Lidl··4 min

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.

03.02.2025 | Praha

Od zahájení ostrého provozu v září 2024 zásobuje logistické centrum 52 prodejen, přičemž do budoucna je možné sklad rozšířit o dalších 6 000 m², což by umožnilo navýšení kapacity a rozšíření obslužnosti a tím by bylo možné zásobovat ještě více prodejen, čímž by se významně posílila jeho strategická role v distribuci zboží.

Sklad disponuje kapacitou 35 770 paletových míst, která jsou rozdělena podle druhu zboží: 26 950 míst je vyhrazeno pro suchý sortiment, 3 642 pro chlazené zboží, 3 210 pro mražené produkty, 1 718 míst pro ostatní zboží a 248 pro skladování masa. Díky širokému teplotnímu rozsahu umožňuje centrum bezpečné a efektivní skladování různých druhů produktů – od mražených až po běžné suché zboží.

Odbavení až 950 objednávek denně

Denně se zde zpracuje až 950 objednávek, přičemž expedice zahrnuje 20 kamionů během dne a dalších 20 až 25 během noci. Celý provoz je podporován 261 kusy manipulační techniky. Strategická poloha skladu v těsné blízkosti dálnice usnadňuje rychlé napojení na hlavní dopravní tepny, čímž je zajištěna hladká distribuce zboží. Centrum se může pochlubit zajímavými rekordy, například nejdelší trasou kamionu o délce 380 km při zásobování prodejny v Jeseníku, zatímco průměrná vzdálenost dodávky do prodejny činí 67,27 km.

Výstavba centra probíhala od června 2022 do června 2024. První závoz se uskutečnil 16. července loňského roku, přičemž i první zaměstnanci nastoupili do skladu v průběhu tohoto měsíce.

„Logistické centrum aktivně spolupracuje s místními dodavateli, čímž podporuje rozvoj regionální ekonomiky. Zároveň přispívá k vytvoření nových pracovních míst, což pozitivně ovlivňuje zaměstnanost v dané oblasti,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

Hlavním cílem centra je zefektivnit logistické procesy a využívat nejmodernější technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci vlivu na životní prostředí. Skladové a administrativní prostory jsou navrženy tak, aby plně využívaly odpadní teplo z plynové kogenerační jednotky a technologii chlazení. Osvětlení celého areálu zajišťuje moderní LED systém vybavený chytrým řízením prostřednictvím senzorů slunečního svitu a pohybu osob.

První svého druhu v Evropě

Logistické centrum v Bravanticích se může pyšnit i řadou technologií podporující udržitelnost. Byly vybudovány retenční nádrže na dešťovou vodu, které budou do budoucna využity pro zavlažování zeleně, splachování toalet a při čištění prostor skladu. Z důvodu nedostatečné kapacity elektrické energie, musí být elektrická energie vyráběna z plynových kogeneračních jednotek. Tím je tento sklad unikátní v rámci celé Evropy. Každý produkt je skladován při přesně definovaných teplotních podmínkách v šesti úrovních teplot, což zajišťuje optimální péči o zboží. Technologie zvlhčování vzduchu byla instalována pro úsek ovoce a zeleniny.

Věděli jste, že…?
Celková plocha skladu38 500 m²
Objem uskladněného zboží35 770 europalet
Počet kusů manipulační techniky261
Denní počet zpracovaných objednávekaž 950
Plánovaný počet zásobovaných prodejenaž 70
Nejdelší trasa kamionuJeseník 380 km
Počet zaměstnanců326

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Lidl a Thun představují exkluzivní kolekci porcelánu inspirovanou jarem

Lidl a Thun představují exkluzivní kolekci porcelánu inspirovanou jarem

Lidl Česká republika ve spolupráci s českou porcelánkou Thun přináší limitovanou jarní kolekci porcelánových misek a talířů inspirovanou krásou probouzející se přírody. Tuto exkluzivní sadu mohou zákazníci získat v rámci věrnostního programu v aplikaci Lidl Plus – stačí nasbírat 6 bodů za nákupy.
| Lidl
Lidl spouští čtvrtý ročník grantové výzvy jedlých zahrad pro školy

Lidl spouští čtvrtý ročník grantové výzvy jedlých zahrad pro školy

Společnost Lidl Česká republika ve spolupráci s programem Skutečně zdravá škola zahajuje 3. března 2025 další ročník grantové výzvy Jedlá školní zahrada. Školy a školky zapojené v programu mohou získat až 100 000 Kč na vytvoření nebo rozvoj své školní zahrady. Cílem projektu je přivést děti blíže k přírodě, naučit je, odkud pochází jejich jídlo, a podpořit je ve zdravém stravování. Díky této iniciativě již dvě desítky škol napříč Českou republikou vybudovaly vlastní zahrady a nyní mají další instituce možnost se zapojit.
| Lidl
Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu

Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu

Ve čtvrtek 6. března otevírá společnost Lidl svou další prodejnu, tentokrát ve Dvoře Králové nad Labem. Zákazníci se mohou těšit na novou moderní a ekologickou prodejnu a v prvních 5 týdnech po otevření také na atraktivní akce. Zajímavostí je rovněž to, že prodejna se nachází poblíž 83 metrů vysokého památkově chráněného komínu bývalého textilního podniku TIBA.
| Lidl
Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl od 1. března 2025 opět navyšuje mzdy a současně rozšiřuje portfolio zaměstnaneckých benefitů. Ty se již na podzim minulého roku rozrostly o benefitní systém Cafeterie, nově se do něj zaměstnancům 1 x měsíčně připíší body k využití dle vlastního výběru. Program tak doplní stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené v roce, příspěvku na stravné, MultiSport karty, Sabbaticalu či placeného volna v první školní den svého prvňáčka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl zaměřuje dlouhodobě a díky tomu již počtvrté získal prestižní ocenění Top Employer.
| Lidl
Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary- únor férový, čisté svědomí

Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary- únor férový, čisté svědomí

Únor férový, čisté svědomí. Právě to je podtitulem společné kampaně společnosti Lidl Česká republika a organizace Fairtrade, která v průběhu února vyzývá Čechy, aby prostřednictvím svých nákupů jednali co nejférověji a rozhodovali se při nákupech podle původu potravin. Férové nakupování přitom nemusí být drahé ani složité.
| Lidl
Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: Po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.
| Lidl
Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Společnost Lidl Česká republika pokračuje v rozšiřování svého projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek. Aktuálně spustil testovací provoz prvního samostatně stojícího automatu pro vracení těchto obalů v prodejně OC Opatovská v Praze 11. Projekt, který je součástí strategie REset Plastic, umožňuje zákazníkům vracet libovolné PET lahve a plechovky bez nutnosti nákupu dalších produktů. Od začátku projektu v únoru 2023 se podařilo sesbírat více než 820 tisíc obalů v osmi prodejnách po celé České republice.
| Lidl
Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl dále posiluje své úsilí o vědomém stravování tím, že do roku 2050 ještě důsledněji přizpůsobí svůj sortiment Planetary Health Diet (PHD). Do roku 2030 Lidl zvýší podíl prodeje rostlinných potravin, jako jsou rostlinné bílkoviny, celozrnné výrobky, ovoce a zelenina, o 20 procent ve srovnání s rokem 2023. Lidl je prvním maloobchodníkem, který vytvořil transparentnost pro všechny kategorie potravin ve svém sortimentu ve všech 31 zemích, kde má prodejny. K tomu Lidl používá metodiku Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Tímto způsobem Lidl umožňuje svým zákazníkům činit ekologičtější a zdravější rozhodnutí.
| Lidl
Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Lidl Česká republika opět získal ocenění "Top Employer” a to už počtvrté za sebou

Nezávislý "Top Employers Institute" každoročně certifikuje nejlepší zaměstnavatele na světě. Ocenění letos opět získal i Lidl Česká republika, a to již počtvrté za sebou. Společnost se tak řadí mezi nejlepší zaměstnavatele v zemi.
| Lidl
Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveny. Potvrdily to i výsledky pilotního projektu zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek

Při příležitosti návštěvy ministra životního prostředí Petra Hladíka ve společnostech Kaufland a Lidl byly představeny průběžné výsledky dvouletého pilotního projektu na zpětný odběr nápojových PET lahví a plechovek. Programy zaměřené na edukaci zákazníků a jejich zkušenosti se systémem se osvědčily. Probíhající přípravy na budoucí zálohový systém v ČR tak vychází jak z výsledků projektu, tak zkušeností obou obchodních řetězců se zálohováním v zahraničí.
| Lidl