AAA Auto··3 min

České maminky nedají dopustit na komfortní prvky v autě, lépe se pak soustředí na bezpečnou jízdu

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Třetina žen ve věku 25 až 45 let, které kupují vozy i pro bezpečný převoz dětí, si pořizuje auto s automatickou převodovkou. Nadpoloviční většina aut má i tempomat nebo Bluetooth připojení.

Maminky, které tuto neděli slaví svůj svátek, tvoří 41 % z celkového počtu českých zákaznic AAA AUTO a Mototechna. Jde o ženy ve věku 25 až 45 let, které si pořizují z 60 % větší vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji s benzinovými motory. Důležitým atributem při výběru jsou nejen bezpečnostní prvky, ale také ty komfortní, díky čemuž se maminky lépe soustředí na bezpečnou jízdu se svými ratolestmi.

„Ženy jsou obecně velmi rozvážné při výběru automobilu. Jejich preference se mění s jejich životními potřebami. Obzvláště jako mámy potřebujeme při řešení naší mobility s dětmi úplně něco jiného než jako svobodné. Prostorný vůz je pro většinu z nás nezbytností, ale ještě důležitější jsou bezpečnostní, a hlavně komfortní prvky, bez kterých si mnoho našich zákaznic už ani nedokáže svoji jízdu představit. Přeci jen nás děti samy o sobě často při řízení rozptylují, tak chceme minimalizovat rušivé elementy během jízdy,“ upozorňuje Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, a také maminka desetileté dcery.

Ze zákaznic českých provozoven AAA AUTO a Mototechna tvoří maminky, tedy nejčastěji ženy ve věku 25 až 45 let, 41 %. Tyto dámy si z 33,4 % pořizují hatchbacky, z 27,3 % kombíky, z 22,4 % SUV a z 8,7 % MPV. „Meziročně pozorujeme největší nárůst zájmu o SUV, u kterých prodeje maminkám letos povyrostly již o tři a půl procenta oproti loňsku. Před pěti lety přitom podíl těchto aut netvořil ani dvanáct procent,“ doplnila Karolína Topolová. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (11,4 %), Škoda Fabia (8,3 %) a Hyundai i30 (4 %).

Automatickou převodovku si pořizuje 28 % maminek, přitom před pěti lety to bylo jen 15,5 % z nich. Nárůst obliby v komfortních prvcích je vidět i v dalších kategoriích. Parkovacího asistenta si spolu s autem pořizuje 40 % z nich, 64 % má tempomat a Bluetooth připojení pro bezpečné telefonování za volantem a necelých 14 % náhon na všechna čtyři kola.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, řada/pruh, Písmo Popis byl vytvořen automaticky

54,2 % maminek si kupuje auto s benzinovým motorem a 41,7 % s naftovým. Přestože alternativní paliva tvoří v této skupině zákazníků jen lehce přes čtyři procenta prodejů, poptávka roste i tady. „Hybridy si za první čtyři měsíce pořídilo již téměř padesát dam ve věku 25 až 45 let, to je polovina toho, co loni za celý rok. Nejoblíbenějším modelem je Toyota C-HR,“ upřesnila Topolová. Hybridy si ženy si pořizují nejčastěji v šedé (23,4 %), bílé (21,9 %) a černé (15,8 %) barvě.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto
Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto