AAA Auto··3 min

Den otců: Vybrala by si vaše hlava rodiny stejné auto jako většina českých řidičů?

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Auta a vůně benzínu jednoduše byly, jsou a budou mužská vášeň. A protože už v neděli budeme slavit Den otců, pojďme se společně podívat na to, jaká auta jsou u českých mužů letos v kurzu. V české síti autocenter AAA AUTO, kterou provozuje spolu se značkou Mototechna skupina AURES Holdings, si letos chlapi kupují hlavě kombíky tradiční značky Škoda v nenápadné šedé barvě.

Většina mužů byla letos při koupi ojetého auta věrná české Škodovce, kterou si letos v AAA AUTO koupilo 26 % z nich. Škodu v oblíbenosti následuje Volkswagen s 12 % a pomyslnou bronzovou příčku obsadily s necelými 7 % vozy značky Ford. Z modelů si největší pozornost vydobyla Škoda Octavia, kterou si odvezl každý desátý zákazník, 6 % patří Škodě Fabia a necelá 4 % Volkswagenu Passat. Čtvrtým nejprodávanějším modelem je opět Škoda, konkrétně model Superb, a první pětici uzavírá Ford Focus. Z prémiových modelů vede Škoda Kodiaq (22 %) a Škoda Superb (5,4 %). Tři procenta zákazníků pak kupují Volkswagen Arteon, Audi Q7 nebo Tesla Model 3.

„Mužská část populace obecně vyhledává silnější vozy, a to i v případě, že si kupuje rodinné auto. Tak nějak prostě potřebujeme mít ty koně pod kapotou, i když zrovna jako tátové nemůžeme mít před domem zaparkovaného sporťáka. To je také důvod, proč se muži vždy více přikláněli k dieselovým autům. Zároveň ale roste i počet těch, kteří se nebojí vyzkoušet hybridní nebo čistě elektrický automobil. Nejenže tím šetří náklady při provozu, ale tyto vozy mývají i velmi dobré zrychlení,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings. Auto v dieselu si letos pořídilo 50,6 % mužů. Oproti loňsku se mezi nimi čtyřnásobně zvýšil zájem o elektromotory, i když jde stále o minoritní, ale významně rostoucí segment.

Co se týče karoserií, pánové preferují hlavně vozy s velkým zavazadlovým prostorem, a to právě proto, že velká část zákazníků AAA AUTO jsou právě tátové od rodin. Necelých 30 % z nich si kupuje prostorné kombíky a 23 % zvolilo robustní SUV. „Skladnější“ a provozně úspornější hatchback si letos zakoupil každý pátý zákazník. Převodovkám vládne stále klasický manuál, ale prodeje aut s automatickou převodovkou se za posledních několik let ztrojnásobili. Automat si pořizuje čtvrtina mužů. Ojeté vozy s pohonem 4x4 letos zlákaly 17 % řidičů a i zde zájem za posledních několik let narostl, a to dvojnásobně.

Pokud jde o barvy, muži volí spíše monochromatické barvy. Tento trend je dlouhodobě patrný napříč celoevropskými trhy. Odstíny vozů, které si letos pánové pořídili, to jenom potvrzují. Každé páté auto kupovali v šedé, 17 % v bílé barvě, 15 % v černé a 13 % v modré.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Nejprodávanější auto Česka, Škoda Octavia, slaví ve své poslední generaci půlkulatiny. První kusy vyjely na silnice právě před pěti lety, v polovině listopadu 2019. Kvůli epidemii Covidu 19 a problémům s dodavatelskými řetězci jich však automobilka prodávala výrazně méně, než čekala – a o to později se čtyřková octavia začala dostávat na sekundární trh. Jak vyplývá z analýzy expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, během posledního roku se počet Octavií IV. v českých bazarech více než zdvojnásobil.
| AAA Auto
Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.
| AAA Auto
Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

V říjnu se v české inzerci v průměru nabízelo 142 732 ojetých aut, nejvíce v hlavním městě (26 %), Středočeském (15 %) a Jihomoravském kraji (8 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (2 %)
| AAA Auto
Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Máte pocit, že auta jsou dnes mnohem dražší než ještě před pár lety, a pohled do ceníků automobilek či do nabídek inzertních serverů s ojetými vozy vás v tom utvrzuje? Omyl. Auta zdražují jen nominálně, tedy na cenovkách – jak ukazuje analýza expertů AAA AUTO, ve skutečnosti, tedy v poměru ke kupní síle obyvatel, jsou většinou dokonce levnější než v minulosti. Dostupnost aut se tak dlouhodobě zvyšuje, což je v přímém protikladu třeba ke stoupajícím cenám nemovitostí.
| AAA Auto
Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto