Datart··6 min

DATART zvládl turbulentní rok úspěšně. Tržby skupiny HP TRONIC vloni vzrostly na téměř 26 miliard

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Maloobchodní prodejce spotřební elektroniky DATART opět potvrdil svou silnou pozici na trhu v České republice i na Slovensku. V loňském roce skupina HP TRONIC, do jejíhož portfolia DATART patří, navýšila tržby o 2,14 % na celkovou částku 25,9 miliard korun. EBITDA dosáhla hodnoty 1,035 miliard korun, což je o 93 milionů více než v předešlém roce. Celkem DATART v roce 2023 obsloužil téměř 24 milionu zákazníků.

Všudypřítomná inflace a pokračující zdražování energií či pohonných hmot v uplynulém roce negativně ovlivnily náladu a poptávku spotřebitelů napříč celým trhem. Navzdory všem výkyvům dokázal DATART držet svou silnou pozici na trhu. Pokles zájmu zákazníků a celkového objemu nákupů, se kterým se v minulém roce potýkal celý maloobchod, se výrazně projevil i v segmentu elektroniky. Zákazníci šetřili na zbytném zboží a nakupovali jen to, co skutečně potřebovali. Mám proto radost, že se nám navzdory tomu všemu podařilo zaznamenat meziroční nárůst tržeb. Ještě větší radost však mám z dalšího meziročního růstu hodnoty ukazatele zákaznické spokojenosti, který se nám daří trvale zvyšovat po celou dobu, co jej měříme. Jsem přesvědčen, že náš fokus na zákaznickou spokojenost a strategie propojení retailu s online prodejem je ten správný směr,“ komentuje hospodářské výsledky Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC.

Modernizace a zlepšování služeb přináší výsledky

V uplynulém roce DATART pokračoval ve svém trvalém úsilí o zkvalitnění služeb pro zákazníky a v kontinuální modernizaci veškeré své infrastruktury, včetně e-shopu a sítě kamenných prodejen. Těch v České republice aktuálně provozuje 117, dalších 21 má pak na Slovensku. „Neustále se nám potvrzuje, že i přes rozvoj e-commerce čeští spotřebitelé stále vyhledávají přímý kontakt s odborníkem na prodejně. Oceňují možnost poradenství a příležitost prohlédnout si a otestovat zboží. Na prodejnách si také často vyzvedávají zboží, které zakoupili v e-shopu. Tuto možnost využívají více než dvě třetiny zákazníků. říká František Mikoška, obchodní a marketingový ředitel DATART.

V roce 2023 DATART obsloužil ve svých prodejnách téměř 24 milionů zákazníků v České republice a na Slovensku. Ti měli největší zájem o velké elektrospotřebiče, mezi kterými volili zejména ty úsporné, dále lákaly mobilní telefony a jejich příslušenství nebo chytré hodinky. V kategorii malých domácích spotřebičů DATART zaznamenal meziroční nárůst téměř o 10 %. Na růstu se výrazně podílely elektrické zubní kartáčky a tyčové vysavače. V tomto segmentu DATART potvrdil svou pozici jedničky na trhu. „I v roce 2023 pro nás byla velmi důležitá poslední třetina roku. Toto klíčové období nakonec přineslo rekordní prodeje z pohledu tržeb i prodaných kusů zboží. V prosinci dosáhla skupina HP TRONIC dokonce nejvyšší měsíční hodnoty EBITDA a to přes 350 milionů korun. V této poměrně turbulentní době a v období poklesu spotřebitelské poptávky je toto vynikající výsledek,“ dodává Kamil Čejka, výkonný ředitel skupiny HP TRONIC.

Jednička mezi zákazníky

Zásadní úlohu v úspěchu DATARTu hrají nabízené služby pro zákazníky. Právě jejich kvalita a šíře spolu s rychlostí vyřízení všech požadavků zákazníků odlišuje DATART od konkurence nejvíce. Díky implementaci moderních logistických a balicích systémů se DATARTu v naprosté většině případů daří zboží expedovat už v den objednání tak, aby mohla být objednávka u zákazníka hned následující den. U nejžádanějších položek navíc nabízí v rámci služby RYCHLART možnost vyzvednout zboží už do 30 minut na prodejně. Svou spokojenost s tímto přístupem zákazníci ukázali v nezávislé anketě spotřebitelů, kde získal DATART titul Nejdůvěryhodnější značka roku 2023.

Jsme rádi, že i při nástupu nových prodejních formátů ˏmarketplace´ na český trh nás zákazníci nadále vnímají jako důvěryhodného multikanálového prodejce. Lidé si naši značku spojují s kvalitními službami, které jsou postavené na osobním kontaktu zákazníka a elektrospecialisty v prodejně. V přímém kontaktu se zákazníkem je více než tisíc elektrospecialistů z prodejen, několik stovek pracovníků posádek naší dopravy a řada zaměstnanců zákaznické linky. Zákazníci proto vědí, že se na DATART mohou vždy spolehnout,“ dodává k ocenění DATARTu Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC. Opět se podle něj osvědčila strategie DATARTu dlouhodobě postavená na odbornosti, spolehlivosti a férovém přístupu k zákazníkům.

Významnou aktivitou skupiny je také společenská odpovědnost, které se maloobchodní prodejce elektroniky věnuje dlouhodobě. Pomáhá nejenom v rámci svého projektu DATART pro lidi, ale také ve chvílích, kdy je to potřeba – například v nenadálých přírodních situacích. Program DATART pro lidi je určený pro neziskové a příspěvkové organizace, které na realizaci svých aktivit mohou žádat o finanční podporu prostřednictvím přihlášky na webových stránkách společenské odpovědnosti DATARTu. Finanční grant každoročně přerozdělí DATART mezi žadatele v průběhu roku dvakrát. Uzávěrka žádostí je vždy v květnu a listopadu v daném roce. Organizace mohou hlásit své projekty z oblasti sociální, environmentální, vzdělání, vědy a výzkumu.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart