Packeta / Zásilkovna··5 min

E-commerce průzkum: přeprava zásilek, data z trhu, chování zákazníků

Přinášíme vám výsledky unikátního průzkumu mezi stovkami českých e-shopů, který jsme provedli ve spolupráci s výzkumnou agenturou Behavio. Co je pro e-shopy důležité při výběru dopravce, jaké typy zásilek nejčastěji posílají a jak zákazníci nejraději platí? Pojďte mrknout na data!

Rozsáhlý průzkum mezi téměř 500 internetovými obchody proběhl v srpnu letošního roku. Z výsledků vyplynulo, že dva nejdůležitější parametry pro spolupráci e-shopu s dopravní společností jsou jednoznačně

  1. rychlé doručení zásilky (důležité pro 98 % e-shopů)
  2. a dodržení termínu doručení (důležité pro 96 % e-shopů).

Mezi další zásadní předpoklady spolupráce patří dodržení termínu doručení (96 %), funkční zákaznický servis a spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %).

59 % e-shopů odesílá zásilky v hodnotě od 1 000 do 5 000 Kč

Průzkum zjišťoval i další důležité oblasti zaměřené na chování a preference internetových obchodů: například nejčastěji integrovanými platebními metodami je platba předem bankovním převodem (88 %) a platba při převzetí hotovostí (76 %). Zajímavým zjištěním také je, že většina e-shopů (62 %) si k ceně za přepravu nepřidává marži a 59 % e-shopů odesílá zásilky v hodnotě od 1 000 do 5 000 Kč.

E-shopy s dopravci komunikují nejčastěji přes zákaznický servis

Průzkum také zkoumal, jakým způsobem spolu internetové obchody a přepravní společnosti komunikují. Jednoznačně dominuje telefonický zákaznický servis (62 %), téměř polovina dotázaných (49 %) pak využívá e-mail, komunikaci řeší samozřejmě také přes obchodní zástupce (32 %), dále pak přes online chatbot (12 %), SMS nebo notifikace v aplikaci (11 %) a sociální sítě (5 %).

Další zajímavá čísla z trhu

  • 59 % e-shopů odesílá zásilky na denní bázi
  • 76 % e-shopů posílá zásilky do 5 kg
  • Nejčastějším sídlem internetových obchodů je Praha (31 %), Jihomoravský (13 %), Středočeský (11 %) nebo Moravskoslezský kraj (10 %)
  • 87 % e-shopů považuje reklamaci za uzavřenou až v okamžiku, kdy jsou vrácené peníze připsané na účtu
  • Dvě třetiny e-shopů (72 %) v posledním roce neměnily pozici doručovacích společností v košíku na základě akční nabídky dopravce

Tip: Jste e-shopař a komunikace přes sociální sítě je vám příjemná? Přidejte se do naší facebookové skupiny Zásilkovna Poradna, kde si naši partneři z řad e-shopařů vyměňují zkušenosti a zároveň se tu dozvídají všechny důležité novinky z našeho provozu.

Zásilkovna je v parametrech klíčových pro e-shopy lídrem trhu

„Cílem unikátního průzkumu bylo zmapovat, co internetové obchody v České republice požadují od doručovacích společností. Dále jsme zjišťovali, jak se e-shopy na B2B trhu chovají, jaké doručovatele a služby využívají a jak jsou s nimi spokojeny.“

Tomáš Bzirský​

Head of Group Marketing Packeta Group

Samozřejmě jsme také zkoumali, jak si v konkurenci ostatních přepravních firem stojí Zásilkovna. Ve všech parametrech, které jsou pro e-shopy klíčové pro spolupráci s přepravní firmou, jsme lídrem trhu. Potěšilo nás, že 69 % e-shopů, které se Zásilkovnou spolupracují, jsou s našimi službami spokojeni,“ doplňuje Tomáš Bzirský.

Jak účastníci průzkumu hodnotí naše stěžejní služby a produkty?

U Z-BOXů veřejnost dle průzkumu kvituje zejména jejich flexibilitu (možnost vyzvedávat zásilky kdykoliv) a dostupnost. Oceňuje, že zde není nutný osobní kontakt a žádné fronty a že jsou Z-BOXy moderní a bezpečné. Co se týče aplikace Zásilkovna, veřejnost chválí její přehlednost a to, že lze snadno kontrolovat polohu zásilky, zjistit otevírací dobu výdejních míst a pohodlně najít výdejní heslo.

Většina e-shopů (62 %) využívá Zásilkovnu i pro doručování zásilek do zahraničí a dalších 18 % to plánuje.

„Průzkumu se zúčastnily nejen malé e-shopy, které posílají jednotky zásilek měsíčně, ale také podstatně větší hráči, jejichž sklady opustí stovky balíků denně,“ komentuje výsledky Apolena Broďáková, socioložka z výzkumné agentury Behavio. „Vzhledem k tomu, že e-shopy spolupracují jak se Zásilkovnou, tak i jinými dopravci, data nám dávají dobrý vhled do B2B trhu. Je z nich patrné, že si Zásilkovna vede velmi dobře, a ukazují také, v čem vyniká oproti konkurenci,“ dodává.

Kam dál? Mrkněte na další tiskové zprávy ze Zásilkovny.

Zdroj: www.zasilkovna.cz

Zadavatel
Packeta / Zásilkovna

Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna je ryze český franšízový logisticko-technologický projekt zakladatelky Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logisticko-technologické služby pro internetové obchody. Zásilkovna je dnes součástí 14 společností holdingu Packeta, který působí v 8 zemích, do 34 zemí doručuje. Holding Packeta řídí Simona Kijonková. Zásilkovna provozuje také úspěšnou službu Mezi námi pro doručování zásilek mezi fyzickými osobami. V roce 2020 spustila Packeta Z-BOXy, ekologické automatické výdejní boxy. Jejich počet překonal hranici 6 000 instalací, kromě České republiky fungují také na Slovensku a v Maďarsku. Packeta má aktuálně více než 15 000 vlastních výdejních míst (v ČR je to více než 9 000 VM), více než 140 000 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 46 000 e-shopy. Obrat skupiny v roce 2022 byl 6,1 miliardy korun, počet přepravených zásilek 90 milionů kusů. Více na www.zasilkovna.cz / www.packeta.com.

Další články od Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna pravidla hospodářské soutěže neporušila, rozhodl ÚOHS
Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna pravidla hospodářské soutěže neporušila, rozhodl ÚOHS

V průběhu minulých let probíhalo u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže správní řízení týkající se možného porušení hospodářské soutěže ze strany Zásilkovny. To mělo spočívat v nesprávném znění konkurenční doložky. Rozhodnutí ÚOHS ale potvrzuje, že k porušení pravidel hospodářské soutěže nedošlo.
Zásilkovna upevňuje svou pozici na trhu. Sází na své místo v srdcích Čechů
Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna upevňuje svou pozici na trhu. Sází na své místo v srdcích Čechů

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická firma, spouští jednu ze svých největších brandových kampaní s názvem Zásilkovna. Moje srdcovka. Cílem kampaně je dlouhodobě upevnit pozici Zásilkovny nejen na trhu, ale i v srdcích zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Socialpark a poběží od konce března jako klíčová linka komunikace Zásilkovny pro rok 2024. Propagace startuje v Česku a následně bude pokračovat na Slovensku a Maďarsku, které patří mezi klíčové trhy Packety, mateřské společnosti Zásilkovny.
Už potřetí jsme partnerem Remobilu v kampani Recykluj mobil
Packeta / Zásilkovna

Už potřetí jsme partnerem Remobilu v kampani Recykluj mobil

Startuje třetí ročník kampaně Recykluj mobil s cílem zvýšit recyklaci starých a nepotřebných mobilních telefonů. Se Zásilkovnou je to snazší, než byste čekali, a navíc zdarma.
Simona Kijonková odchází po 13 letech z vedení Packeta Group
Packeta / Zásilkovna

Simona Kijonková odchází po 13 letech z vedení Packeta Group

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny, odejde z vedení skupiny Packeta. Zásilkovnu založila v roce 2010 a po dobu 13 let ji z pozice generální ředitelky vedla až do současného úspěšného exitu. V prosinci 2023 uzavřeli společníci skupiny Packeta, JSK Investments (48,6 %), společnost NOTINO a další čtyři společníci smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu Emma Capital a CVC Capital Partners; s kapitálovou podporou R2G. Do funkce CEO skupiny Packeta by měl nastoupit, po splnění všech odkládacích podmínek smluvní dokumentace, zkušený manažer Erich Čomor. Packeta je dlouhodobě zisková a v roce 2023 dosáhla obratu 7,25 miliardy korun. Oproti roku 2022 se ji podařilo zdvojnásobit EBITDA.
Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů
Packeta / Zásilkovna

Skupina Packeta rostla v roce 2023 opět dvouciferně. Dosáhla v obratu 7,25 miliardy korun, meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek překročil 100 milionů

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2023 obrat na 7,25 miliardy korun. Meziročně jde o 18,3% nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 106 milionů. Ve srovnání s rokem 2022 jde o navýšení o 17,9 %. Na konci roku 2023 měla skupina Packeta více než 15 000 vlastních výdejních míst ve 4 zemích, z toho 6 200 Z-BOXů, automatických boxů a přes 137 000 partnerských výdejních míst v celé Evropě. V roce 2023 Packeta významně investovala do budování nových dep, automatizace a modernizace dep stávajících s cílem zvýšit kvalitu doručení, zvýšit efektivitu svozů a rozvozů zásilek, a tím zvýšit zákaznickou spokojenost. Packeta aktuálně doručuje pro více než 49 000 e-shopů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si stáhlo přes 8 000 000 uživatelů.
Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitelskou strukturu. Novým majitelem se během příštího roku stane konsorcium investorů
Packeta / Zásilkovna

Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitelskou strukturu. Novým majitelem se během příštího roku stane konsorcium investorů

Společníci skupiny Packeta, mateřské společnosti české technologicko-logistické firmy Zásilkovna, uzavřeli smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu CVC Capital Partners a Emma Capital; s kapitálovou podporou R2G. Transakce podléhá souhlasu příslušných regulačních orgánů a její uzavření se očekává v první polovině roku 2024. Podmínky transakce jsou důvěrné. Skupina Packeta je dlouhodobě zisková a v letošním roce dosáhne obratu 7,25 miliardy korun.
Zásilkovna obhájila loňské vítězství v soutěži Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby
Packeta / Zásilkovna

Zásilkovna obhájila loňské vítězství v soutěži Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby

Zásilkovna se podruhé stala vítězem v soutěži Nejdůvěryhodnější značka 2023 v kategorii Balíkové služby. Vítězné značky vzešly z rozsáhlého průzkumu uskutečněném na reprezentativním panelu čtyř tisíc českých respondentů. Ocenění za Zásilkovnu převzala na slavnostním vyhlášení PR manažerka Zásilkovny, Tereza Kotková.
Nové tváře ve vedení Zásilkovny
Packeta / Zásilkovna

Nové tváře ve vedení Zásilkovny

Skupina Packeta, kam patří také česká technologicko-logistická společnost Zásilkovna, vítá před blížící se vánoční sezónou nové posily. Na klíčové vedoucí pozice nastupují zkušení manažeři.
E-commerce průzkum: přeprava zásilek, data z trhu, chování zákazníků
Packeta / Zásilkovna

E-commerce průzkum: přeprava zásilek, data z trhu, chování zákazníků

Přinášíme vám výsledky unikátního průzkumu mezi stovkami českých e-shopů, který jsme provedli ve spolupráci s výzkumnou agenturou Behavio. Co je pro e-shopy důležité při výběru dopravce, jaké typy zásilek nejčastěji posílají a jak zákazníci nejraději platí? Pojďte mrknout na data!
Zásilkovnu nově najdete v e-shopech Deichmann, Rossmann, IQOS a dalších
Packeta / Zásilkovna

Zásilkovnu nově najdete v e-shopech Deichmann, Rossmann, IQOS a dalších

Zásilkovna zahájila spolupráci s řadou nových klientů. Nově mohou zákazníci využívat dopravu přes Zásilkovnu i v e-shopech společností Deichmann nebo ROSSMANN. Spolupracovat bude Zásilkovna také se společností Philip Morris, pro kterou bude doručovat její produkty značky IQOS. Během několika týdnů pak začne Zásilkovna doručovat zboží také pro Waterdrop a HUDYsport.