BMW··10 min

Nové BMW M5 Touring.

BMW M GmbH dodává své produktové ofenzivě další impulz představením vysokovýkonného modelu, který spojuje strhující výkonnost, expresivní sportovní design a variabilní vnitřní prostor. Nové BMW M5 Touring povyšuje kombinaci výjimečných jízdních vlastností s dokonalou každodenní použitelností a schopností jízdy na dlouhé vzdálenosti, které jsou pro vozy BMW M typické, na zcela novou úroveň. Systém pohonu M HYBRID, který dosahuje maximálního výkonu 535 kW/727 k a točivého momentu 1000 Nm, zajišťuje ohromující zážitky z jízdy jak na silnicích, tak na závodním okruhu. Díky elektrifikovanému hnacímu ústrojí je zároveň možné jezdit téměř tiše a lokálně bezemisně s dojezdem až 67 km. Nekompromisní design nového BMW M5 Touring se odráží jak v exteriéru, tak v interiéru. Výrazně rozšířené blatníky a boční prahy spolu s M specifickým designem předního a zadního nárazníku jasně odlišují tento model od ostatních modelů BMW řady 5 Touring. Flexibilní zavazadlový prostor nové M5 Touring s objemem až 1630 l se ideálně hodí pro volnočasové aktivity a výlety.

Rozšíření nabídky značky v segmentu vysokovýkonných vozů o model Touring navazuje na úspěchy z minulosti i současnosti. Společnost BMW M GmbH představila variantu Touring poprvé již v roce 1992 spolu s druhou generací sedanu BMW M5. V roce 2007 varianta Touring doplnila také čtvrtou generaci vysokovýkonného sedanu BMW M5. Nyní si zákazníci mohou u nové generace BMW M5 potřetí ve čtyřicetileté historii této modelové řady vybrat ze dvou karosářských variant. Silná poptávka po vůbec prvním BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,4–10,3 l/100 km; emise CO2, kombinované: 235–233 g/km v cyklu WLTP; emisní třída CO2: G) svědčí o značném zájmu fanoušků BMW M o kombinaci výjimečné výkonnosti a mimořádného prostoru.

Výjimečně dynamické jízdní vlastnosti se snoubí s vysoce flexibilním řešením vnitřního prostoru.

Nové BMW M5 Touring zaujme harmonickým spojením závodních genů, špičkových jízdních vlastností, neochvějného komfortu při dlouhých cestách a prostorného interiéru, který lze využít mnoha způsoby. Splňuje tak požadavky náročných nadšenců, kteří oceňují charakteristickou dynamiku M automobilů a vytříbený výkon modelu BMW M5, ale na dlouhých cestách nechtějí přijít o větší zavazadlový prostor, praktičnost a komfort, které nabízí model Touring.

Nové BMW M5 Touring se veřejnosti poprvé představí na Monterey Car Week v Kalifornii v polovině srpna 2024. Bude vznikat v továrně BMW Group v Dingolfingu společně s novým BMW M5 Sedan (kombinovaná spotřeba podle WLTP: 1,7–1,6 l/100 km a 25,5–25,0 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 39–37 g/km; spotřeba paliva s vybitou baterií: 10,3–10,2 l/100 km; emisní třída CO2: B, s vybitou baterií G). Zahájení výroby je naplánováno na listopad 2024, kdy bude nové BMW M5 Touring uvedeno na trh. Mezi klíčové trhy pro tento model budou patřit především Německo a USA, následované Velkou Británií, Kanadou a Švýcarskem.

Nové pojetí typického M vzhledu s puristickými designovými detaily.

Nové BMW M5 Touring svým moderním zpracováním tradiční designérské koncepce BMW M okamžitě prozrazuje ducha motorsportu. M specifické designové prvky jsou zaměřeny na splnění funkčních požadavků, zejména v oblasti chlazení a aerodynamické vyváženosti. Výrazný střešní spoiler a ostře skloněný, tenký D sloupek podtrhují celkově dynamické linie. Neobvykle vysoký podíl ploch lakovaných v barvě karoserie navíc vytváří dojem vizuální čistoty, která stylově odkazuje na prvotřídní dynamiku vysokovýkonného sportovního vozu.

Nové BMW M5 Touring se díky svým mohutným, pro tento model specificky tvarovaným plochám výrazněji než kdy dříve odlišuje od stejné karosářské varianty běžného BMW řady 5, na jehož základě bylo postaveno. To stejné platí také pro tříprostorovou variantu. S délkou 5096 milimetrů a šířkou 1970 milimetrů (rozměry shodné s BMW M5 Sedan) je tento vysokovýkonný model o 36 milimetrů delší než BMW řady 5 Touring a o 70 milimetrů širší. Jeho výška činí 1516 milimetrů, což znamená, že na výšku měří téměř stejně jako BMW řady 5 Touring.

Působivá přední část s velkým nasávacím otvorem a nově navrženou BMW M maskou chladiče; standardně dodávaný osvětlený rámeček masky BMW Iconic Glow.

Díky M specifické přední části se varianta Touring okamžitě zařazuje do rodiny M automobilů. Jejím hlavním prvkem je nově navržená BMW M maska ve tvaru ledvinek v leskle černém provedení, která je téměř celá uzavřená. Na M typických dvojitých vodorovných lamelách masky je umístěno logo M5. Uprostřed masky jsou integrovány senzory asistenčních systémů, zatímco v její spodní části dva malé nasávací otvory účinně usměrňují vzduch proudící směrem k chladiči a zajišťují optimální regulaci teploty. Puristický design přináší svěží vzhled a je zvýrazněn černým rámečkem, standardně vybaveným osvětlením BMW Iconic Glow.

Téměř bezprostředně pod BMW M maskou chladiče ve tvaru ledvinek je umístěn centrální nasávací otvor. Tento leskle černý prvek v předním nárazníku zajišťuje mimořádně účinný přívod značného množství chladicího vzduchu a je rozdělen na dvě části středovou přepážkou, která je novým M specifickým designovým prvkem přední části inspirovaným závodními vozy. Krajní nasávací otvory, lakované v barvě karoserie, svým trojúhelníkovým tvarem zdůrazňují šířku nového BMW M5 Touring. Mimořádně působivý vzhled vytvářejí výrazně rozšířené blatníky a ostré linky kolem BMW M masky ve tvaru ledvinek, světlometů a nasávacích otvorů.

Standardně dodávané Adaptivní LED světlomety přinášejí do typické čtyřoké tváře značky moderně střídmý vzhled. Jsou vybaveny funkcí přisvěcování do zatáček a matrixovými dálkovými světly s neoslňujícím asistentem BMW Selective Beam. Světlomety, standardně v zatmaveném provedení M Shadowline, mají uvnitř černé ozdobné prvky a modré designové detaily pod LED jednotkami.

Sportovní silueta s elegantně protaženými proporcemi varianty Touring, specifickým střešním spoilerem a výrazně rozšířenými blatníky.

Při pohledu z boku je výrazný charakter nového BMW M5 Touring podtržen elegantně protáhlou linií střechy a specifickým střešním spoilerem. Celé boky byly pro tento vysokovýkonný model zcela přepracovány s cílem dosáhnout suverénní sportovní estetiky. Výsledkem je, že nové BMW M5 Touring má ve srovnání se standardními modely BMW řady 5 Touring přední blatníky rozšířené o 75 milimetrů a zadní o 48 milimetrů.

Boční okna se směrem k zadní části karoserie snižují, což podtrhuje mohutnost boků, které jsou obzvláště zdůrazněné pro nové BMW M5 Touring specifickými rozšířenými blatníky. Na rozdíl od BMW M5 Sedan se hlavní linka nad zapuštěnými klikami dveří u modelu Touring táhne až k zadním světlům, čímž propůjčuje výrazné siluetě vozu ještě větší nádech elegance. Mohutné boční prahy, lakované v barvě karoserie, zakončují spodní část vozu směrem k vozovce a vytvářejí hranu, na níž se láme světlo. Svým řešením posiluje štíhlý a sportovní celkový dojem. Přikrčená karoserie spolu s předními a zadními nárazníky sahajícími velmi nízko k vozovce taktéž zdůrazňuje fyzicky působivé proporce pětidveřového vozu. Leskle černé aerodynamicky a aeroakusticky optimalizované kryty vnějších M zpětných zrcátek lze volitelně objednat v provedení z uhlíkových vláken.

Široká a mohutná záď s monolitickou povrchovou úpravou.

Nové BMW M5 Touring se vyznačuje mohutnou a výraznou zádí. Podobně jako v přední části, i zde velkoryse dimenzované plochy vytvářejí monolitický vzhled a sebevědomě prezentují expresivní zadní část. Výrazně rozšířené zadní blatníky spolu s tenkými zadními světly zasahujícími až do boků vozu a se svislými odrazkami na vnějších okrajích zádě zdůrazňují její šířku a mohutnost.

Spolu se střešním spoilerem přispívá k lepší aerodynamice, lepší přilnavosti a nezaměnitelné auře také výrazný dvoudílný difuzor. Svislá příčka difuzoru odkazuje na rozdělení uprostřed předního nárazníku a představuje další designový prvek převzatý z designu závodních vozů. Kromě toho se v levé a pravé části zadního nárazníku nacházejí známé M dvojité koncovky výfuku s povrchovou úpravou černého chromu.

M kola z lehké slitiny s různými rozměry pro každou nápravu.
Nová M kola z lehké slitiny s dvojitými paprsky a dvoubarevnou povrchovou úpravou umocňují sportovní vzhled vozu při pohledu z boku. Různé průměry pro přední a zadní nápravu, konkrétně 20 palců vpředu a 21 vzadu, zlepšují schopnost BMW M5 Touring efektivně přenášet síly v zatáčkách na vozovku. Kola jsou vpředu obuta do pneumatik 285/40 ZR20 a vzadu do pneumatik 295/35 ZR21, což zajišťuje vynikající stabilitu v zatáčkách a působivou směrovou stabilitu, stejně jako přesný pocit z řízení a optimální trakci – a to i při ostré jízdě na závodním okruhu.

M kola z lehké slitiny jsou volitelně nabízena také v kompletně černém provedení. Mezi speciálními koly v nabídce volitelných M kol z lehké slitiny se nachází varianta, která nahrazuje klasické paprsky zcela novým typem provedení. Tato kola působí mimořádně trojrozměrným dojmem; jejich vzhled se mění v závislosti na úhlu pohledu, což jim dodává elegantní vícedílný a moderní vzhled. Všechna M kola z lehké slitiny jsou standardně vybavena sportovními pneumatikami.

Výrazné barvy karoserie; od uvedení na trh jsou k dispozici také speciální laky BMW Individual.

Zákazníci si mohou pro své nové BMW M5 Touring vybrat z deseti výrazných laků karoserie. Patří mezi ně exkluzivní M varianty zeleného metalického laku Isle of Man a modrého metalického laku Marina Bay, stejně jako laky BMW Individual v metalických odstínech světle šedá Storm Bay a matně tmavě šedá Frozen Deep Grey. Od uvedení na trh bude rovněž k dispozici výběr speciálních laků z programu BMW Individual, který zahrnuje až 150 mimořádně exkluzivních odstínů.

Kompletní tisková zpráva je k dispozici v příloze.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Zadavatel
BMW

BMW

BMW je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Další články od BMW

Další exkluzivní detaily zvyšují sportovní přitažlivost: BMW M Performance Parts pro nové BMW M5 Touring.
BMW

Další exkluzivní detaily zvyšují sportovní přitažlivost: BMW M Performance Parts pro nové BMW M5 Touring.

Mnichov. Kombinace výkonu, komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti a variabilního využití vnitřního prostoru vytváří exkluzivní charakter nového BMW M5 Touring (spotřeba benzinu a elektřiny – vážená, kombinovaná: 2,0 l/100 km a 30,7 kWh/100 km; emise CO2 – vážené, kombinované: 46 g/km; spotřeba paliva s vybitou baterií: 10,9 l/100 km v cyklu WLTP; třídy CO2, vážené, kombinované: B, s vybitou baterií: G). Pokud zákazníci sáhnou po nabídce dílů BMW M Performance Parts, mohou vzhledu a jízdním vlastnostem svého BMW M5 Touring dodat ještě osobitější nádech. Jejich nabídka pro tento pětidveřový vysokovýkonný sportovní vůz bude připravena již od jeho uvedení na trh.
Recyklační a demontážní centrum BMW Group (RDC): 30 let inovací v oblasti oběhového hospodářství.
BMW

Recyklační a demontážní centrum BMW Group (RDC): 30 let inovací v oblasti oběhového hospodářství.

Mnichov. BMW Group podnikla s cílem rozvíjet systém oběhového hospodářství v automobilovém průmyslu důležité kroky v oblasti recyklace vozidel po skončení jejich životnosti. Centrum pro recyklaci a demontáž BMW Group (RDC) již 30 let vyvíjí a testuje procesy umožňující významné pokroky v recyklaci dílů a materiálů. Zkušenosti získané v RDC, podpořené globální sítí v recyklačním průmyslu, napomáhají k zavádění oběhového hospodářství v automobilovém průmyslu. RDC se rovněž zapojuje do procesu navrhování produktů BMW Group a zajišťuje, aby recyklovatelnost nových modelů byla zohledněna od samého počátku jejich vývoje.
BMW Group Česká republika s novými řediteli obchodu a poprodejních služeb.
BMW

BMW Group Česká republika s novými řediteli obchodu a poprodejních služeb.

Praha. Michal Beneš, nový obchodní ředitel BMW Czech Republic s.r.o., funkci přebírá po Milanu Kozovi, který po vzájemné dohodě po 14 letech z BMW Group odešel. Do oddělení obchodu nastoupil Michal Beneš z pozice ředitele poprodejních služeb. Na té jej vystřídal Michal Malecha, jenž do té doby zastával pozici oblastního manažera ve stejném oddělení.
Nezávislý závodní tým Engage Racing představuje BMW i4 Racing, světovou novinku vyvinutou v Rumunsku.
BMW

Nezávislý závodní tým Engage Racing představuje BMW i4 Racing, světovou novinku vyvinutou v Rumunsku.

Bukurešť. BMW i4 Racing „Elsa“ bylo oficiálně představeno stejným týmem, který přesně před čtyřmi lety stál za dalším světovým prvenstvím v podobě projektu MINI Electric Racing s příznačným názvem „Racing MIMI“. Projekt je organizován kolem nezávislého závodního týmu Engage Racing, který je podporován společností BMW Group Romania a řadou dalších partnerů, jako jsou Renovatio e-charge, MasterCard, Michelin, Textar, Velo, Omniasig a UniCredit Leasing.
BMW exkluzivním automobilovým partnerem bezpečnostní konference GLOBSEC Forum 2024.
BMW

BMW exkluzivním automobilovým partnerem bezpečnostní konference GLOBSEC Forum 2024.

Praha. Každoročně think-tank GLOBSEC pořádá mezinárodní bezpečnostní konferenci GLOBSEC Forum, které se účastní nejen nejvyšší představitelé států, ale také řada bezpečnostních expertů z celého světa. Praha tuto konferenci hostila poprvé. Samotná konference probíhala od 30. srpna do 1. září v pražském hotelu Hilton a jejím letošním tématem je „Jak utišit bouři“.
Autentický závodní styl do posledního detailu: BMW M Performance Parts pro nové BMW X3.
BMW

Autentický závodní styl do posledního detailu: BMW M Performance Parts pro nové BMW X3.

Mnichov. Nové BMW X3 je sportovnější a všestrannější než kdy dříve a je dokonale připraveno pro každodenní používání, volný čas i cestování. Čtvrté generaci tohoto modelu dodává nový designový styl výrazně osobitější výraz. Pro ještě elegantnější a sportovnější vzhled je k dispozici M sportovní paket a M sportovní paket Pro. Tomuto Sports Activity Vehicle (SAV) ale lze dodat ještě sportovnější tvář pomocí dílů BMW M Performance Parts.
Pozvánka na sraz příznivců roadsteru BMW Z4 na konci září.
BMW

Pozvánka na sraz příznivců roadsteru BMW Z4 na konci září.

Praha/Třeboň. Setkání majitelů a příznivců ikonického roadsteru BMW Z4 se uskuteční v sobotu 21. září 2024 v penzionu U Vodníka v jihočeské Třeboni. Účastníci budou moci soutěžit o nejhezčí vůz srazu, který bude odměněn trofejí a cenami v podobě autokosmetiky a upomínkových předmětů BMW. Kromě soutěže o nejhezčí vůz se účastníci budou moci zapojit do tomboly o věcné ceny. Zlatým hřebem srazu bude oblíbená spanilá jízda po okolí Třeboňska, na kterou vozy vyrazí ve 13:30.
Happy birthday: MINI právě dnes oslavuje 65 let ikonických inovací a závodní tradice.
BMW

Happy birthday: MINI právě dnes oslavuje 65 let ikonických inovací a závodní tradice.

Mnichov. Toto výročí je obzvlášť výjimečné, protože MINI představuje zcela nové modely – oblíbené MINI Cooper, všestranné MINI Countryman a odvážné MINI Aceman. Tyto automobily představují další kapitolu ve slavné historii MINI a spojují špičkovou techniku s klasickým potěšením z jízdy, kterým je MINI pověstné.
MINI John Cooper Works: Odhalení budoucnosti dynamiky na podzim 2024.
BMW

MINI John Cooper Works: Odhalení budoucnosti dynamiky na podzim 2024.

Modely MINI John Cooper Works jsou již dlouho oslavovány pro svou nepřekonatelnou jízdní dynamiku a závodní rodokmen. Nová rodina modelů MINI JCW v tomto odkazu pokračuje a všem nadšencům nabídne volbu mezi vzrušujícím pohonem se spalovacím motorem a prvotřídní dynamikou čistě elektrického pohonu. Každá verze byla pečlivě navržena a naladěna tak, aby poskytovala nezaměnitelný zážitek z jízdy ve stylu JCW, pro nějž jsou typické ostré reakce na pohyby volantu, působivá akcelerace a suverénní spojení se silnicí.
BMW M Motorsport vyvíjí nový nejmenší závodní model. Připraven bude pro sezónu 2026.
BMW

BMW M Motorsport vyvíjí nový nejmenší závodní model. Připraven bude pro sezónu 2026.

Mnichov. S vozy BMW M235i Racing, BMW M240i Racing a BMW M2 CS Racing jsou v BMW M Motorsport cenově dostupné a technicky vyspělé vozy pro vstup do závodění tradicí. Jsou dokonalým odrazovým můstkem do vyšších tříd GT4 a GT3. V současné době inženýři BMW M Motorsport pracují na vývoji nového vozu, který doplní portfolio zákaznických závodních vozů a bude mít pozici vstupní brány do světa motorsportu.