Datart··5 min

Herní adaptace lámou rekordy

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Začátek roku ve jménu herních adaptací: Prodeje Hogwarts Legacy a The Last of Us lámou rekordy.

Propojení herního a filmového průmyslu se studiím vyplácí. Prodejům značky DATART v prvním čtvrtletí letošního roku dominovala hra Hogwarts Legacy inspirovaná kouzelnickým světem známým z knih o Harrym Potterovi. Skvěle si vedla i hra The Last of Us, jejíž prodeje díky novému stejnojmennému seriálu meziročně vyskočily na šestinásobek.

Spojení herního a filmového světa se ukazuje jako velmi efektivní prostředek pro zvýšení zájmu o herní tituly. Vysoké oblibě se z hlediska prodejů v síti prodejen DATART v prvním čtvrtletí letošního roku těšily zejména dvě hry, které této taktiky dokázaly naplno využít – Hogwarts Legacy a The Last of Us.

S mimořádně pozitivními ohlasy se setkala dlouho očekávaná novinka Hogwarts Legacy odehrávající se ve světě známém z knih a filmů o Harrym Potterovi. Fanouškům tohoto magického světa, ale i ostatním hráčům, dává možnost prozkoumat známé prostředí Bradavické školy čar a kouzel v otevřeném herním světě. Její prodeje v DATARTu na začátku roku dominovaly.

Zájem o hru Hogwarts Legacy byl zejména v prvních dnech po jejím vydání opravdu enormní. Za první čtvrtletí letošního roku se jednalo o vůbec nejprodávanější hru na konzoli PlayStation 5. Hra bezpochyby dokázala ke koupi nalákat i fanoušky, kteří se běžně gamingu nevěnují. Oblíbená byla napříč věkovými skupinami, díky čemuž má nakročeno k tomu stát se klíčovou hrou tohoto roku,“ komentuje Roman Šubrt, vedoucí produktového marketingu DATART.

Jde to i naopak

V případě The Last of Us šla inspirace opačným směrem. V posledních týdnech si svou premiéru odbyl stejnojmenný seriál z produkce HBO v hlavní roli s Pedrem Pascalem a Bellou Ramsey, který se snaží převyprávět příběh známý z této herní klasiky. Seriál sklidil velmi kladná hodnocení jak mezi fanoušky herní série, tak i mezi filmovými kritiky. Vedlejším efektem premiéry se stal výrazný nárůst prodejů jeho dnes již 10 let staré předlohy.

„Každému produktu pomůže, když se o něm ve veřejném prostoru mluví, zvlášť pak když se slova chopí hráč s tak velkým dosahem, jako je HBO. Výrazný zájem jsme zaznamenali už při představení poslední přepracované verze hry koncem minulého roku. Vydání seriálu však prodeje posunulo na další úroveň. V prvním čtvrtletí byly ve srovnání s minulým rokem šestinásobné, oproti poslednímu kvartálu roku 2022, kdy v předvánočním období prodeje her obvykle vrcholí, se zdvojnásobily,“ říká Roman Šubrt.

Prodejům vládne PlayStation 5

Celý segment herních konzolí zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazný nárůst. Jejich prodeje v DATARTu v tomto období stouply o téměř 170 %. Největší zájem o konzole byl v březnu, kdy se počet prodaných kusů meziročně téměř ztrojnásobil. Nejvíce se prodávaly konzole nové generace Sony PlayStation 5. Přestože jsou na trhu dostupné už od konce roku 2020, až v posledních měsících se trh dostal do bodu, kdy jsou stabilně k dostání.

„Klíčovým hybatelem trhu se v posledních letech stala dostupnost. Zásoby všech next-genových konzolí, ale i mnoha dalších produktů, byly výrazně poznamenány nedostatkem čipů způsobeným výpadky v dodavatelských řetězcích v důsledku koronavirové pandemie. Nyní se dostupnost postupně zlepšuje, díky čemuž zaznamenáváme rekordní prodeje,“ vysvětluje Roman Šubrt.

Dobrá dostupnost se odrazila i na prodejích herních konzolí Xbox Series X a S konkurenčního Microsoftu, které se meziročně zvýšily o 20 %. Další růst by mohla podpořit i hra Forza Motorsport 8 exkluzivní pro platformy Microsoftu, tedy Xbox a PC, která by měla vyjít v průběhu tohoto roku.

Budoucnost je ve virtuální realitě

Enormní zájem mezi zákazníky vzbudila druhá generace virtuální reality PlayStation VR2. V DATARTu se vyprodala během prvního dne. Podle Romana Šubrta se jedná o jeden z hlavních směrů, kterým se bude herní průmysl v příštích letech ubírat.

VR je kategorie s obrovským potenciálem, což prodeje headsetu od Sony jednoznačně potvrzují. V nejbližších letech budeme díky virtuální realitě objevovat nové možnosti a rozšiřovat hranice gamingu. Zákazníci jsou připraveni zkoušet nové technologie a Datart se jim bude jako lídr v této oblasti snažit vyjít svou nabídkou vstříc,“ uzavírá Roman Šubrt.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart
Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
| Datart
Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
| Datart
Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.
| Datart
Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování spotřebitelů se často mění a je ovlivňováno mnoha faktory, které se ne vždy dají jednoduše předvídat. Kromě základního porozumění nákupním zvyklostem a cestám zákazníků, jsou zde další vlivy jako celospolečenské dění, ekonomická situace, nálada obyvatelstva, a dokonce i počasí, které mohou výrazně ovlivnit chuť spotřebitelů nakupovat.
| Datart
Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.
| Datart
V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V období letních dovolených stoupá podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Během tří letních měsíců za ně lidé na českém trhu utratí více než 300 milionů korun. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty, jejichž prodeje každým rokem klesají o desítky procent, jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Za nový fotoaparát spotřebitelé v průměru zaplatí 12 300 korun.
| Datart