Datart··5 min

Herní adaptace lámou rekordy

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Začátek roku ve jménu herních adaptací: Prodeje Hogwarts Legacy a The Last of Us lámou rekordy.

Propojení herního a filmového průmyslu se studiím vyplácí. Prodejům značky DATART v prvním čtvrtletí letošního roku dominovala hra Hogwarts Legacy inspirovaná kouzelnickým světem známým z knih o Harrym Potterovi. Skvěle si vedla i hra The Last of Us, jejíž prodeje díky novému stejnojmennému seriálu meziročně vyskočily na šestinásobek.

Spojení herního a filmového světa se ukazuje jako velmi efektivní prostředek pro zvýšení zájmu o herní tituly. Vysoké oblibě se z hlediska prodejů v síti prodejen DATART v prvním čtvrtletí letošního roku těšily zejména dvě hry, které této taktiky dokázaly naplno využít – Hogwarts Legacy a The Last of Us.

S mimořádně pozitivními ohlasy se setkala dlouho očekávaná novinka Hogwarts Legacy odehrávající se ve světě známém z knih a filmů o Harrym Potterovi. Fanouškům tohoto magického světa, ale i ostatním hráčům, dává možnost prozkoumat známé prostředí Bradavické školy čar a kouzel v otevřeném herním světě. Její prodeje v DATARTu na začátku roku dominovaly.

Zájem o hru Hogwarts Legacy byl zejména v prvních dnech po jejím vydání opravdu enormní. Za první čtvrtletí letošního roku se jednalo o vůbec nejprodávanější hru na konzoli PlayStation 5. Hra bezpochyby dokázala ke koupi nalákat i fanoušky, kteří se běžně gamingu nevěnují. Oblíbená byla napříč věkovými skupinami, díky čemuž má nakročeno k tomu stát se klíčovou hrou tohoto roku,“ komentuje Roman Šubrt, vedoucí produktového marketingu DATART.

Jde to i naopak

V případě The Last of Us šla inspirace opačným směrem. V posledních týdnech si svou premiéru odbyl stejnojmenný seriál z produkce HBO v hlavní roli s Pedrem Pascalem a Bellou Ramsey, který se snaží převyprávět příběh známý z této herní klasiky. Seriál sklidil velmi kladná hodnocení jak mezi fanoušky herní série, tak i mezi filmovými kritiky. Vedlejším efektem premiéry se stal výrazný nárůst prodejů jeho dnes již 10 let staré předlohy.

„Každému produktu pomůže, když se o něm ve veřejném prostoru mluví, zvlášť pak když se slova chopí hráč s tak velkým dosahem, jako je HBO. Výrazný zájem jsme zaznamenali už při představení poslední přepracované verze hry koncem minulého roku. Vydání seriálu však prodeje posunulo na další úroveň. V prvním čtvrtletí byly ve srovnání s minulým rokem šestinásobné, oproti poslednímu kvartálu roku 2022, kdy v předvánočním období prodeje her obvykle vrcholí, se zdvojnásobily,“ říká Roman Šubrt.

Prodejům vládne PlayStation 5

Celý segment herních konzolí zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazný nárůst. Jejich prodeje v DATARTu v tomto období stouply o téměř 170 %. Největší zájem o konzole byl v březnu, kdy se počet prodaných kusů meziročně téměř ztrojnásobil. Nejvíce se prodávaly konzole nové generace Sony PlayStation 5. Přestože jsou na trhu dostupné už od konce roku 2020, až v posledních měsících se trh dostal do bodu, kdy jsou stabilně k dostání.

„Klíčovým hybatelem trhu se v posledních letech stala dostupnost. Zásoby všech next-genových konzolí, ale i mnoha dalších produktů, byly výrazně poznamenány nedostatkem čipů způsobeným výpadky v dodavatelských řetězcích v důsledku koronavirové pandemie. Nyní se dostupnost postupně zlepšuje, díky čemuž zaznamenáváme rekordní prodeje,“ vysvětluje Roman Šubrt.

Dobrá dostupnost se odrazila i na prodejích herních konzolí Xbox Series X a S konkurenčního Microsoftu, které se meziročně zvýšily o 20 %. Další růst by mohla podpořit i hra Forza Motorsport 8 exkluzivní pro platformy Microsoftu, tedy Xbox a PC, která by měla vyjít v průběhu tohoto roku.

Budoucnost je ve virtuální realitě

Enormní zájem mezi zákazníky vzbudila druhá generace virtuální reality PlayStation VR2. V DATARTu se vyprodala během prvního dne. Podle Romana Šubrta se jedná o jeden z hlavních směrů, kterým se bude herní průmysl v příštích letech ubírat.

VR je kategorie s obrovským potenciálem, což prodeje headsetu od Sony jednoznačně potvrzují. V nejbližších letech budeme díky virtuální realitě objevovat nové možnosti a rozšiřovat hranice gamingu. Zákazníci jsou připraveni zkoušet nové technologie a Datart se jim bude jako lídr v této oblasti snažit vyjít svou nabídkou vstříc,“ uzavírá Roman Šubrt.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart