Lidl··4 min

Lidl největším plátcem fairtradového příplatku v Česku. Loni zaplatil bezmála 20 milionů korun

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Obchodní řetězec Lidl se v roce 2023 stal největším plátcem tzv. fairtradového příplatku v Česku. Loni zaplatil bezmála 20 milionů korun. To je v meziročním srovnání o 44 % více. Jedná se o bonusovou platbu nad rámec požadované výkupní ceny. V Lidlu vzrostly loni prodeje téměř všech klíčových komodit s certifikací Fairtrade.

13.05.2024 | Praha

Kakao

Fairtrade je hnutí a certifikační systém, který se zaměřuje na podporu spravedlivého obchodu a zlepšení životních podmínek pro zemědělce a pracovníky v rozvojových zemích. Zboží s tímto označením zahrnuje tzv. fairtradový příplatek, což je bonusová částka, která se přidává k ceně produktu, který byl vyroben a prodán podle přísných podmínek. Tato částka je placena spotřebiteli jako prostředek k podpoře spravedlivých pracovních podmínek, udržitelného zemědělství a rozvoje komunit v rozvojových zemích. Lidl Česká republika se v roce 2023 stal největším plátce fairtradového příplatku v Česku. Loni zaplatil 19 868 367 Kč, meziročně tak došlo ke 44% nárůstu. Ve stálém sortimentu obchodního řetězce došlo také ke čtvrtinovému nárůstu produktů s označením Fairtrade. Nyní je ve stálém sortimentu rovná stovka produktů s certifikací Fairtrade, dalších téměř dvě stě produktů se objevuje v průběhu roku v akcích.

Mezi fairtradovými produkty jsou bezpochyby populární banány, kterých se v loňském roce v českém Lidlu prodalo rekordních 1 064 tun. V roce 2023 vzrostl na českém trhu i prodej fairtradového kakaa, jehož se prodalo neuvěřitelných 4 301 tun, a to převážně ve formě čokolád, různých cukrovinek a zmrzlin. Prvenství v prodeji férového kakaa získala stejně jako v prodeji faitradových banánů společnost Lidl, která v loňském roce prodala výrobky z neuvěřitelných 2 676 tun kakaových bobů.

Udržitelnost a férový obchod je součástí podnikání společnosti, proto certifikaci Fairtrade nese také pracovní oblečení zaměstnanců Lidlu.

„Záleží nám na tom, abychom poskytli našim zaměstnancům kvalitní a pohodlné pracovní oděvy, které neničí planetu a nevykořisťuje ty, kteří jej vyrábí. Při vytváření kolekce oblečení pro zaměstnance v provozu byl proto kladen zvláštní důraz na trvale udržitelnou, ekologickou a fairtradovou výrobu. Prioritou bylo, aby oděvy dobře padly, byly kvalitní, pohodlné a moderní,“ přibližuje CSR konzultantka společnosti Lidl Barbora Jirků.

Jedná se o standard, který definuje ekologicko-technické požadavky v rámci celého výrobního řetězce textilu a současně vyžaduje dodržování sociálních standardů. Lidl se stal i největším prodejcem fairtradové bavlny díky nákupním taškám na opakované použití. Výrobky s označením Fairtrade mají v Lidlu své stálé místo, sortiment zahrnuje například sušenky, čokoládu, zrnkovou kávu či bavlněnou nákupní tašku.

„V Lidlu se snažíme být ve všech činnostech maximálně zodpovědní vůči svému okolí. To se odráží především v sortimentu, který zákazníkům nabízíme. Naším cílem je nabídnout jim výrobky denní spotřeby v nejvyšší kvalitě a za tu nejlepší cenu. Mezi nimi proto také přibývá produktů, které jsou vyráběny s ohledem na trvalou udržitelnost a ekologii,“ doplňuje tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob.
| Lidl
Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl Česká republika již po čtrnácté spouští sbírku Srdce dětem, která bude probíhat od 4. do 17. listopadu ve všech prodejnách Lidlu, a následně také od 18. listopadu do 13. prosince prostřednictvím aplikace Lidl Plus. Kampaň, kterou Lidl pořádá ve spolupráci s organizací Život dětem, pomáhá dětem s vážnými onemocněními. Díky ojedinělé sbírce například získala rodina malé Niny, která se narodila s těžkou formou spinální svalové atrofie, prostředky na nákladnou genovou léčbu Zolgensma.
| Lidl
Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Společnost Lidl Česká republika spouští employer brandingovou kampaň „Příležitost pro každého“, která navazuje na úspěšnou produktovou kampaň „Lidl, Lidl, Lidl“. Ta měla za cíl ukázat zákazníkům, že právě Lidl je odpovědí na jejich potřeby a otázky. V rámci nové kampaně se společnost zaměřuje na široké spektrum lidí a představuje bohatou nabídku pracovních příležitostí napříč prodejnami, logistickými centry i administrativními pozicemi. Cílem je ukázat, že v Lidlu si každý může vybrat pozici, která odpovídá jeho potřebám, ať už jde o zkrácený úvazek, místo výkonu práce nebo možnosti kariérního růstu.
| Lidl
Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.
| Lidl
Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Lidl přináší jedinečnou šanci vyhrát velké ceny – při platbě kartou VISA uloženou v Lidl Pay mohou zákazníci vyhrát až 120 000 Kč na nákupy v prodejnách Lidl. Každý výherce obdrží 60 kupónů v hodnotě 2 000 Kč, které lze využít po celý rok. Zapojit se do soutěže je snadné! Stačí nakoupit za alespoň 350 Kč, naskenovat svou Lidl Plus kartu a sbírat známky. Jakmile nasbíráte 8 známek, automaticky se zařadíte do slosování o výhry.
| Lidl
V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V potravinové sbírce na podporu obyvatel oblastí zasažených povodněmi se zákazníkům Lidlu podařilo vybrat 310 palet s trvanlivými potravinami a drogerií. Mimořádná sbírka se konala ve všech prodejnách obchodního řetězce od 18. do 25. září ve spolupráci s Českou federací potravinových bank. Společnost Lidl Česká republika množství darů rozšířila o dalších 110 palet v hodnotě 2,4 milionu Kč.
| Lidl
Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
| Lidl
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
| Lidl
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
| Lidl
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
| Lidl