AAA Auto··3 min

Jak často mění Češi auta? Překvapivě dost pravidelně

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Mezi prvním a druhým prodejem uplyne v průměru 3,7 roku, pak se frekvence zvyšuje

Koupě auta je většinou velkou rodinnou událostí. Po bydlení se zpravidla jedná o druhou nejdražší položku v rodinném rozpočtu. Bývalo tedy zvykem, že když už někdo koupí auto, v rodině pak vydrží roky. Dnes je situace jiná a čeští zákazníci obměňují svůj vozový park relativně často. Společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna proto zpracovala analýzu svých prodejů, ze které vyplývá, že Češi ojetiny mění v průměru po 3,5 letech. Čím je auto starší, tím se doba od koupě do dalšího prodeje zkracuje. Analýza zahrnuje 119 187 aut, která společnost nabízela od roku 2021 do poloviny roku 2023 a kolikrát se v nabídce objevily. Rekordmany jsou dva vozy, které měla společnost AURES Holdings od roku 2010 v nabídce šestkrát.

Retence zákazníků je pro každou společnost velice důležitá. U obchodu s ojetými auty je to však trochu složitější, protože je to zboží, které dokáže být v provozuschopném stavu roky. „Lidé se nám vrací velmi často a někteří od nás historicky koupili i několik desítek vozů. Neznamená to však, že vůz, který koupili, u nás následně i prodají, protože například zůstane v rodině, nebo ho koupí někdo ze známých, ale další vůz jdou koupit opět do Áček nebo Mototechny," upozorňuje Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. „Auta, která našimi společnostmi prošly vícekrát, bývají něčím specifická a mají tak na sekundárním trhu své místo jisté i přes velký počet předchozích majitelů nebo vyšší nájezd kilometrů. Například velkoprostorové a sedmimístné vozy, které vzhledem k situaci na trhu nových vozů mizí a mladší náhrada za ně není dostupná. Dalším specifickým segmentem jsou sportovní vozy a kabriolety, které si zákazník pořídí třeba jen na jednu sezónu a další rok chce zkusit zas něco jiného, co mu bude dělat v létě radost,“ doplňuje Vaněček.

Z analýzy vyplývá, že auto, které se po prvním prodeji do Áček nebo Mototechny vrací, strávilo u majitele průměrně 3,7 roku (1 337 dní). Takových aut bylo v posledních dvou letech necelých patnáct tisíc. Mezi druhým a třetím prodejem už se doba zkracuje. Ze 1 756 vozů, které se od roku 2010 ocitly v autocentrech AURES Holdings potřetí byla průměrná doba strávená u předchozího majitele 2,9 roku (1 069 dní). Aut, která byla v AURES Holdings čtyřikrát už je pomálu, jen 183, a majitel s nimi jezdil v průměru 2,4 roku (873 dní). „Pětkrát se u nás od roku 2010 objevilo jen 23 aut, které měl majitel v průměru 1,9 roku a dokonce máme i dva šestinásobné rekordmany, které jejich majitel používal 1,6 roku. Jednalo se o Chevrolet Captiva a Mazdu CX-7,“ uzavírá Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Nejprodávanější auto Česka, Škoda Octavia, slaví ve své poslední generaci půlkulatiny. První kusy vyjely na silnice právě před pěti lety, v polovině listopadu 2019. Kvůli epidemii Covidu 19 a problémům s dodavatelskými řetězci jich však automobilka prodávala výrazně méně, než čekala – a o to později se čtyřková octavia začala dostávat na sekundární trh. Jak vyplývá z analýzy expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, během posledního roku se počet Octavií IV. v českých bazarech více než zdvojnásobil.
| AAA Auto
Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.
| AAA Auto
Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

V říjnu se v české inzerci v průměru nabízelo 142 732 ojetých aut, nejvíce v hlavním městě (26 %), Středočeském (15 %) a Jihomoravském kraji (8 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (2 %)
| AAA Auto
Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Máte pocit, že auta jsou dnes mnohem dražší než ještě před pár lety, a pohled do ceníků automobilek či do nabídek inzertních serverů s ojetými vozy vás v tom utvrzuje? Omyl. Auta zdražují jen nominálně, tedy na cenovkách – jak ukazuje analýza expertů AAA AUTO, ve skutečnosti, tedy v poměru ke kupní síle obyvatel, jsou většinou dokonce levnější než v minulosti. Dostupnost aut se tak dlouhodobě zvyšuje, což je v přímém protikladu třeba ke stoupajícím cenám nemovitostí.
| AAA Auto
Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto