České produkty jsou v zahraničí stále oblíbenější. Hodnota exportu v roce 2023 dosáhla rekordní výše 16,6 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o úctyhodných 16 %. Za tímto úspěchem stojí 181 tuzemských dodavatelů, kteří ve spolupráci s Lidlem vyvážejí své zboží do 29 zemí Evropy a USA.
09.04.2024 | Praha
Hodnota exportu s Lidlem každým rokem skokově roste, jen za posledních 10 let vzrostla až na čtyřnásobek. To jasně svědčí o tom, že čeští výrobci si na mezinárodních trzích budují stále silnější pozici. Nárůst o téměř 2,5 miliardy korun za rok 2023 je toho důkazem. V roce 2023 vzrostla celková hodnota vyvezeného zboží na neuvěřitelných 16,6 miliard korun.
Na zahraniční trh prostřednictvím Lidlu vyvezlo své výrobky 181 dodavatelů. Exportu dominují masné výrobky, drogistické zboží, o 65 % vzrostl také export čerstvých ryb. Největší zájem o české produkty je na Slovensku, v Rumunsku, Polsku, Maďarsku či Velké Británii.
Aby se český produkt mohl dostat do Lidlu v zahraničí, musí splňovat přísné kvalitativní standardy. Dodavatelé také musí být schopni zajistit dostatek zboží pro Českou republiku i pro zahraniční trhy. Lidl dodavatelům usnadňuje cestu na zahraniční trhy. Nemusejí se starat o hledání obchodních partnerů, reklamu ani logistiku. Stačí, když zboží dodají do centrálního skladu Lidlu, o zbytek se postará Lidl.
Zdroj: spolecnost.lidl.cz