AAA Auto··3 min

České maminky nedají dopustit na komfortní prvky v autě, lépe se pak soustředí na bezpečnou jízdu

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Třetina žen ve věku 25 až 45 let, které kupují vozy i pro bezpečný převoz dětí, si pořizuje auto s automatickou převodovkou. Nadpoloviční většina aut má i tempomat nebo Bluetooth připojení.

Maminky, které tuto neděli slaví svůj svátek, tvoří 41 % z celkového počtu českých zákaznic AAA AUTO a Mototechna. Jde o ženy ve věku 25 až 45 let, které si pořizují z 60 % větší vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji s benzinovými motory. Důležitým atributem při výběru jsou nejen bezpečnostní prvky, ale také ty komfortní, díky čemuž se maminky lépe soustředí na bezpečnou jízdu se svými ratolestmi.

„Ženy jsou obecně velmi rozvážné při výběru automobilu. Jejich preference se mění s jejich životními potřebami. Obzvláště jako mámy potřebujeme při řešení naší mobility s dětmi úplně něco jiného než jako svobodné. Prostorný vůz je pro většinu z nás nezbytností, ale ještě důležitější jsou bezpečnostní, a hlavně komfortní prvky, bez kterých si mnoho našich zákaznic už ani nedokáže svoji jízdu představit. Přeci jen nás děti samy o sobě často při řízení rozptylují, tak chceme minimalizovat rušivé elementy během jízdy,“ upozorňuje Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, a také maminka desetileté dcery.

Ze zákaznic českých provozoven AAA AUTO a Mototechna tvoří maminky, tedy nejčastěji ženy ve věku 25 až 45 let, 41 %. Tyto dámy si z 33,4 % pořizují hatchbacky, z 27,3 % kombíky, z 22,4 % SUV a z 8,7 % MPV. „Meziročně pozorujeme největší nárůst zájmu o SUV, u kterých prodeje maminkám letos povyrostly již o tři a půl procenta oproti loňsku. Před pěti lety přitom podíl těchto aut netvořil ani dvanáct procent,“ doplnila Karolína Topolová. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (11,4 %), Škoda Fabia (8,3 %) a Hyundai i30 (4 %).

Automatickou převodovku si pořizuje 28 % maminek, přitom před pěti lety to bylo jen 15,5 % z nich. Nárůst obliby v komfortních prvcích je vidět i v dalších kategoriích. Parkovacího asistenta si spolu s autem pořizuje 40 % z nich, 64 % má tempomat a Bluetooth připojení pro bezpečné telefonování za volantem a necelých 14 % náhon na všechna čtyři kola.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, řada/pruh, Písmo Popis byl vytvořen automaticky

54,2 % maminek si kupuje auto s benzinovým motorem a 41,7 % s naftovým. Přestože alternativní paliva tvoří v této skupině zákazníků jen lehce přes čtyři procenta prodejů, poptávka roste i tady. „Hybridy si za první čtyři měsíce pořídilo již téměř padesát dam ve věku 25 až 45 let, to je polovina toho, co loni za celý rok. Nejoblíbenějším modelem je Toyota C-HR,“ upřesnila Topolová. Hybridy si ženy si pořizují nejčastěji v šedé (23,4 %), bílé (21,9 %) a černé (15,8 %) barvě.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, kterou provozuje skupina AURES Holdings, letos za prvních osm měsíců prodala již 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více, výkupy dosáhly 75 159 vozů
| AAA Auto
EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

Praha, 29. srpna 2024 – Bezpečnost aut a výbava s nespočtem komfortních prvků se za posledních 30 let razantně změnila. Každým rokem se nároky zvyšují, dnes tak už z tovární haly nevyjede auto například bez automatického brzdového systému, nouzového volání eCall nebo systému upozornění na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče, o ABS a ESP nemluvě. V budoucnu mají být povinné i integrované alkoholtestery.
| AAA Auto
Kde najdeme povinné a často nenáviděné asistenční systémy?

Kde najdeme povinné a často nenáviděné asistenční systémy?

Průzkum výbavy na 15 000 ojetých vozech z nabídky AAA AUTO ukázal, že počet aut napěchovaných elektronikou masivně roste od roku 2017. Start-stop systém, hlídač vybočení z jízdního pruhu a zachytávání dopravních značek s upozorněním na překročení rychlosti – to jsou tři příklady výbavy, která patří podle expertů AAA AUTO, největšího tuzemského prodejce ojetých vozů, k nejméně vyhledávaným. Poslední dvě položky jsou od letošního července pro automobilky povinné, v ojetých a zánovních autech se jim zatím lze vyhnout.
| AAA Auto
Dvě pětiny Evropanů zvažují koupi elektromobilu: Jak vůz správně vybrat? Kde nabíjet?

Dvě pětiny Evropanů zvažují koupi elektromobilu: Jak vůz správně vybrat? Kde nabíjet?

Jaké jsou naše obavy? 56 % zájemců o elektromobil se obává vysoké ceny auta, 39 % nedostatečného dojezdu a 62 % výdrže baterie
| AAA Auto
Bleskové záplavy: pozor na auta, která skončila pod vodou

Bleskové záplavy: pozor na auta, která skončila pod vodou

Ojetiny po lokálních povodních se v řádu dnů až týdnů objeví v inzertních nabídkách. Poškození vodou je přitom to nejhorší, co může automobil potkat.
| AAA Auto
Experti AAA AUTO: Jak ve vedrech zchladit auto? Vadí extrémní teploty elektromobilům?

Experti AAA AUTO: Jak ve vedrech zchladit auto? Vadí extrémní teploty elektromobilům?

Klimatizací je sice dnes vybaveno 95 % vozů, nesmí se však zanedbávat její údržba. Ne každý řidič také ví, jak ji správně používat. Auta se spalovacími motory i elektromobily potřebují v létě správnou péči.
| AAA Auto
Stávající i budoucí majitelé ojetin se dostupnosti náhradních dílů bát nemusí

Stávající i budoucí majitelé ojetin se dostupnosti náhradních dílů bát nemusí

Každé auto za dobu svého provozu potřebuje dříve či později nějaký náhradní díl. Majitelé nových a zánovních vozů většinou neřeší, zda právě náhradní součástky pro svoje auto seženou. Svůj vůz kupují v době, kdy se stále ještě vyrábí, nebo jeho výroba teprve končí. Jak jsou na tom ovšem majitelé starších automobilů nebo ti, kteří se starší ojeté auto chystají pořídit?
| AAA Auto
Síť AAA AUTO se stala partnerem českého fotbalu

Síť AAA AUTO se stala partnerem českého fotbalu

Síť autocenter AAA AUTO, která patří do nadnárodní skupiny AURES Holdings, se opět stala partnerem českého fotbalu. Obě strany tak navázaly na partnerství, které je spojovalo už před časem.
| AAA Auto
První prázdninový měsíc přinesl AURESu historický prodejní rekord bezmála 10 000 ojetých aut

První prázdninový měsíc přinesl AURESu historický prodejní rekord bezmála 10 000 ojetých aut

Společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, největší obchodník s ojetými a zánovními vozy ve střední Evropě, prodala v červenci rekordních 9928 vozů, což je nejvíce za měsíc v 32leté historii společnosti a meziročně více o 12 %. Celkově si už za letošních 7 měsíců zákazníci ze sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna odvezli už 64 000 aut, což je o 10 % více než za stejné období roku 2023. Zvýšil se také objem prodaných elektromobilů, který už překonal loňské celoroční výsledky. Díky stále rostoucím měsíčním výsledkům je společnost na dobré cestě k celoročnímu prodejnímu rekordu vysoko nad hranicí 100 tisíc vozů. Za rekordním prodejním výsledkem společnost vidí jak přetrvávající vysokou poptávku, tak i pozitivní vliv postupného nasazování technologií na bázi AI na výkupu a v marketingu.
| AAA Auto
Ceny ojetin nestoupají, na trhu jich stále mírně přibývá

Ceny ojetin nestoupají, na trhu jich stále mírně přibývá

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, od té doby postupně klesají. Ještě v lednu se pohybovaly na úrovni 215 tisíc korun, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici 200 tisíc. Průměrně bylo na sekundárním trhu nabízeno 137 544 aut, která měla najeto nejčastěji 164 000 km a byla 11 let stará. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a neustále vylepšují analytické nástroje pro zpracovávání dat. Díky těmto analýzám přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto