Makro Cash & Carry ČR··4 min

MAKRO CZECH GASTRO FEST – to nejlepší z české gastronomie na jednom místě: od 4. do 6. 5. v pražském O2 universu

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

Unikátní festival MAKRO CZECH GASTRO FEST pořádá velkoobchod makro ČR, který právě slaví 25. výročí svého vstupu na tuzemský trh, spolu s Českým gastronomickým institutem. První dva dny jsou určeny především profesionálům z oblasti gastronomie – od majitelů restaurací, šéfkuchařů přes dodavatele až po zástupce profesních sdružení a gastronomii podporujících institucí. Třetí, závěrečný den jsou zváni všichni příznivci dobrého jídla a gastronomických zážitků. Sobotní program 6. května vyvrcholí slavnostním vyhlášením vítěze národního kola soutěže Bocuse d´Or, který tak získá šanci ucházet se o účast v evropském kole Bocuse d´Or v roce 2024 v Trondheimu. O prestižní titul se utká 10 kuchařů se svými týmy: Patrik Bečvář, Jakub Fusek, František Hrdina, Petr Kozma, Ondřej Molina, Vojtěch Petržela, David Schlesinger, Martin Staněk, Dominik Unčovský a Lukáš Velšmíd.

Sérii tří odborných kongresů v rámci festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 4. května zahájí Česká brambora v gastronomii. Cílem je ukázat bramboru jako tradiční českou, zdravou, výhodnou a v neposlední řadě chutnou surovinu, která má své místo v tuzemské kultuře stravování. V průběhu dne budou přednášet a diskutovat čeští a zahraniční odborníci, ať už půjde o pěstitele, akademiky, zástupce gastronomie či veřejné činitele. „Brambory si zaslouží udržet své místo v české kultuře jídla. Věříme, že stojí za to hovořit o bramborách napříč sektory, aby si zachovaly významnou a důstojnou roli v české gastronomii," říká Martin Čivrný, vedoucí komunikace makro ČR. Kongres je součástí iniciativy makro ČR nazvané ČESKÉ POLE, jejímž cílem je dlouhodobě podporovat tradiční tuzemské plodiny a vracet je do gastronomie.

V pátek 5. května následuje Český gastronomický kongres zaměřený na aktuální oborová témata. Například jak získat kvalitní pracovní sílu do gastronomie, jak se do oboru promítly rostoucí ceny energií či jak může v podnikání pomoci digitalizace. Mnoho zajímavého přinese také sobotní kongres o zdravém stravování, který mimo jiné nabídne pohled na zdravé stravování očima odborníka i konkrétní rady, jak by měl vypadat vyvážený jídelníček na celý den nebo jak přivést nejen děti ke zdravému jídlu.

MAKRO CZECH GASTRO FEST bude jedinečnou příležitostí získat podnětné informace o nejnovějších trendech, praktická doporučení, jak šetřit čas i náklady, či prověřené kuchařské tipy. A samozřejmě také vše náležitě a dosyta ochutnat. O cenné profesní zkušenosti se podělí renomované osobnosti tuzemské gastroscény, jako je Patrik Jaroš – nejmladší šéfkuchař oceněný michelinskou hvězdou, bronzový vítěz Bocuse d'Or v Lyonu, Zdeněk Pohlreich – šéfkuchař a majitel Café Imperial, Divinis, Next Door by Imperial a autor mnoha kulinářských publikací, národní sommelierka České republiky Klára Kollárová, Miluše Makó – šéfkuchařka v Green table Prague a propagátorka vegetariánské a veganské kuchyně ad. Přímo v praxi, během kuchařských a barmanských show, předvedou své umění další stávající či vycházející hvězdy svých oborů. Například známý šéfkuchař Filip Sajler, vítězka soutěže MasterChef Česko Kristína Nemčková, specialista na autentickou vietnamskou kuchyni Khanh ta, restauratér a provozovatel legendárního Bugsy's Baru Václav Vojíř nebo trendy streetfood Pedro's Streetfood Bistro.

Online prodej vstupenek běží na www.makroczechgastrofest.cz/#vstupenky

Inspirace, sdílení, networking a spousta dobrého jídla a pití. Také o tom bude MAKRO CZECH GASTRO FEST.

Mediální servis:

2media.cz, s.r.o.

www.2media.cz

www.facebook.com/2media.cz

www.instagram.com/2mediacz

Alice Titzová

tel: +420 724 258 661

e-mail: [email protected]

Martin Čivrný

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 523

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Společnost makro ČR stahuje vybrané chlazené hovězí maso nizozemské produkce s datem minimální trvanlivosti do 9. a 15. listopadu 2024. Zákazníci jsou vyzýváni, aby produkt vrátili do prodejen makro, kde jim bude vyplacena finanční kompenzace.
| Makro Cash & Carry ČR
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro Cash & Carry ČR
Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.
| Makro Cash & Carry ČR
„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR