Únor férový, čisté svědomí. Právě to je podtitulem společné kampaně společnosti Lidl Česká republika a organizace Fairtrade, která v průběhu února vyzývá Čechy, aby prostřednictvím svých nákupů jednali co nejférověji a rozhodovali se při nákupech podle původu potravin. Férové nakupování přitom nemusí být drahé ani složité.
03.02.2025 | Praha
Společnost Lidl se připojila ke kampani "Fairbruary, měsíc Fairtrade nákupů" celosvětové organizace Fairtrade. Ta bude probíhat po celý únor na stránkách Lidl letáku i na sociálních sítích. Do kampaně se zapojí také vybraní influenceři, kteří obdrží balíčky s Fairtrade produkty. Férové nakupování se zobrazí také na stránkách Kuchyně Lidlu, kde šéfkuchař Roman Paulus v průběhu února využije certifikované produkty při přípravě borůvkové krémové tyčinky s čokoládou, šlehané ganache s pralinkami, flambovaných banánů i banánových lívanců. Cílem je motivovat a inspirovat české spotřebitele, aby dbali na to, co kupují s ohledem na původ potravin.
Ve všech prodejnách Lidl se zákazníci po celý únor budou moci seznamovat s Fairtrade produkty také prostřednictvím týdenních akčních nabídek. Za ještě výhodnější ceny mohou vyzkoušet čokolády či bonboniéry, banány a další produkty s Fairtrade certifikací. Nakupování si mohou zpříjemnit také lahodnou certifikovanou kávou z kávomatů, které Lidl již před několika lety nainstaloval ve všech svých prodejnách. Celý nákup si pak domů mohou zákazníci odnést v tašce z bavlny se známkou FAIRTRADE.
Společná výzva k férovému jednání
Společnost Lidl prodává výrobky s certifikací Fairtrade již mnoho let a dlouhodobě je největším plátcem fairtradového příplatku v České republice. Loni zaplatil 19 868 367 Kč, meziročně tak došlo ke 44% nárůstu. Ve stálém sortimentu obchodního řetězce došlo také ke čtvrtinovému nárůstu produktů s označením Fairtrade. Nyní je ve stálém sortimentu kolem 100 produktů s certifikací Fairtrade, dalších téměř 200 produktů se objevuje v průběhu roku v akcích. Tentokrát je to ale poprvé, co se společnost Lidl a organizace Fairtrade spojily do společné kampaně. Tato spolupráce má smysl, protože Lidl má na pultech stále širší výběr Fairtrade zboží a jako jeden z prvních řetězců má všechny pracovní uniformy šité z Fairtrade bio bavlny.
Certifikace Fairtrade je celosvětově nejuznávanější certifikací etické a sociální spravedlnosti. Fairtrade se snaží zajistit lepší mzdy a pracovní podmínky pro zemědělce a pracovníky Latinské Ameriky, Afriky a Asie. Kromě toho jsou v rámci systému Fairtrade omezeny pesticidy a pěstování je šetrnější k přírodě.
Zdroj: spolecnost.lidl.cz