- Nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell poháněná palivovými články ve švýcarských vozových parcích překonala vzdálenost 10 milionů kilometrů, a prokázala tak svou spolehlivost
- Výsledné snížení emisí CO2 je ekvivalentem vysázení 500 hektarů borovicového lesa
- Vozy Hyundai XCIENT Fuel Cell jezdí již v 10 zemích: v USA, Švýcarsku, Německu, Francii, Nizozemí, na Novém Zélandu, v Koreji, Izraeli, Saúdské Arábii a Spojených arabských emirátech
Těžká elektrická nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell, provozovaná ve flotilách švýcarských společností, nedávno překonala celkovou ujetou vzdálenost 10 milionů kilometrů. Tento milník dokládá dlouhodobou provozní spolehlivost a nejvyšší světovou úroveň technologie vodíkových palivových článků značky Hyundai.
Uvedeného úspěchu bylo dosaženo za pouhé tři roky a osm měsíců od uvedení modelu XCIENT Fuel Cell do švýcarského provozu v říjnu 2020. V současnosti je ve Švýcarsku v provozu celkem 48 vozů XCIENT Fuel Cell. Velkosériově vyráběné těžké nákladní vozidlo s elektrickým pohonem je poháněno dvěma systémy palivových článků o výkonu 90 kW (celkový výkon 180 kW) a elektromotorem, který poskytuje nejvyšší výkon 350 kW. Maximální dojezd přesahuje 400 km.
Flotila běžných nákladních vozidel s pohonem na naftu by ujetím 10 milionů kilometrů uvolnila do ovzduší přibližně 6300 tun oxidu uhličitého. Takové množství za rok pohltí asi 700 000 borovic. Elektrické vozy XCIENT Fuel Cell tak přinesly významné snížení emisí, které je ekvivalentem vysázení borovicového lesa pokrývajícího plochu 508 hektarů (více než 5 milionů metrů čtverečních).
Všechna těžká nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell provozovaná ve Švýcarsku spotřebovávají pouze zelený vodík, při jehož výrobě nejsou vypouštěny žádné emise oxidu uhličitého, a přispívají tak k vybudování ekologického vodíkového řetězce v Evropě.
Tento úspěch také sehraje významnou roli v dalším vývoji vodíkových palivových článků. Hyundai bude na základě analýz provozních dat (počty ujetých kilometrů, množství spotřebovaného vodíku a výkonové charakteristiky sad palivových článků) dál zdokonalovat svou technologii, kterou následně využije v různých druzích vozidel.
Nejen auta, ale celý proces výroby a zpracování vodíku
Značka Hyundai nejenže dodává do Švýcarska svá nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell, ale podporuje také výstavbu komerčního vodíkového ekosystému a aktivně se jí účastní. Vodíkový ekosystém zahrnuje kompletní řetězec včetně výroby, infrastruktury plnicích stanic a konečné spotřeby vodíku jako paliva.
Na veletrhu CES 2024 oznámil Hyundai další rozvoj své značky HTWO, která byla založena v roce 2020 se specializací na systémy vodíkových palivových článků. HTWO bude nyní obchodně zastřešovat kompletní vodíkový řetězec pro celý koncern Hyundai Group – od výroby přes skladování a přepravu až po spotřebu. Tento krok urychlí přechod na vodíkovou společnost.
V květnu pak společnost na veletrhu vyspělé čisté dopravy ACT Expo 2024 představila svou vodíkovou vizi a americký podnik pro čistou logistiku. V rámci klíčových projektů vodíkové logistiky již v USA realizuje projekt NorCAL ZERO, který zahrnuje využití 30 nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell v Kalifornii pro přepravu kontejnerů a aut. Další projekt Clean Logistics je zaměřen na snižování emisí díky využití vozů XCIENT Fuel Cell ve výrobním závodě HMGMA značky Hyundai v americkém státě Georgia.
Hyundai XCIENT Fuel Cell, oceňovaný pro svou spolehlivost a ekologičnost, je již provozován v celkem 10 zemích: v USA, Švýcarsku, Německu, Francii, Nizozemí, na Novém Zélandu, v Koreji, Izraeli, Saúdské Arábii a Spojených arabských emirátech.
Zdroj: www.hyundai.news