Lidl představil pestrou nabídku nové kategorie čerstvých jídel na každý den. Většinou jde o tradiční české recepty, ale v nabídce nechybí ani oblíbené pokrmy například z asijské kuchyně, sladkých a veganských jídel. Jídla jsou vyrobená převážně z kvalitních lokálních surovin bez konzervantů a jsou zabalená ve 100% recyklovatelném obalu. V prodeji budou za méně než 100 korun, zákazníci si tak mohou dopřát kvalitní a chutné jídlo za přijatelnou cenu.
28.05.2024 | Praha
Svíčková, tvarohové knedlíky, nebo veganská verze Kung Pao – to vše nyní najdete v Lidl nabídce hotových jídel. Každé z nich je připraveno z kvalitních surovin, bez použití konzervantů a stabilizátorů. Hotové pokrmy navíc neprošly pasterizací nebo sterilací, takže si zákazníci mohou pochutnat na čerstvých jídlech, od základu vařených, nejmodernější technologií cook&chill a za dostupné ceny.
Všechna jídla vznikla pod taktovkou šéfkuchaře Filipa Sajlera, který společně se svým týmem Cibule Bistro sestavil více než 20 lahodných pokrmů. Základem každého z nich je vždy poctivý vývar Cibule Bistro.
Cena a plánované rozšíření nabídky Všechny tyto pokrmy jsou v prodeji za méně než 100 Kč. Aktuálně je to více než 20 různých jídel, s ohledem na rostoucí zájem se však bude nabídka v brzké době rozšiřovat. Hotová jídla ocenili také přední influenceři, kteří se zúčastnili speciální akce nazvané „Secret Dinner“. Více se dozvíte na sociálních sítích Lidlu.
Šéfkuchař Sajler pro Lidl: I krabičkové jídlo může být kvalitní a chutnat skvěle!
Filip Sajler je známý český šéfkuchař, který stojí za značkami Cibule Bistro, Perfect canteen nebo Perfect chefs. Zakládá si na kvalitních surovinách a nejmodernějších technologiích, díky kterým může být také jídlo připravené v krabičkách kvalitní, čerstvé a chutnat skvěle. Základem pro většinu kuchyní je vývar, a proto našel způsob, jak připravit ročně až 3 miliony litrů. Lidl si vybral pro spolupráci proto, že sdílí chuť budovat nové věci a nebojí se výzev.
Jaký byl prvotní impuls propojit se s Lidlem a připravit sérii čerstvých jídel v krabičce?
Byla za tím hlavně chuť vybudovat něco nového. Myslím, že to je něco, co máme s Lidlem společného. V důsledku covidové pandemie lidé začali stále častěji volit jídlo v krabičkách, a proto jsme chtěli připravit jídla, která budou kvalitní. Připravovali jsme je od základu stejným způsobem, jako kdybychom vařili jídlo v restauraci. To znamená čerstvé suroviny, vývar a speciální technologie, díky které jsme schopni připravit jídlo bez konzervantů. Zákazník je již schopen rozeznat průmyslové jídlo od toho, které bylo poctivě uvařené a ocení, že má možnost ho získat také v obchodě, například právě v Lidlu, za rozumnou cenu.
Proč jste se rozhodl pro spolupráci právě s Lidlem?
Lidl jsme si vybrali kvůli tomu, že máme podobné tendence následovat trendy, a toto byla pro Lidl určitě výzva, stejně tak jako pro mě. Vždy, když se buduje něco nového je potřeba mít odvahu, a to je právě jeden z důvodů, proč jsme si vybrali Lidl a troufám si říct, že také proč jste si Lidl vybral nás.
Jak se vám po dobu příprav s kolegy z Lidlu spolupracovalo?
Musím ocenit profesionální přístup a tím, že jsme si nechali připravit několik zákaznických průzkumů a focus group, také chuť naslouchat. Díky tomu snáze poznáme, co od nás zákazník očekává. Zároveň je maloobchodní zkušenost Lidlu velká a myslím, že když se retail a gastronomie zkombinuje ve správném poměru, můžeme zákazníkovi nabídnout velmi zajímavý produkt. Díky technologiím může i to zdánlivě obyčejné jídlo vypadat stejně jako v restauraci či bistru.
Co bylo při přípravách těchto čerstvých jídel největší výzvou?
Vždy je potřeba nalézt sounáležitost mezi dodavatelem, tedy v tomto případě někým, kdo se gastronomii věnuje 20 let, a silným maloobchodním řetězcem. Tady v České republice to jsou zcela oddělená odvětví oproti například Holandsku, kde jsou mnohem více provázaná. V Holandsku je také patrnější ochota zákazníka připlatit si výrazněji za kvalitu jídla. Nejtěžší je tedy za mě nalézt balanc v ceně produktu. Tím nechci říct, že jinde není zákazník citlivý na cenu, ale že je potřeba být trpělivý na všech stranách, dodavatele, obchodního řetězce i zákazníka.
Měl jste u příprav volnou ruku?
Myslím, že jakmile jsme si vysvětlili, co vlastně chceme dělat, tak obě strany měly dostatečně velký prostor na přípravu. Na společném cíli jsme se shodli takřka hned, a to znamenalo odstranit průmyslově zpracované hotovky plné konzervantů a dalších látek, které tělu neprospívají, a nahradit je čerstvým, kvalitnějším jídlem.
Jakou roli hraje ve vaší práci udržitelnost?
Stanovili jsme si kodex, kterým se řídíme. Velkou inspirací pro nás byla Skandinávie. Jejich přístup je dobrým příkladem toho, jak nakládat s bioodpadem či vybírat kvalitní suroviny. Investovali jsme také do skandinávských technologií. Nechceme produkovat jídlo s konzervanty a různými barvivy, snažíme se omezit plýtvání. U obalů volíme krabičky z monoplastů, které jsou stoprocentně recyklovatelné. Pokud je na té krabičce etiketa, tak ať je ze stejného materiálu nebo aspoň snadno odstranitelná. Snažíme se k tomu přistupovat zodpovědně, ale zároveň co nejchytřeji.
Co je pro vás nejdůležitější u výběru surovin?
Sledujeme hodně jejich původ. Velmi často se mluví o tom, aby surovina byla lokální, ale v tom případě bychom si nemohli často dopřát to, co máme opravdu rádi. Takže pokud k nám surovina neletí přes půl světa, proč si ji nedopřát. Například evropský trh skýtá skvělé suroviny, které jsou dobře dostupné. Pokud žiji v Čechách, je pro mě stejně vzdálený dodavatel z Ostravy i z německého Passau. Pro nás je tedy nejzásadnější, jak byla surovina vypěstována. Naším velkým cílem do roku 2030 je, aby jídlo, které připravujeme, opravdu putovalo z farmy až na vidličku.
Které z nabízených jídel je za vás to nejlepší?
Zákazníci rozhodli, že je to svíčková, pak určitě také holandský řízek nebo červené kari.
Zdroj: spolecnost.lidl.cz