Datart··5 min

Domácí projektory lámou rekordy

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Letní kina a sportovní přenosy: Domácí projektory lámou rekordy

Češi ke sledování filmů a sportovních přenosů stále častěji využívají domácí projektory. Jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART meziročně stouply o 15 %. Nejvíce je Češi nakupovali v průběhu květnového hokejového mistrovství světa a v letních měsících, kdy je využívali v domácích letních kinech. Jedním z impulsů, který ke stoupající popularitě domácích projekcí přispěl, je růst cen lístků do kina.

Výrazné zdražování, kterému Češi v posledních letech čelili, se mimo jiné odrazilo i na cenách lístků do kina. Cena základní vstupenky na projekci populárního filmu Barbie se dnes při návštěvě multiplexu blíží k hranici 250 korun. Podle dat Unie filmových distributorů přitom vloni lístek do kina průměrně vyšel na 157 korun. Útrata čtyřčlenné rodiny, která si k filmu zakoupí i občerstvení, se tak v případě jedné návštěvy kina vyšplhá vysoko přes 1000 korun.

Část diváků proto raději volí možnost investice do kvalitního domácího vybavení a vyčkání na zveřejnění filmu na streamingových platformách platformě. Popularitě tohoto řešení napomáhá rychlý rozvoj těchto služeb, které v domácnostech nahrazují stárnoucí DVD a Blu-ray přehrávače. Zatímco v roce 2019 sledovala podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) placený obsah na internetu 4 % Čechů, v roce 2021 to bylo už 12 % a vloni dokonce 24 %. Ve věkové skupině do 34 let tyto služby využívají už dva z pěti Čechů.

„Hlavní výhodou streamingových služeb, které z trhu vytlačují tradiční přehrávače médií, je výrazně vyšší uživatelský komfort, který nabízí. Lidé si už nemusí pro film chodit do obchodu nebo do půjčovny. Když zrovna dostanou chuť se na něco podívat, mohou tak učinit prakticky okamžitě. Vše ještě výrazně usnadňuje rozvoj chytrých zařízení a jejich dostupnost,“ shrnuje Marek Hudec, Category Manager DATART.

Streamování filmů Češi stále častěji využívají v kombinaci s domácími projektory. Ty se staly velkým trendem posledních let a v letošním roce se těší bezprecedentní popularitě. Meziročně jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART stouply o 15 %. Z celkového počtu prodaných projektorů přitom tvoří zařízení určená pro domácí použití až 80 %.

„Rozložení prodejů v průběhu roku naznačuje, že lidé projektory velmi často využívají ke společnému sledování sportovních přenosů a filmů v domácím letním kině. Výrazný nárůst prodejů jsme zaznamenali v průběhu květnového mistrovství světa v hokeji a podobně jako v předchozích letech také během letních prázdnin,“ popisuje Marek Hudec.

Není projektor jako projektor

Ne každý projektor je však vhodný pro použití ve všech podmínkách. V současné době se těší velké popularitě přenosné projektory, které do svých nabídek zařazuje stále větší množství výrobců. Ačkoliv uživatelům nabízí řadu výhod v podobě kompaktních rozměrů či možnosti bezdrátového provozu s využitím integrované baterie, jsou často limitovány svým projekčním výkonem. Zejména ti, kteří plánují projektor využívat v osvětlené místnosti nebo venku, se tak musí mít při výběru obzvláště na pozoru.

„Nejdůležitější parametr určující, jak široké bude mít projektor využití, je svítivost. Zařízení s nízkou svítivostí pohybující se v nižších stovkách ANSI lumenů zpravidla potřebují pro optimální kvalitu obrazu úplnou tmu. S rostoucí svítivostí se možnosti využití výrazně rozšiřují, výkonným projektorům nedělá problém provoz v osvětlené místnost ani promítání obrazu s několikametrovou úhlopříčkou na stěnu domu. Je však nutné pamatovat na to, že v souboji s přímým sluncem neobstojí ani nejvýkonnější projektory,“ vysvětluje Hudec.

Kromě svítivosti hraje při venkovním promítání důležitou roli také maximální projekční vzdálenost určující, na jakou vzdálenost je projektor schopný obraz zaostřit, a na ní navázaná maximální úhlopříčka promítaného obrazu. Parametrů, které ovlivňují divácký zážitek, je však podle Marka Hudce mnohem více.

„Vše se odvíjí od toho, v jakých podmínkách a situacích člověk plánuje projektor využívat. Někdo má málo prostoru a ocení proto kompaktní projektory s ultrakrátkou projekční vzdáleností, někdo zase chce hrát hry na obrovské obrazovce a hledá proto projektor s vysokým výkonem a krátkou odezvou. Ať už je motivace pořízení projektoru jakákoliv, je nezbytné si tyto potřeby před nákupem ujasnit a do obchodu jít s jasnou představou toho, co vlastně chci,“ doporučuje Hudec.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart
Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
| Datart
Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
| Datart
Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.
| Datart
Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování spotřebitelů se často mění a je ovlivňováno mnoha faktory, které se ne vždy dají jednoduše předvídat. Kromě základního porozumění nákupním zvyklostem a cestám zákazníků, jsou zde další vlivy jako celospolečenské dění, ekonomická situace, nálada obyvatelstva, a dokonce i počasí, které mohou výrazně ovlivnit chuť spotřebitelů nakupovat.
| Datart
Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.
| Datart
V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V období letních dovolených stoupá podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Během tří letních měsíců za ně lidé na českém trhu utratí více než 300 milionů korun. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty, jejichž prodeje každým rokem klesají o desítky procent, jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Za nový fotoaparát spotřebitelé v průměru zaplatí 12 300 korun.
| Datart