litrů.
  • Dynamický systém pro udržování rychlosti (DCC).
  • Riding Assistant s aktivním systémem pro udržování rychlosti (ACC), upozornění na čelní srážku (FCW), upozornění na změnu jízdního pruhu a systém varování před nárazem zezadu (RECW) pro bezpečnou a pohodlnou jízdu jako volitelná tovární výbava.
  • Standardní přihrádka pro nabíjení chytrého telefonu s integrovaným USB portem a 12V palubní zásuvkou.
  • Vyhřívání sedadla jezdce a spolujezdce pro lepší cestovní vlastnosti jako volitelná tovární výbava.
  • Nástavce řídítek umožňující zvýšení až o 30 mm jako volitelná tovární výbava.
  • Široká škála výšek sedla jako volitelná tovární výbava.
  • Konektivita: multifunkční přístrojový panel s 6,5palcovým TFT displejem a mnoha funkcemi.
  • RDC, Keyless Ride a vyhřívané rukojeti jako součást standardní výbavy.
  • Inteligentní tísňové volání jako součást standardní výbavy (v závislosti na trhu).
  • Atraktivní základní provedení spolu s variantami Triple Black, GS Trophy a Option 719 Karakorum.
  • Rozsáhlá nabídka volitelné výbavy, originální příslušenství BMW Motorrad.

Rozšířená standardní výbava nového BMW R 1300 GS Adventure ve srovnání s předchozím modelem:

  • Vyhřívané rukojeti.
  • Bezklíčkový systém Keyless Ride (řízení, zapalování a zámek palivové nádrže).
  • Kontrola tlaku v pneumatikách.
  • Regulace točivého momentu při brzdění motorem.
  • Protiblokovací systém BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
  • Dynamický systém pro udržování rychlosti DCC s brzdnou funkcí.
  • Systém elektronického nastavování podvozku DSA.
  • Přídavná světla.

Kompletní tisková zpráva je připravena ke stažení v příloze.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

Arnold Schwarzenegger a člen představenstva BMW AG symbolicky mění dodavatele energie – továrna BMW Group ve Štýrském Hradci mění dodavatele energie.

Arnold Schwarzenegger a člen představenstva BMW AG symbolicky mění dodavatele energie – továrna BMW Group ve Štýrském Hradci mění dodavatele energie.

Steyr. Továrna BMW Group v rakouském Štýrském Hradci zcela přechází na dálkové vytápění. V běžném provozu již rakouská motorárna nepoužívá zemní plyn, ale spoléhá se na teplo z nedaleké elektrárny na biomasu. Nové dodávky energie symbolicky zapnuli Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG pro výrobu, a Arnold Schwarzenegger. Změna dodavatele energie představuje další krok v úsilí BMW Group o snížení uhlíkové stopy.
| BMW
Další exkluzivní detaily zvyšují sportovní přitažlivost: BMW M Performance Parts pro nové BMW M5 Touring.

Další exkluzivní detaily zvyšují sportovní přitažlivost: BMW M Performance Parts pro nové BMW M5 Touring.

Mnichov. Kombinace výkonu, komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti a variabilního využití vnitřního prostoru vytváří exkluzivní charakter nového BMW M5 Touring (spotřeba benzinu a elektřiny – vážená, kombinovaná: 2,0 l/100 km a 30,7 kWh/100 km; emise CO2 – vážené, kombinované: 46 g/km; spotřeba paliva s vybitou baterií: 10,9 l/100 km v cyklu WLTP; třídy CO2, vážené, kombinované: B, s vybitou baterií: G). Pokud zákazníci sáhnou po nabídce dílů BMW M Performance Parts, mohou vzhledu a jízdním vlastnostem svého BMW M5 Touring dodat ještě osobitější nádech. Jejich nabídka pro tento pětidveřový vysokovýkonný sportovní vůz bude připravena již od jeho uvedení na trh.
| BMW
Recyklační a demontážní centrum BMW Group (RDC): 30 let inovací v oblasti oběhového hospodářství.

Recyklační a demontážní centrum BMW Group (RDC): 30 let inovací v oblasti oběhového hospodářství.

Mnichov. BMW Group podnikla s cílem rozvíjet systém oběhového hospodářství v automobilovém průmyslu důležité kroky v oblasti recyklace vozidel po skončení jejich životnosti. Centrum pro recyklaci a demontáž BMW Group (RDC) již 30 let vyvíjí a testuje procesy umožňující významné pokroky v recyklaci dílů a materiálů. Zkušenosti získané v RDC, podpořené globální sítí v recyklačním průmyslu, napomáhají k zavádění oběhového hospodářství v automobilovém průmyslu. RDC se rovněž zapojuje do procesu navrhování produktů BMW Group a zajišťuje, aby recyklovatelnost nových modelů byla zohledněna od samého počátku jejich vývoje.
| BMW
BMW Group Česká republika s novými řediteli obchodu a poprodejních služeb.

BMW Group Česká republika s novými řediteli obchodu a poprodejních služeb.

Praha. Michal Beneš, nový obchodní ředitel BMW Czech Republic s.r.o., funkci přebírá po Milanu Kozovi, který po vzájemné dohodě po 14 letech z BMW Group odešel. Do oddělení obchodu nastoupil Michal Beneš z pozice ředitele poprodejních služeb. Na té jej vystřídal Michal Malecha, jenž do té doby zastával pozici oblastního manažera ve stejném oddělení.
| BMW
Nezávislý závodní tým Engage Racing představuje BMW i4 Racing, světovou novinku vyvinutou v Rumunsku.

Nezávislý závodní tým Engage Racing představuje BMW i4 Racing, světovou novinku vyvinutou v Rumunsku.

Bukurešť. BMW i4 Racing „Elsa“ bylo oficiálně představeno stejným týmem, který přesně před čtyřmi lety stál za dalším světovým prvenstvím v podobě projektu MINI Electric Racing s příznačným názvem „Racing MIMI“. Projekt je organizován kolem nezávislého závodního týmu Engage Racing, který je podporován společností BMW Group Romania a řadou dalších partnerů, jako jsou Renovatio e-charge, MasterCard, Michelin, Textar, Velo, Omniasig a UniCredit Leasing.
| BMW
BMW exkluzivním automobilovým partnerem bezpečnostní konference GLOBSEC Forum 2024.

BMW exkluzivním automobilovým partnerem bezpečnostní konference GLOBSEC Forum 2024.

Praha. Každoročně think-tank GLOBSEC pořádá mezinárodní bezpečnostní konferenci GLOBSEC Forum, které se účastní nejen nejvyšší představitelé států, ale také řada bezpečnostních expertů z celého světa. Praha tuto konferenci hostila poprvé. Samotná konference probíhala od 30. srpna do 1. září v pražském hotelu Hilton a jejím letošním tématem je „Jak utišit bouři“.
| BMW
Autentický závodní styl do posledního detailu: BMW M Performance Parts pro nové BMW X3.

Autentický závodní styl do posledního detailu: BMW M Performance Parts pro nové BMW X3.

Mnichov. Nové BMW X3 je sportovnější a všestrannější než kdy dříve a je dokonale připraveno pro každodenní používání, volný čas i cestování. Čtvrté generaci tohoto modelu dodává nový designový styl výrazně osobitější výraz. Pro ještě elegantnější a sportovnější vzhled je k dispozici M sportovní paket a M sportovní paket Pro. Tomuto Sports Activity Vehicle (SAV) ale lze dodat ještě sportovnější tvář pomocí dílů BMW M Performance Parts.
| BMW
V Debrecínu to začíná hrát barvami – lakovna je prvním technickým zařízením, které bylo v nové továrně BMW Group spuštěno.

V Debrecínu to začíná hrát barvami – lakovna je prvním technickým zařízením, které bylo v nové továrně BMW Group spuštěno.

Debrecín. Výrobní závod BMW Group v Debrecínu nabírá konkrétní obrysy: moderní lakovna je první výrobní sekcí, která byla v nové maďarské továrně uvedena do provozu. Díky využití různých inovativních procesů a systémů, jako jsou Power-to-Heat, Heat Grid a eRTO, se továrna v Debrecínu stane první lakovnou v celosvětové výrobní síti BMW Group, která bude fungovat zcela bez použití fosilních paliv. Nová továrna v Debrecínu, kde se na podzim letošního roku rozběhne předsériová výroba modelů Neue Klasse, je předobrazem všech budoucích továren postavených na principech BMW iFACTORY.
| BMW
Pozvánka na sraz příznivců roadsteru BMW Z4 na konci září.

Pozvánka na sraz příznivců roadsteru BMW Z4 na konci září.

Praha/Třeboň. Setkání majitelů a příznivců ikonického roadsteru BMW Z4 se uskuteční v sobotu 21. září 2024 v penzionu U Vodníka v jihočeské Třeboni. Účastníci budou moci soutěžit o nejhezčí vůz srazu, který bude odměněn trofejí a cenami v podobě autokosmetiky a upomínkových předmětů BMW. Kromě soutěže o nejhezčí vůz se účastníci budou moci zapojit do tomboly o věcné ceny. Zlatým hřebem srazu bude oblíbená spanilá jízda po okolí Třeboňska, na kterou vozy vyrazí ve 13:30.
| BMW
Happy birthday: MINI právě dnes oslavuje 65 let ikonických inovací a závodní tradice.

Happy birthday: MINI právě dnes oslavuje 65 let ikonických inovací a závodní tradice.

Mnichov. Toto výročí je obzvlášť výjimečné, protože MINI představuje zcela nové modely – oblíbené MINI Cooper, všestranné MINI Countryman a odvážné MINI Aceman. Tyto automobily představují další kapitolu ve slavné historii MINI a spojují špičkovou techniku s klasickým potěšením z jízdy, kterým je MINI pověstné.
| BMW