Lidl··8 min

Jako z restaurace. Lidl představuje čerstvá a poctivá jídla pod 100 Kč

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Lidl představil pestrou nabídku nové kategorie čerstvých jídel na každý den. Většinou jde o tradiční české recepty, ale v nabídce nechybí ani oblíbené pokrmy například z asijské kuchyně, sladkých a veganských jídel. Jídla jsou vyrobená převážně z kvalitních lokálních surovin bez konzervantů a jsou zabalená ve 100% recyklovatelném obalu. V prodeji budou za méně než 100 korun, zákazníci si tak mohou dopřát kvalitní a chutné jídlo za přijatelnou cenu.

28.05.2024 | Praha

Filip Sajler

Svíčková, tvarohové knedlíky, nebo veganská verze Kung Pao – to vše nyní najdete v Lidl nabídce hotových jídel. Každé z nich je připraveno z kvalitních surovin, bez použití konzervantů a stabilizátorů. Hotové pokrmy navíc neprošly pasterizací nebo sterilací, takže si zákazníci mohou pochutnat na čerstvých jídlech, od základu vařených, nejmodernější technologií cook&chill a za dostupné ceny.

„Jsme nadšení, že můžeme představit naši novou řadu čerstvých jídel na každý den, která přináší nejen kvalitu, ale i chuť za dostupnou cenu. Vycházíme z tradičních českých receptů, ale nechybí ani oblíbené pokrmy z asijské kuchyně či sladká a veganská jídla,“ uvádí tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Všechna jídla vznikla pod taktovkou šéfkuchaře Filipa Sajlera, který společně se svým týmem Cibule Bistro sestavil více než 20 lahodných pokrmů. Základem každého z nich je vždy poctivý vývar Cibule Bistro.

„Tvoříme nový standard a novou kvalitu, jedná se o unikátní kombinaci poctivého kuchařské řemesla a špičkové primárně skandinávské technologie, inovativní je také použití poctivě taženého vývaru do každého jídla. Věříme, že naše nová nabídka představuje ideální alternativu pro každodenní stravování,“ doplňuje šéfkuchař Filip Sajler.

Cena a plánované rozšíření nabídky Všechny tyto pokrmy jsou v prodeji za méně než 100 Kč. Aktuálně je to více než 20 různých jídel, s ohledem na rostoucí zájem se však bude nabídka v brzké době rozšiřovat. Hotová jídla ocenili také přední influenceři, kteří se zúčastnili speciální akce nazvané „Secret Dinner“. Více se dozvíte na sociálních sítích Lidlu.

Šéfkuchař Sajler pro Lidl: I krabičkové jídlo může být kvalitní a chutnat skvěle!

Filip Sajler je známý český šéfkuchař, který stojí za značkami Cibule Bistro, Perfect canteen nebo Perfect chefs. Zakládá si na kvalitních surovinách a nejmodernějších technologiích, díky kterým může být také jídlo připravené v krabičkách kvalitní, čerstvé a chutnat skvěle. Základem pro většinu kuchyní je vývar, a proto našel způsob, jak připravit ročně až 3 miliony litrů. Lidl si vybral pro spolupráci proto, že sdílí chuť budovat nové věci a nebojí se výzev.

Jaký byl prvotní impuls propojit se s Lidlem a připravit sérii čerstvých jídel v krabičce?

Byla za tím hlavně chuť vybudovat něco nového. Myslím, že to je něco, co máme s Lidlem společného. V důsledku covidové pandemie lidé začali stále častěji volit jídlo v krabičkách, a proto jsme chtěli připravit jídla, která budou kvalitní. Připravovali jsme je od základu stejným způsobem, jako kdybychom vařili jídlo v restauraci. To znamená čerstvé suroviny, vývar a speciální technologie, díky které jsme schopni připravit jídlo bez konzervantů. Zákazník je již schopen rozeznat průmyslové jídlo od toho, které bylo poctivě uvařené a ocení, že má možnost ho získat také v obchodě, například právě v Lidlu, za rozumnou cenu.

Proč jste se rozhodl pro spolupráci právě s Lidlem?

Lidl jsme si vybrali kvůli tomu, že máme podobné tendence následovat trendy, a toto byla pro Lidl určitě výzva, stejně tak jako pro mě. Vždy, když se buduje něco nového je potřeba mít odvahu, a to je právě jeden z důvodů, proč jsme si vybrali Lidl a troufám si říct, že také proč jste si Lidl vybral nás.

Jak se vám po dobu příprav s kolegy z Lidlu spolupracovalo?

Musím ocenit profesionální přístup a tím, že jsme si nechali připravit několik zákaznických průzkumů a focus group, také chuť naslouchat. Díky tomu snáze poznáme, co od nás zákazník očekává. Zároveň je maloobchodní zkušenost Lidlu velká a myslím, že když se retail a gastronomie zkombinuje ve správném poměru, můžeme zákazníkovi nabídnout velmi zajímavý produkt. Díky technologiím může i to zdánlivě obyčejné jídlo vypadat stejně jako v restauraci či bistru.

Co bylo při přípravách těchto čerstvých jídel největší výzvou?

Vždy je potřeba nalézt sounáležitost mezi dodavatelem, tedy v tomto případě někým, kdo se gastronomii věnuje 20 let, a silným maloobchodním řetězcem. Tady v České republice to jsou zcela oddělená odvětví oproti například Holandsku, kde jsou mnohem více provázaná. V Holandsku je také patrnější ochota zákazníka připlatit si výrazněji za kvalitu jídla. Nejtěžší je tedy za mě nalézt balanc v ceně produktu. Tím nechci říct, že jinde není zákazník citlivý na cenu, ale že je potřeba být trpělivý na všech stranách, dodavatele, obchodního řetězce i zákazníka.

Měl jste u příprav volnou ruku?

Myslím, že jakmile jsme si vysvětlili, co vlastně chceme dělat, tak obě strany měly dostatečně velký prostor na přípravu. Na společném cíli jsme se shodli takřka hned, a to znamenalo odstranit průmyslově zpracované hotovky plné konzervantů a dalších látek, které tělu neprospívají, a nahradit je čerstvým, kvalitnějším jídlem.

Jakou roli hraje ve vaší práci udržitelnost?

Stanovili jsme si kodex, kterým se řídíme. Velkou inspirací pro nás byla Skandinávie. Jejich přístup je dobrým příkladem toho, jak nakládat s bioodpadem či vybírat kvalitní suroviny. Investovali jsme také do skandinávských technologií. Nechceme produkovat jídlo s konzervanty a různými barvivy, snažíme se omezit plýtvání. U obalů volíme krabičky z monoplastů, které jsou stoprocentně recyklovatelné. Pokud je na té krabičce etiketa, tak ať je ze stejného materiálu nebo aspoň snadno odstranitelná. Snažíme se k tomu přistupovat zodpovědně, ale zároveň co nejchytřeji.

Co je pro vás nejdůležitější u výběru surovin?

Sledujeme hodně jejich původ. Velmi často se mluví o tom, aby surovina byla lokální, ale v tom případě bychom si nemohli často dopřát to, co máme opravdu rádi. Takže pokud k nám surovina neletí přes půl světa, proč si ji nedopřát. Například evropský trh skýtá skvělé suroviny, které jsou dobře dostupné. Pokud žiji v Čechách, je pro mě stejně vzdálený dodavatel z Ostravy i z německého Passau. Pro nás je tedy nejzásadnější, jak byla surovina vypěstována. Naším velkým cílem do roku 2030 je, aby jídlo, které připravujeme, opravdu putovalo z farmy až na vidličku.

Které z nabízených jídel je za vás to nejlepší?

Zákazníci rozhodli, že je to svíčková, pak určitě také holandský řízek nebo červené kari.

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob.
| Lidl
Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl Česká republika již po čtrnácté spouští sbírku Srdce dětem, která bude probíhat od 4. do 17. listopadu ve všech prodejnách Lidlu, a následně také od 18. listopadu do 13. prosince prostřednictvím aplikace Lidl Plus. Kampaň, kterou Lidl pořádá ve spolupráci s organizací Život dětem, pomáhá dětem s vážnými onemocněními. Díky ojedinělé sbírce například získala rodina malé Niny, která se narodila s těžkou formou spinální svalové atrofie, prostředky na nákladnou genovou léčbu Zolgensma.
| Lidl
Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Společnost Lidl Česká republika spouští employer brandingovou kampaň „Příležitost pro každého“, která navazuje na úspěšnou produktovou kampaň „Lidl, Lidl, Lidl“. Ta měla za cíl ukázat zákazníkům, že právě Lidl je odpovědí na jejich potřeby a otázky. V rámci nové kampaně se společnost zaměřuje na široké spektrum lidí a představuje bohatou nabídku pracovních příležitostí napříč prodejnami, logistickými centry i administrativními pozicemi. Cílem je ukázat, že v Lidlu si každý může vybrat pozici, která odpovídá jeho potřebám, ať už jde o zkrácený úvazek, místo výkonu práce nebo možnosti kariérního růstu.
| Lidl
Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.
| Lidl
Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Lidl přináší jedinečnou šanci vyhrát velké ceny – při platbě kartou VISA uloženou v Lidl Pay mohou zákazníci vyhrát až 120 000 Kč na nákupy v prodejnách Lidl. Každý výherce obdrží 60 kupónů v hodnotě 2 000 Kč, které lze využít po celý rok. Zapojit se do soutěže je snadné! Stačí nakoupit za alespoň 350 Kč, naskenovat svou Lidl Plus kartu a sbírat známky. Jakmile nasbíráte 8 známek, automaticky se zařadíte do slosování o výhry.
| Lidl
V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V potravinové sbírce na podporu obyvatel oblastí zasažených povodněmi se zákazníkům Lidlu podařilo vybrat 310 palet s trvanlivými potravinami a drogerií. Mimořádná sbírka se konala ve všech prodejnách obchodního řetězce od 18. do 25. září ve spolupráci s Českou federací potravinových bank. Společnost Lidl Česká republika množství darů rozšířila o dalších 110 palet v hodnotě 2,4 milionu Kč.
| Lidl
Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
| Lidl
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
| Lidl
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
| Lidl
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
| Lidl